Jaloers!!
Respect hoor
Jaloers!!
Respect hoor
Dapper besluit. Ik wou dat ik jou was!
Vorig jaar had ik ook zoān moment dat ik al die horloges en koopdrang helemaal zat was en heb toen ook wat horloges verkocht maar uiteindelijk heb ik er ook wel weer een paar gekocht. Eigenlijk maar spijt gekregen van de verkoop van ƩƩn horloge.
Nu toch weer vijf horloges in mijn collectie en dat zouden er eigenlijk maar twee moeten zijn. Ik denk dat ik nu wel zo ongeveer weet hoe mijn ideale collectie van twee (of toch drie?) eruit zou moeten zien. Maar het tot twee terugbrengen is toch lastig. Succes!
Daar kan een mens ook danig spijt van hebben.
Shit. Je was me heel erg voor.
@anon53002072EV, Spijt krijgen⦠Tja, ik heb drie keer spijt gekregen omdat ik een Seiko weg deed, een Stargate, Baby Tuna en een SKX, twee keer heb ik het terug gekocht, en twee keer ben ik tot de conclusie gekomen dat het onterecht was, die spijt. En dus heb ik ze ook weer verkocht.
Sindsdien heb ik nooit meer iets van wroeging. Tuurlijk, als ik een Stowa vlieger zie denk ik even aan mān oude Ikarus, maar dingen die weg zijn zijn weg. En als je overhoudt wat comfortabel en fijn is is er niets aan de hand.
Om door te gaan op wat @illewoare zei, voor mij dus dit:
Ik durf dat soort dingen tegen mijn partner niet te zeggen, want ik zie haar er voor aan om op een slechte dag het tegendeel te zeggen.
Soms is ze boos op mij. Ik begrijp niet waarom.
Daās nie verkapt, Henk. Da witte gij ook.
Omdat hij een paar horloges verkoopt? Wat een moedige man.
Overdenken, bah.
Ik heb jou niet veel zien doen waar je niet donders goed over nadacht. Behalve dan die ene keer met die Taphuys-kaart. Dat was grappig. Oh, en dat met die sloot.
Ik maak plannen om doelen te bereiken, dat is niet hetzelfde.
Als je ze wil houden, hou je ze.
Als je ze wil verkopen, verkoop je ze.
Als je er meer van maakt dan dat, ben je aan het overdenken.
Kutsloot.
Ja ok maar in n ander topic las ik dat @anon53002072EV het druk heeft met familieleven, zn brommerhobby nu ook moet delen en horloges het enige āvan hemā was
Vandaar de respect.
Gewoon opnieuw beginnen zou ik denken. De jacht etcā¦
Dank jeā¦
Hoppa
Explorer voor 7.5k
Explorer verkocht!
Beetje aan t vogelen, bekijken, beslissingen nemen.
Volgende week de verkoop in gang zetten, dan weet ik echt met zekerheid welke gaan verdwijnen .
Voelt goed, heb er zin in om over te blijven met de echte parels voor mij.
Bezint eer geā¦
ā¦ik ben eigenlijk wel klaar met alles van 40 mm of meer. Het staat me gewoon niet. Nu een vintage van 34 mm om, met nauwelijks een bezel dus oogt gewoon helemaal top qua maat; de andere vintage (er komen er wel weer meer hoor) is 35, een recente neo-quasi-vintage is 38 en dat is eigenlijk esthetisch de limit voor mij.
Maar dan zou ik een paar dierbare horloges weg doen, waaronder enkele die ik gekregen heb van forumleden na de inbraak in 2019. Dat kan dus nooit. En de Speedmaster rmoet dan wegā¦
Ik begrijp je onrust, die heb ik ook soms. Maar doe liever geen al te gekke dingen in te korte tijdā¦!
Je hebt eigenlijk maar 1 horloge nodig, je hebt immers maar 1 polsā¦ow wachtā¦2 horlogesā¦en nog een daily beater natuurlijkā¦3ā¦en een echt klushorloge voor als je tot je oksels in het cement ligtā¦4ā¦en een weekendhorloge voor op de zeilbootā¦5ā¦een vakantiehorlogeā¦6ā¦een horloge voor naar de kerkā¦7ā¦eentje voor naar de kroegā¦8ā¦eentje voor naar een sollicitatiegesprekā¦9ā¦en een GS natuurlijkā¦10 ā¦enā¦
Gewoon doen, laat het voelen als horloges en niet als handboeien. Je kan altijd weer terug.
Toch even een kleine aanpassing gedaanā¦
Dat wordt een lastige, Hans. Want okay, de Navitimer blijft. De Colt gaat naar je zoon. Maar die mooie bordeauxrode Oris? Die leuke CW? En de Glycine Airman? Dat wordt een zware dobber.
Ik ga voor de zekerheid het blauw gedeelte in de gaten houden.
Als je er 1 wil kan je beter gelijk DMāen denk ik. Ze gaan als warme broodjes en er is nog geen advertentie geplaatst
Ja je moet wat met je geld als al je Rolex bestellingen worden gecanceld.
Ik ook!!
Bordeaux rode Orisā¦
Succes Ed