Over alle 50% korting opmerkingen: ik begreep dat Chr. Ward dat af ging schaffen. Er is maar mijn weten na de uitverkoop met kerst bijna 1.5 jaar geleden nooit meer een 50% sale geweest. Dat was toen ook omdat ze van logo veranderden.
De 30% sales zijn de laatste 1.5 jaar ook alleen besteed aan de modellen die licht gebruikt en teruggestuurd zijn, of de modellen waarvan de productie stopt/gestopt is. Verwacht hier dus geen 30% korting, maar wel 100 pond/125 euro korting door middel van een bon/code
Ik vind 'm er wel aardig uitzien.
Lekker smalle lunette, leuke wijzers, mooie opwindkroon. Nice caseback en bol glaasje.
Of ik 'm zou kopen is een ander verhaal.
Met de gebruikelijke CW-korting valt dat wel mee. En de Certina krijgt weliswaar plexiglas, maar met een coating (die na verloop van tijd gaat slijten).
Toch blijft zoiets wel kleven aan een merk, waardoor ze op een gegeven moment misschien weer gedwongen zijn het te doen…
Overigens zijn er maar weinig horloges waar ik full retail voor zou willen betalen.
Denk dat de coating mijn desk dive-avonturen wel zal overleven. En probleem blijft dat ik het horloge niet in het echt kan zien en de Certina wel, bij de dealer bij mij in de buurt. Daarnaast vind ik de PH200 toch nog net even fraaier en heeft deze een automatisch uurwerk. Dat vind ik prettiger.
Klopt, ik denk dat het "kortings"imago een beetje is blijven kleven en dat ze er langzaam vanaf proberen te komen. Ik las dat de verkoop bij Christopher Ward beter gaan dan ooit, dus ik begrijp ook wel dat ze nu minder afhankelijk zijn van uitverkopen.
Het is een prachtig en prima afgewerkt horloge, precies tussen Certina en Sinn in, qua prijssegment en ook de plaatsing in de huidige markt.
Met deze lancering zal Christopher Ward London wederom een groot succes binnen brengen. Vooral in de nu in Engeland in gang zijnde ‘retro rage’, zeker nu veel ook terug in de tijd gaat met ‘the UK’ in voor hen opnieuw nu ‘mainland Europe’ of ‘Europe abroad.’
‘Marvellous’ marketing zet ook van Christopher Ward London, vooral na de periode van de niet zo succesvolle dial opdruk ‘Chr. Ward’. De volledige naam is terug, zowel in succes zetten doen als de vernelding op de dial.
Niet dat ik persé CW als merk wil verdedigen maar de plaat en indexen zijn toch compleet anders, net als de bezel tot zekere hoogte? De kastvorm zie ik wel maar er zijn duikers die een stuk minder origineel zijn .
Niet zo zeer een kopie kwa uiterlijk maar meer als inspiratie voor het idee om een 65 editie duiker te ontwikkelen. Die oris is namelijk een schot in de roos gebleken op de markt volgens mij.