Wat als je 1 merk maar zou mogen hebben

Lange en sohne

1 like

Geld speelt geen rol: Lange.
Anders Poljot.

1 like

Zekers!

Heb er ook al een aantal keer over getwijfeld om dit te doen.

1 like

Oh, wat lastig. Omega of Longinesā€¦

Mag ik er nog even over nadenken?

Seiko . Er zijn mooiere merken voor mij, maar gezien de portemonnaies kan je laag instappen en heb je veel geld is er ook nog keuze. Ook in alle categorie van dress tot diver.

2 likes

Mooi gesproken

Mijn vraag heb ik gesteld omdat @Chillekasper dezelfde vraag stelde aan @Chlorophyl omdat hij als antwoord alleen een merknaam opgaf.

Ieder zijn ding verder, laten we vooral niet insinueren alsof ik denigrerend over een merk heb gesproken.

Wens verder iedereen lol met de hobby, niets anders :+1::+1:

3 likes

Ik wil niet stoken, maar vond het wel op het randje hoor!!

Hihihihihi, groeten van je vriend! :fire::bust_in_silhouette:

2 likes

Vlammende mannetjes steken de boel aan :joy::ok_hand:

1 like

Dank u

Ik citeerde jou omdat ik jou vraag goed kon gebruiken voor mijn post, niks rechtstreeks richting jou persoon.
Ik heb nergens vernomen dat jij denigrerende opmerkingen rond post plempt .

1 like

Moet et Chandon zou ik dan nemen.
:champagne:

2 likes

Longines: grote keuze van horloges in allerlei soorten en maten, en van prima kwaliteit.

1 like

Nee joh gekkie, ik had binnen 2 minuten het waarom uitgelegd.

2 likes

Dan zou ik het mij niet kunnen veroorloven en zou ik hem niet kopen. Bij tegenslagen ga ik niet direct mijn spullen verkopen. Dan verkoop ik mijn plezierā€¦dat zal ik niet laten gebeuren. Dan moet ik echt geen stuiver hebben en zelfs dan ga ik liever mijn tegenslagen te lijfā€¦

2 likes

Goede insteek!

1 like

Natuurlijk wel. Liever een vintage rolex dan spaargeld. Lol van je reserve ipv naar een getalletje op een afschrift kijken. Hetzelfde met kunst. Een kleine geldreserve is natuurlijk belangrijk, En bezittingen houden je gevangen als je er geen afstand van kan doen.

Ik zou het wel met Citizen kunnen doen, die hebben bijna alles in hun assortiment.

4 likes

Ik zou toch kiezen voor G-Shock en dan de MR-G in het bijzonder.

Ik denk dat je je verkijkt op wat ik bedoel. Ik spaar niet alles op ofzo. Ik ga graag en vaak op vakantie en wil kunnen kopen wat ik zie en leuk vind. Dat zijn gewoon niet altijd horloges. Dus bij tegenslagen leef ik minder luxe. Ik heb idd ook niks met bedragen op een bankrekening. Stel dat de wasmachine/koelkast of auto stuk gaat dan staat er wel morgen een nieuwe. In het geval van de auto gaat ie direct naar de garage. Maar ik ga pas een horloge halen als ik hem zoā€™n 5-10x kan betalen zodat ik ook nog die sneakers kan meenemen en bij uit eten ook niet naar de prijs hoef te kijkenā€¦Ik verdeel het dus meer.

Als je het mij nu zou vragen (en dat doe je) zou ik kiezen voor Tissot.

Waarom?
Vanwege de diversiteit in het assortiment in combinatie met de betrouwbaarheid van het merk.

Op dit moment heb ik er drie in mijn collectie, alle drie toch wel redelijk anders.
Ik zie nog steeds regelmatig modellen die mij zeker kunnen bekoren maar op dit moment heb ik de vrijheid om verschillende merken in de collectie te hebben.
Bovendien wil ik niet teveel van hetzelfde merk in de collectie hebben, afwisseling in merken en modellen heeft de voorkeur.

Thans ben ik op het punt in mijn exploratie van de horlogewereld dat ik, mede door de inspiratie en invloeden van hier, wel uitgekeken ben op de ā€˜modemerkenā€™ in die zin dat ik dat beperk tot wat ik op dit moment in de collectie heb.

Het idee nu is om uit te gaan kijken naar het hogere segment en daar op een geschikt moment een keuze in te maken.
Nu nog kijken wat ik van dat idee in de realiteit kan brengenā€¦zeker met alle verleidingen die ik op de weg zal tegenkomenā€¦

Aha, ik noem een kapotte wasmachine geen tegenslag. Natuurlijk heb ik daar geld voor opzij staan. Al je tanden uit je mond wel, ik laat het graag top herstellen, of een geliefde of vriend of kind die dringend geld nodig heeft. En dan een boel. Dat zijn tegenslagen die mij, en dus ook jou, een horloge zouden kosten. Cā€™est la vie.

1 like