Wat als je 1 merk maar zou mogen hebben

Dat is dus precies het punt wat ik dus bedoel. Er zijn niet zoveel Invicta’s op de markt, er zijn in vergelijking met Rolex en Omega heel wat minder verzamelaars.

Ben inmiddels door mijn website en via verschillende groepen wel in contact gekomen met een aantal in andere landen. Lekker via whatsapp contact met ze.

1 like

Al mijn horloges verkopen en eentje houden, dat is niet zo lastig. Dan gaat het vooral om kwaliteit en draagcomfort. Om mijn pols blijft dan de Daytona.Valt echt fijn om de pols.

Te veel gezeur met allemaal andere merken gehad met als koploper Omega. Kwaliteitsproblemen en een slechte werkplaats, dat laat ik graag aan me voorbij gaan. :wink:

gr. Marcel

1 like

CvdK of A. Lange & Söhne

3 likes

Any way, met een geglazuurde candy panda dial, het liefst die van mezelf🍭

Vroeger zou ik misschien Tudor gezegd hebben. Dergelijke kwaliteit van grote broer achter zich, met een uurwerkje welke elke horlogemaker wel mee uit de voeten kan. Maar nu ze net als zoveel merken op de manufactuur tour zijn geslagen weet ik het ook niet meer.
Hetzelfde voor Omega.

Ik denk nu eerder aan n wat kleiner merk, met gewoon n 2824, 2836 of equivalent er in.

1 like

Voor mij geen moeilijke vraag, ik focus me nu al vrijwel helemaal op één merk, Tissot. Veel modellen van Tissot spreken mij aan, zowel modern als vintage. Verder passen de prijzen enigszins bij mijn budget en manier van verzamelen. :sunglasses:

3 likes

Voor mij zou de lol van de hobby eraf zijn. Kom op zeg.

2 likes

Ik vind het antwoord van @Chillekasper helemaal top maar alsnog begrijp ik niet zo goed waarom bepaalde merken wel kunnen en waarom bepaalde merken vraagtekens of erger oproepen.

Ik mag hopen dat we allemaal kopen wat we mooi vinden en waar we blij van worden, uitgezonderd de flipper mensen want die kopen vooral op safe. Dat zijn iig vele malen grotere kudde dieren dan bijv @Chillekasper die kiest voor het totale verhaal, het avontuur van een bepaald en minder bekend merk.
Of @HanDavinci die wel in de populaire veel like merken rond doet hangen maar wel kiest voor zijn eigen smaak en poep heeft aan de kudde en evt flipper waarde ( al denkt hij wel na en handelt achter de schermen her en der best slim om een doel te behalen of te proberen)

Ik zie het zo, we zijn allemaal horloge mensen en ik vind dat daar elke merk en elke smaak bij mag horen.
Als iemand trots is op zijn ufo Diesel dan is dat toch helemaal geweldig!!

Ik zelf koop wat ik mooi vind en kijk 0 naar afschrijving, flipperwaarde of flipper snelheid.
Als IK het mooi vind dan wil ik dat hebben, soms valt het binnen de “mode” en soms ook totaal niet.
Alles is leuk omdat het hobby is.
Dus gewoon lekker kopen wat je mooi vind en laat je niet lijden door likes, door populaire modellen of restwaarde.
Koop iets om zelf trots op te zijn en schijt wat de rest ervan vind.

Lekker shinen met JOU smaak en trots om de pols.

DOEN!

14 likes

Precies dit. Elke dag je lievelingsgerecht eten, gaat je ook de neusgaten uitkomen.

4 likes

Een heel mooi betoog, en ik ben het grotendeels eens, behalve over restwaarde. Er zijn forumgenoten die niet vermogend zijn en bij tegenslagen het horloge willen kunnen verkopen. Geldt voor mij ook.
Jammer dat mensen dat vaak over het hoofd zien.

3 likes

Vanaf die kant gezien is belang hebben bij restwaarde zeker niet verkeerd en daar kan ik dus wel begrip voor hebben.
Zelf nooit aan dit argument gedacht.

Lijkt me wel serieus verschrikkelijk om dat te moeten doen, de horloges verkopen om je kop boven water te houden.

4 likes

Zou dan waarschijnlijk bij Patek uitkomen. Die hebben toch een collectie die divers genoeg is.

2 likes

Geld speelt geen Rol(ex) :joy:

3 likes

je ziet niet veel hf’ rs hier die zoveel passie voor een bepaalt merk hebben en dan zoals je zegt ondergewaardeerd is, en dat je ook blijft vasthouden aan jou liefde voor het merk.
ik heb daar dan veel respect voor en begrijp dan ook deze passie voor het merk.
toch bezit ik momenteel nu drie merken waar ik wel trots op ben maar één merk zal nooit verdwijnen en dat is
PONTIAC

mijn raad: BLIJF UNIEK :+1:

8 likes

Oris. Omdat ik de modellen mooi vind en de (veronderstelde) kwaliteit me aanspreekt. De prijzen zijn voor mij nog haalbaar en ik heb daarboven nog eens een topervaring met de service. Overigens heb ik helemaal geen duikers, maar ik wel er wel EEN hebben en dat wordt dus zeker ook een Oris.

Gelukkig is dit niet iets wat ooit zal gebeuren.

1 like

Ik ben best tevreden met wat ik heb maar met deze ben ik er wel, de rest is bijzaak…

3 likes

Omega, prachtige horloge’s :+1:

Richard Mille dan maar. Als ‘t echt moet…:stuck_out_tongue_winking_eye:

Gewoon hele dikke horloges!!

Rolex.
Een (lagere) middenklasse horlogemerk, mooi in overeenstemming met mijn (lagere) middenklasse leefstijl.

1 like