Wat als je 1 merk maar zou mogen hebben

Die speedmaster van jou zou absoluut geen straf zijn :sunglasses:

1 like

Tudor.

1 like

Die blijft bij mij tot het einde der dagen :slight_smile:

1 like

Haha. Gouden Polerouter. Witte plaat Polerouter en als ik geluk heb dan nog een van de bovenstaande UG chrono’s.

Vond het gewoon leuk om het zo te typeren.:upside_down_face: Neem het alsjeblieft met een korreltje zout.

Ik weet ook wel dat het om de persoonlijke beleving gaat en dat Rolex en Omega’s mooie en goed afgewerkte horloges zijn. Ik zei vanmorgen nog tegen mijn vrouw: “als we de loterij winnen. Gaan we die Rolex kopen”
Dus het is echt niet zo dat ik er helemaal geen een wil hebben hoor.:laughing:

1 like

Dus dan ga je toch maar 1 van de boys zijn en je ‘unieke’ collectie principe verlaten? Gaat het dan niet om centen ipv vermeende invicta liefde?

2 likes

Nou ik vind het wel leuk om andere dingen uit te proberen. Wanneer ik het geld zou hebben dan zou ik eens een Rolex willen uitproberen om te kijken of er een match is.

Ik denk Omega, daar heb ik toch een speciale band mee…

2 likes

Wat is uniek? Is dat een horloge dat heel weinig gemaakt is? Of een onderscheidend horloge? Mooi voorbeeld vind ik een Seiko Pogue, zijn er veel van gemaakt. Maar qua ontwerp is het echt onderscheidend en vind dat echt een uniek horloge. Dat vind ik veel unieker dan een of ander obscuur standaard horloge waar er dan wel weinig van gemaakt zijn.

3 likes

Als je van vintage houd moet je op zijn minst eens een datejust dragen. 16013 ofzo. Zit heerlijk om de pols, je voelt hem bijna niet. Maar maximaal shinen!!

2 likes

Ik denk eigenlijk gewoon Seiko :thinking:
Die hebben alles, van goedkoop tot duur, geen wachtlijsten, en overal verkrijgbaar inclusief onderdelen.
Volgende maand de apocalyps en je móet wat kopen ? 20 Seikootjes ipv één Rolex.

2 likes

Voor mij zou Sinn het merk zijn denk ik.
Klein genoeg, enorme toewijding aan kwaliteit, non elitair.

2 likes
1 like

Ook voor mij Omega. In de eerste plaats omdat ik het een ontzettend veelzijdig merk vind en daarnaast door de ontzettend positieve ervaring die ik had in het Omega museum in Biel/Bienne in Zwitserland afgelopen zomer.

3 likes

Ik snap je beredenering helemaal, en een Rolex en Omega zijn inderdaad een stuk minder uniek dan een Invicta. Toch vind ik het beide prachtige merken aangezien ze een grote historie hebben en kwalitatief top zijn. Dat speelt bij mij nog meer mee (en tuurlijk ook de naam) dan hoe uniek een bepaald merk is.

Invicta was vroeger vast goed en is dat technisch misschien nog wel, maar vind het tegenwoodig een raar kopiemerk met vreemde 3=1 verkoopstrategie. Dat staat mij erg tegen.

Als het unieke het belangrijkste is zou ik naar mooie oude merken kijken en die gaan verzamelen zoals Buren of Nivada ofzo (zijn vast betere voorbeelden maar deze schieten mij nu zo te binnen)

1 like

Gewoon een seiko…
Waarom? Omdat je niet meer nodig hebt om de tijd op af te lezen en je uiteindelijk toch een seiko wil :see_no_evil:

3 likes

Nivada en Buren zijn zeker verzamelwaardige merken. :+1:

1 like

Daar ben ik het totaal niet mee eens. Manufactuur uurwerken vs standaard uurwerken. Iconische ontwerpen die de horlogewereld hebben veranderd/vormgegeven. Is er een ander horloge met een zelfde soort ontwerp, kast etc? Ik kan er niet zo opkomen. Daarom vind ik zo’n Omega veel unieker ondanks dat een dergelijke connie nog redelijk veel voorkomend is.

1 like

Ik bedoel uniek in de vorm van hoe bekend het is bij het grote publiek en hoeveel het gezocht / verzameld wordt. Voor sommige mensen (zoals Kasper) is het juist een minpunt dat een Omega als statusartikel gezien wordt en veel wordt verzameld.

Zelf ben ik juist groot fan van Omega. Prachtige ontwerpen, kwaliteit, historie, veel te herleiden adv serie en referentienummers en toch een stuk minder protserig dan Rolex (wat ik ook een prachtig merk vind)

2 likes

Dan zou ik eerder het woord obscuur dan uniek gebruiken. Klopt dat er niet veel (vintage) Invicta verzamelaars zijn.

1 like