Op MP staat een 16660 te koop met matte dial. Dit is een transitie model en heeft saffierglas, diepere wr rating, hacking en meer. Horloge is flink gepatineerd voor eentje uit begin jaren '80. Daarnaast zijn er geen versies met een gilt achtige dial, wat hier wel lijkt. Er zijn we versies met een caseback zonder Rolex er op, dat staat aan de binnenkant.
Als de juwelier de authenticiteit heeft verklaard en een waardeschatting heeft gedaan, zou verkoper dit, bij ontbreken van papieren, niet graag op schrift gekregen hebben? Het klinkt wat vaag…
Ja het is ook een beetje een vaag verhaal. Hij heeft zelf nul verstand van horloges zegt hij. De juwelier vertelde hem dat het horloge helemaal origineel is. Maar die wijzerplaat roept vraagtekens bij me op.
De 16660 werd ook als Comex uitgegeven, waarvan er wel een batch is met gilt dial. Maar dat is met Comex, en deze zonder Comex…
Hoi, ik lees twijfel bij een ieder. Moet zeggen dat dit een mint conditie is!! Double check bij een officiële Rolex dealer ? S&C of Gassan. Anders niet doen. Ik begrijp ook niet dat sommige mensen maar lukraak bieden… Succes met je keuze
From the photo, the luminous looks relumed.
The Rolex from this era on has extremely flat lume. The photo tells otherwise. This would be a major distraction to the value of course.
I tell you what I think? The dial has been relumed, and possibly it was soaked in some tea coffee or whatever to achieve that patina on dial and lume?
Heb vergelijkbaar verhaal meegemaakt; via whatsapp benaderd door een jongeman met een datejust. Geen papieren, kwam uit '86, aangekocht in Australië en zat verder niets bij. Maar dat was niet zo van belang zei de verkoper.
Hij was wel bij S&C geweest, echtheid werd erkend, maar niets zwart op wit meegekregen.
Kijk eens naar het telefoonnummer van Rodey in Almelo, precies hetzelfde. http://www.marktplaats.nl/verkopers/20272296.html
Die Rodey zou een outlet winkel runnen in Goor.
Maar waarom een nieuw markplaats account gebruiken onder een andere naam voor de verkoop van deze Rolex, dus dat klopt niet helemaal.