Wat als......ga t doen.. collectie verkoop

Jaloers!!

Respect hoor

1 like

Dapper besluit. :+1: Ik wou dat ik jou was! :wink:

Vorig jaar had ik ook zo’n moment dat ik al die horloges en koopdrang helemaal zat was en heb toen ook wat horloges verkocht maar uiteindelijk heb ik er ook wel weer een paar gekocht. Eigenlijk maar spijt gekregen van de verkoop van ƩƩn horloge.

Nu toch weer vijf horloges in mijn collectie en dat zouden er eigenlijk maar twee moeten zijn. Ik denk dat ik nu wel zo ongeveer weet hoe mijn ideale collectie van twee (of toch drie?:smiley:) eruit zou moeten zien. Maar het tot twee terugbrengen is toch lastig. Succes!

congratulations-memes-56

1 like

Daar kan een mens ook danig spijt van hebben.

Shit. Je was me heel erg voor. :slight_smile:

@anon53002072EV, Spijt krijgen… Tja, ik heb drie keer spijt gekregen omdat ik een Seiko weg deed, een Stargate, Baby Tuna en een SKX, twee keer heb ik het terug gekocht, en twee keer ben ik tot de conclusie gekomen dat het onterecht was, die spijt. En dus heb ik ze ook weer verkocht.

Sindsdien heb ik nooit meer iets van wroeging. Tuurlijk, als ik een Stowa vlieger zie denk ik even aan m’n oude Ikarus, maar dingen die weg zijn zijn weg. En als je overhoudt wat comfortabel en fijn is is er niets aan de hand.

Om door te gaan op wat @illewoare zei, voor mij dus dit:

• Geen horloges meer van boven 48 lug to lug
  • Geen horloges meer, dikker dan 13mm
  • Geen horloges groter dan 41mm
  • Geen goedkope filler meer kopen omdat dat op dat moment een leuk idee lijkt
  • Geen groen of groentinten meer doen

:slight_smile: Ik durf dat soort dingen tegen mijn partner niet te zeggen, want ik zie haar er voor aan om op een slechte dag het tegendeel te zeggen. :slight_smile: Soms is ze boos op mij. Ik begrijp niet waarom. :slight_smile:

Da’s nie verkapt, Henk. Da witte gij ook.

2 likes

Omdat hij een paar horloges verkoopt? :joy_cat: Wat een moedige man.

Overdenken, bah.

6 likes

Ik heb jou niet veel zien doen waar je niet donders goed over nadacht. Behalve dan die ene keer met die Taphuys-kaart. Dat was grappig. Oh, en dat met die sloot. :rofl:

1 like

Ik maak plannen om doelen te bereiken, dat is niet hetzelfde.

Als je ze wil houden, hou je ze.
Als je ze wil verkopen, verkoop je ze.
Als je er meer van maakt dan dat, ben je aan het overdenken.

Kutsloot.

2 likes

Ja ok maar in n ander topic las ik dat @anon53002072EV het druk heeft met familieleven, zn brommerhobby nu ook moet delen en horloges het enige ā€œvan hemā€ was

Vandaar de respect.

Gewoon opnieuw beginnen zou ik denken. De jacht etc…

2 likes

Dank je…

1 like

Hoppa
Explorer voor 7.5k :star_struck: :eyes:

2 likes

Explorer verkocht! :sweat_smile::sweat_smile:

Beetje aan t vogelen, bekijken, beslissingen nemen.
Volgende week de verkoop in gang zetten, dan weet ik echt met zekerheid welke gaan verdwijnen .

Voelt goed, heb er zin in om over te blijven met de echte parels voor mij.

4 likes

Bezint eer ge…

…ik ben eigenlijk wel klaar met alles van 40 mm of meer. Het staat me gewoon niet. Nu een vintage van 34 mm om, met nauwelijks een bezel dus oogt gewoon helemaal top qua maat; de andere vintage (er komen er wel weer meer hoor) is 35, een recente neo-quasi-vintage is 38 en dat is eigenlijk esthetisch de limit voor mij.

Maar dan zou ik een paar dierbare horloges weg doen, waaronder enkele die ik gekregen heb van forumleden na de inbraak in 2019. Dat kan dus nooit. En de Speedmaster rmoet dan weg…

Ik begrijp je onrust, die heb ik ook soms. Maar doe liever geen al te gekke dingen in te korte tijd…! :no_mouth:

2 likes

Je hebt eigenlijk maar 1 horloge nodig, je hebt immers maar 1 pols…ow wacht…2 horloges…en nog een daily beater natuurlijk…3…en een echt klushorloge voor als je tot je oksels in het cement ligt…4…en een weekendhorloge voor op de zeilboot…5…een vakantiehorloge…6…een horloge voor naar de kerk…7…eentje voor naar de kroeg…8…eentje voor naar een sollicitatiegesprek…9…en een GS natuurlijk…10 …en…

12 likes

Gewoon doen, laat het voelen als horloges en niet als handboeien. Je kan altijd weer terug.

2 likes

Toch even een kleine aanpassing gedaan…

3 likes

Dat wordt een lastige, Hans. Want okay, de Navitimer blijft. De Colt gaat naar je zoon. Maar die mooie bordeauxrode Oris? Die leuke CW? En de Glycine Airman? Dat wordt een zware dobber.

Ik ga voor de zekerheid het blauw gedeelte in de gaten houden.

2 likes

Als je er 1 wil kan je beter gelijk DM’en denk ik. Ze gaan als warme broodjes en er is nog geen advertentie geplaatst :wink:

3 likes

Ja je moet wat met je geld als al je Rolex bestellingen worden gecanceld. :joy:

1 like

Ik ook!!
Bordeaux rode Oris… :yum:

Succes Ed :ok_hand: :+1: