Wat als je 1 merk maar zou mogen hebben

Als t bij 1 merk zou moeten blijven … zou ik denk ik voor Rolex gaan, … meeste modellen die ze voeren spreken mij namelijk aan :blush:

Twijfel, twijfel… Omega of UG?!?

Nou vooruit, Omega dan, want wat veelzijdiger en meer betaalbare opties.

Seiko.

Hands down de mooiste jaren 60 vintage die er te vinden zijn met Lord Matic, Lord Marvel en King Seiko, hands down de mooiste moderne dress horloges met de 44gs kasten van Grand Seiko, en hele ritsen horloges met heel erg diverse ontwerpen… Dat kunnen goedkope of dure duikers zijn, dat kunnen toolwatches zijn of het hele gamma van Seiko 5 tot Credor.

De hoeveelheid keuze die je daar hebt is buitengemeen, ik geloof niet, misschien met de uitzondering van de Omega/Swatch groep, dat er veel merken zijn met zo’n diversiteit aan ontwerpen en technologie. A propos technologie: Ze hebben Spring Drive, high end en gewone quartz, automaten, handwinders, zowel puur mechanisch als ook spring drive, ze hebben diverse typen kasten, ze hebben monobloc ontwerpen…

Dan hebben ze ook nog hele ritsen vintage LCD horloges gehad. Kortom: Als je een one stop shop wilt hebben voor alles tussen de 75 en 75.000 Euro in alle ontwerpen die je kunt bedenken is het Seiko.

Zo vind ik het argument van @Chlorophyl voor Rolex bijna van armoede spreken omdat ze steeds dezelfde ontwerpen hebben. Dat ervaar ik juist als een zwakte, want ik moet er zelf niet aan denken om de rest van m’n leven steeds tegen een zelfde soort horloge aan te moeten kijken.

Da’s op zich geen aanval, he? De één z’n verkoop-argument kan voor een ander een horreur zijn. :slight_smile:

7 likes

Nah, ik vind het verschil tussen Submariner, Daydate, Skydweller en Cellini aanzienlijk.

3 likes

Lastige keuze, ik neig naar Seiko maar ook Mido en Oris zouden goede keuzes zijn. Omega als goede 4e?

In mijn ogen is alles met roterende bezel één model, alles met fluted of strakke bezel één model en Cellini vaak twijfelachtg. Maar nogmaals, de één z’n faphorloge is de ander z’n haatobject.

Waarbij, de meeste horloges zijn faphorloges als ze éénmaal om m’n pols hebben gezeten.

3 likes

Ik twijfel. Omega is een mooi merk met een veelzijdige keuze is nieuwe en vintage horloges, zowel sportief als dressy.
Maar uiteindelijk denk ik dat ik zou kiezen voor Jaeger-LeCoultre. Gewoon, omdat zij dezelfde veelzijdigheid hebben, maar ik dat merk nog net iets gaver vind!

3 likes

Heb ik ook even aan gedacht, hebben ook van alles wel iets. :+1:

1 like

Dan ga ik voor replica.
De herkomst en historie van replica is onduidelijk, en aangezien ik niet voor 1 merk wil gaan is replica de beste keuze, want replica maakt alles (na).

Maar als replica niet telt… dan kies ik ervoor om horloge-loos te zijn. Tegendraads, dat past wel bij mij.

2 likes

Ik gaf maar een paar simpele voorbeelden. Het is per situatie verschillend wat tegenslagen zijn. Alleenstaand of samenwonend, wel/geen kinderen etc speelt allemaal mee in de financiële draagkracht bij tegenslagen. CBS rapporten laten ook zien dat mensen te weinig spaargeld hebben. Ik hoop niet in die positie te hoeven komen dat ik bij tegenslagen mijn horloges weg moet doen. Heb wel een keer een kostbaar horloge verkocht om een deel van een auto te kunnen financieren waar ik ook veel plezier van heb gehad. Had ook een auto voor een stuk minder kunnen kopen. Maar had het horloge of de auto niet gekocht met restwaarde in gedachte. Dat is waar dit om ging. Kopen met restwaarde in gedachten. Dan koop je wat mij betreft niet persé wat je het mooist vindt en/of verantwoord kunt kopen.

2 likes

Die onderste heb ik in twee kleuren…zitten heerlijk en prachtig afgewerkt :heart_eyes:

4 likes

Je was helemaal niet negatief! Ik begreep gelijk dat je die vraag ook stelde om die reden.

Ik heb 18 jaar bijna dagelijks hetzelfde horloge om gehad en ik kan er nu nog van genieten. Het regelmatig wisselen begin ik zelfs een beetje vervelend te vinden. Ik denk dat ik kan volstaan met 2-3 horloges en als ik dan moet kiezen kom ik toch bij Rolex uit.

2 likes

Als enige horloge zou ik deze toch wel heel serieus overwegen.

4 likes

Ook mijn idee als ik maar 1 merk mocht hebben.

Ik zou mij uitstekend vermaken met een collectie bestaande uit alleen JLC’s! :+1:

Mooie Reverso’s
Master Chronograph
Master Memovox
Master Extreme Deep Sea Chronograph
Polaris Date

3 likes

Omega natuurlijk😁

5 likes

:point_up: Dat.

3 likes

Dit topic vraagt wel om een polletje hoor…Waar is de Polmeester als je hem nodig hebt?

1 like

Wat als je 1 merk zou mogen schrappen?

  • Invicta
  • Overig

0 stemmers

5 likes

Seiko (groep). Hands down.
Grote range van modellen, in verschillende prijsklassen.

3 likes