Wat als je 1 merk maar zou mogen hebben

Als je maar van 1 merk horloges zou mogen hebben. Welke zouden jullie dan kiezen? Dit vroeg ik iemand in Whatsapp, laat ik nu deze vraag hier op HF stellen!:laughing:

Zoals iedereen weet ben ik Invicta fanaat, nu heb ik ook wel een aantal andere horloges overigens. Maar het meeste in mijn collectie is dus van Invicta. Vintage en modern. Als je 1 merk zouden moeten kiezen welke zou jij dan kiezen en waarom?

3 likes

Rolex

Oh waarom? :man_shrugging:

Als geld geen rol speelt, ja dan Rolex. Ik ben niet van de dressers en Rolex heeft genoeg sportieve modellen. Daarnaast kunnen ze tegen een stootje en dat is bij mij ook wel praktisch.

4 likes

Waarom?

1 like

Universal Geneve.

De vintage vind ik erg mooi, en hun 90’s, 00’s modellen gaan ook nog wel…

De Polerouter is mijn favoriete horloge wat betreft looks. Fantastisch design.

Verder ben ik niet zo van de chrono’s, maar vind ik de chrono’s van UG fantastisch.
De Evil Nina of Evil Clapton zijn prachtig. De UG chrono van Bernard vind ik ook fantastisch.

Even ter inspiratie wat snelle plaatjes van Google geplukt.

Polerouter:

Evil Nina:

Evil Clapton:

Normale clapton:

Iets moderns… wat ik nog wel kan accepteren:

11 likes

Waarom Invicta?

5 likes

Sportief: Tudor
Klassiek: Lange of Patek
Grab/Go: Seiko

Waarom? Omdat het kan! :sunglasses:

2 likes

Patek Philippe, meer zou ik niet nodig hebben.

Aangezien ik wel realistisch moet blijven: Rolex

4 likes

:heart_eyes:

2 likes

:point_up_2: waarom :point_down:

Degelijk, kastvorm, taperende stalen band is subliem (jubilee en Oyster) en omdat het kan :+1:

2 likes

Patek… Misschien ooit.

1 like

Totaal gebrek aan ambitie ?

4 likes

:joy::+1::+1:

Zonder gekheid ik ben echt benieuwd waarom je kiest voor Invicta als je maar één merk zou mogen hebben @Chillekasper

1 like

Totaal gebrek aan behoefte om geld uit te geven aan pure luxe :stuck_out_tongue:?

1 like

Patek chrono moonphase.

1 like

Voor mij zonder enige twijfel (en zonder financiële redenen) Rolex.
Ik heb op een bepaald moment 15 vintage horloges in de collectie gehad, nadien de collectie geheroriënteerd naar Rolex en omega.
Nu uiteindelijk maar 1 horloge meer:


Heb het hier al een paar keer gezegd, ik weet voor het ogenblik niet welk horloge deze klatser van mijn pols krijgt.
Perfect tevreden, en rust :sunglasses:

18 likes

Waarom? Omdat het in mijn ogen een ondergewaardeerde merk is. Ik hou er bovendien van om uniek te zijn, niet mee te doen met alle andere boys.:upside_down_face: Is natuurlijk leuk om met die gouden Rolex (met zwarte gat wijzerplaat) te shine, maar is hecht “echt” uniek? Dat denk ik niet. Ik hou erg van authentiek zijn. Voor mijzelf is dit eigenlijk de hoofd reden. Maar wat ik ook leuk vind is om lekker op onderzoek uit te gaan. Er is helemaal niks over “vintage” Invicta geschreven, het en der vind je er wel iets over. Plaatjes, oude “krant” artikelen, stukjes uit boeken, etc. Maar is toch allemaal beperkt. Ik vind dat uitpluizen heel erg leuk. Mijn fantasie slaat dan daarbij op hol. Leuk vind ik dan om verborgen schatten te vinden zoals chrono’s die ik misschien vandaag van een service beurt ga ophalen.

Stiekem durf ik te zeggen dat ik met mijn collectie misschien wel een “one of a kind” heb. Kijk die Omega, Rolex, Patek hebben de meeste mensen wel. Tenzij je echt veel geld hebt en alle unieke pieces van die merken kunt verzamelen. Op dit forum zijn dat er geloof ik niet zoveel.

8 likes

Beauty :heart_eyes:

Top foto :ok_hand::ok_hand:

2 likes

:laughing::laughing::laughing::laughing::laughing:

Ik heb gebrek aan geld idd. Maar wil mij wel onderscheiden met unieke en mooie horloges.

Dat is een prachtig horloge! Ik denk momenteel dat zo’n no date ook mijn voorkeur heeft (hoewel dit morgen misschien anders kan zijn). Heb er alleen geen geld voor.:upside_down_face:

1 like

1 merk lummel :joy:

3 likes