Oris collectie eruit
Breitling Navitimer, Rolex Explorer en jouw werkhorloge houden verder alles eruit
Opnieuw starten met een toffe Omega en een Cellini (al langer een wens van je volgens mij) als aanvulling
Oris collectie eruit
Breitling Navitimer, Rolex Explorer en jouw werkhorloge houden verder alles eruit
Opnieuw starten met een toffe Omega en een Cellini (al langer een wens van je volgens mij) als aanvulling
OefâŠdat is ook wel een heel gaaf idee.
Die mooie gouden breitling en deze houden.
Nu ik er zelf nog maar 1 heb ben ik veel rustiger. En het zijn maar horloges uiteindelijk.
Of! Alles eruit behalve de Navitimer en de Sky en dan nog de YM erbij kopen waar je ook zo verliefd op bent
Volgens mij heb je nu zelf al een goed idee wat er weg kan en wat niet. Ook goed idee dat de colt naar je zoon gaat, die gaat dat vast waarderen!
Ik weet ook dat als je ze eenmaal gaat aanbieden op HF, ze enorm snel weg zullen zijn! Ik zie vanzelf wel een collectie foto waaruit blijkt wat je keuze geweest is!
Zie ik daar nou een Airman aankomen
Nuchter advies. Dank kerel.
Waarom niet, doen waar je je zelf goed bij voelt, kan later zo weer opnieuw beginnen.
Alhoewel ik zelf altijd moeite heb om iets weg te doen.
Als ik de meeste leden hier lees ga je ooit een keer horloges flipperen, of terug naar een paar echte toppers - wat dat ook mag zijn.
Zelf hoop ik dat die dag niet gaat komen of in ieder geval nog een tijdje wegblijft. Gewoon elk horloge een weekje draagtijd geven, ook de oudjes.
Maar ⊠helemaal opnieuw beginnen is ook wel een leuk idee. Een horloge verkopen c.q doorgeven aan een nieuwe eigenaar kan ook een leuk aspect van je hobby zijn.
Aan mij heb je dus niets, ik zou dezelfde twijfel hebben. Wel zou ik pas tot actie overgaan als het echt goed voelt. Spijt achteraf zou ik niet willen.
Ik lees hier in allerlei topics net iets te vaak,
spijt dat ik deze weggedaan heb.
Maar ja, ik heb ook al bijna 40 jaar dezelfde vrouw.
Kan zomaar
Aah, jij hebt spijtdat je iets NIET hebt weggedaan
Moraal van het verhaal: t maakt geen biet uit
Het is maar hoe je in elkaar zit. Ik heb enkel spijt van diegene die ik niet gekocht heb, nooit van diegene die ik verkocht heb. Zoals @anon53002072EV zegt, de ervaring blijft. Je leert enorm over je eigen smaak als je veel stukken probeert en dat lukt bij de meeste niet zonder te verkopen.
Hier bv een aantal lessen die ik geleerd heb voor mezelf door een en ander te proberen:
En na verloop van tijd begin je dan een ideale set samen te stellen met je eigen lessen. Voor sommigen is dit 1 of enkele toppers, andere gaan all out in 1 categorie of merk enz. Maar willekeurig van alles wat bij elkaar elkaar zorgt voor onrust bij velen merk ik
Mooi! Er zijn er steeds minder die je dat zullen nadoen
Ik zeg af en toe tegen die van mij âbeter veranderen van horloge dan van vrouwâ, en dan kan ze niet anders dan dat beamen
De meeste van je lessen volg ik of begrijp ik, maar deze wil ik toch op doorvragen. Heb je hier slechte ervaringen mee?
Ik vraag het omdat dit op mijn omega ook aanwezig is en ik er geen enkel nadeel aan ondervind.
Wel, alles behalve deze âŠ
want ik heb alleen maar overlap
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een prachtig effect. Vanuit bepaalde hoeken lijkt het echt alsof er geen glaasje in zit.
Maar bij een IWC mark XVI zag in echt snel die kleine krasjes. En een keer ik ze zie, kan ik ze niet âontzienâ. Ik was telkens terughoudend om het saffier proper te wrijven, terwijl zoân coating vaak toch sneller vuil lijkt.
Bij een Tag Heuer cal 6 leek de coating dan weer een stuk steviger, geen enkele kras op gezien. Maar ook weer snel vettig.
Ik wil mijn saffier gewoon onbezorgd proper kunnen wrijven, wetende dat je ze (bijna) niet gekrast krijgt. De rest mag krassen, maar het glas niet
Ik heb er zo nog een paar gehad, maar ik vind het niet nodig. Een goed ontworpen saffier kan perfect zonder AR coating aan de buitenkant vind ik.
Anyway, nu ga ik wel wat offtopic
Maar vast wel een andere visie? Of (nog) niet? Want er is zodanig veel te kopen dat je wel een beetje een plan moet hebben imho, anders wil je toch veel te veel? (been there)
Nooit last van gehad, maar ik heb het al vaak bij anderen gezien. Dus ik heb veel geluk of die coating op mijn omega is bulletproof
Het is heel onbeholpen begonnen maar ik denk dat ik er ongeveer uit ben wat ik zoek in elk van mijn horloges: stevig gebouwd, enigszins in alle omstandigheden te dragen en gezien de twee voorgaande vereisten ook liefst binnen de perken qua budget. Ik had dat voor mijn Explorer opgekrikt en sinds die ineens discontinued werd en dus ook een pak duurder heb ik het er ook moeilijker mee om hem zorgeloos te dragen.
Ik hou er wel van om af te wisselen maar ik wil nooit moeten denken: zou ik dit wel doen met dit horloge? âKan ik wel dat zwembad in springen of moet ik eerst mijn horloge ergens veilig verstoppen?â is echt niet aan mij besteed.
Ik probeer wel een regel van 1 horloge per merk aan te houden. Ik vind een speedmaster leuk maar mijn Planet Ocean leuker, dus die laatste gaat niet weg en de eerste kan er niet bij want daar zie ik dan wel te veel overlap. Enige waar ik eventueel mee zou zondigen is een Panerai Luminor naast mijn Radiomir. Maar zelfs daar denk ik dat ik het niet ga doen.
Ik snapât wel. Ik heb dan wel altijd moeite dat ik de ene telkens voor neem op de andere en er stukken blijven liggen. Daarom liever voor elke toepassing iets. Ik draag mijn dressy stukken nu ook wel casual omdat ik meer casual loop dan wat anders
Hier neig ik ook wel naartoe, maar ik wilât niet in een harde regel gieten. Maar je hebt zo toch ook 2 duidelijke afbakeningen, dat geeft wat structuur aan de hobby. Dat was mijn punt ook dus
Absoluut, heb ik ook maar gelukkig komt er dan een dag dat ik denk: deze heb ik al lang niet meer gedragen, tijd voor een wissel.
Ik merk wel dat ik er âgenoegâ heb nu. Het is beheersbaar, ik heb er van merken die ik leuk vind en die ik graag draag. Tijd om gewoon te genieten
Ga t doen. Uitzwaaien van 95 procent van de collectie.
Navitimer blijft hoe dan ook!
Colt ga k aan mijn zoon geven.
Blijven er echt maar een paar, de echte echte herinneringen kunnen nooit weg.
De rest gaat gewoon.
Voor ik de verkoop inzet, dank voor de adviezen.
En verkapt, als ik je droom horloge per ongeluk in de collectie heb dan roepen!
Verkoop topics volgen maar gestaag, heb geen haast en vooral geen zin in topics op te maken