Wat doen jullie met fake advertenties

Beste horloge vrienden, de laatste tijd worden er op bepaalde sites horloges aangeboden onder de noemer EEN ECHTE, dus GEEN NAMAAK. Met de nodige hoge prijs erbij.

Mijn vraag is, als jij zoiets ziet, maak je er dan melding van bij de site of zeg je dat moeten de bieders zelf maar uitzoeken.
Hier onder één voorbeeld van een namaak lijkt mij, vrprijs 1500 euro via pb email. De prijs is duidelijk bespreekbaar als het maar snel gaat!!

http://s1233.photobucket.com/user/BBBryan1955/media/171138806-omega-seamasterfefz.jpg.html

groeten roel

Marktplaats doet weinig met meldingen, 3 euro per advertentie kunnen ze meer mee, vooral zakkenvullen…

Je kan er melding van maken maar ik denk dat er weinig mee gedaan word.
Maar ik denk dat er op dit forum genoeg wijsheid aanwezig is om het kaf van het koren te kunnen scheiden.

Grt, Martin

Erger me kapot daaraan…
Als ik me verveel ga ik er op in…rapporteer marktplaats en vraag de verkoper voor informatie…of waarom ze nep voor echt aanbieden.
Schiet er geen bal mee op maar kan het niet laten.

Het is inderdaad wel een kwalijke zaak.
Maar zo als je zelf al zegt; het haalt geen bal uit.

Alleen als koper kan je er denk ik een zaak van maken wegens oplichting. Omdat de verkoper niet levert wat hij aan biedt.
Maar helaas is dan het kwaad al geschied.
Want het enige wat je in zo’n geval alleen nog maar hebt van de oplichter is een mailadres.
Welke dan meestal ook niet meer beantwoord word als je contact zoekt.

Grt,Martin

Rob76 Schreef:

Marktplaats doet weinig met meldingen, 3 euro per
advertentie kunnen ze meer mee, vooral
zakkenvullen…

Dit dus. Heb in het verleden meerdere meldingen gemaakt. In het meest gunstige geval krijg je een standaard antwoord terug. Die lui steken hun kop zo ver in het zand dat alleen hun tenen nog boven de grond komen…:X

haakie Schreef:

Rob76 Schreef:

Marktplaats doet weinig met meldingen, 3 euro
per
advertentie kunnen ze meer mee, vooral
zakkenvullen…

Dit dus. Heb in het verleden meerdere meldingen
gemaakt. In het meest gunstige geval krijg je een
standaard antwoord terug. Die lui steken hun kop
zo ver in het zand dat alleen hun tenen nog boven
de grond komen…:X

Inderdaad !
Ben een tijdje terug nogal een lange discussie begonnen met MP, inzake hun beleid ten opzichte van bijvoorbeeld replica’s van zowel Horloge’s als wel tassen en dergelijke.
Het makkelijkste antwoord was eerst; "op het moment dat er niet in de advertentie vermeld staat dat het duidelijk een replica betreft kunnen wij hier niets aan doen."
Uiteindelijk een groot aantal mails later kreeg ik een laatste mail van de leidinggevende of iemand die zich voordeed als zo zijnde…
“Ondanks alle meldingen is het grof gezegd niet ons probleem en gaan wij er verder niet op in, marktplaats is alleen een hulpplatform en daarbij moet de klant en of aanbieder zelf zorg dragen voor authenticiteit.”

Dus…

Komt er ook nog eens bij dat een groot aantal kopers wat zich op marktplaats bevind , het IQ van een stoeptegels hebben, …

Ik ben al een tijdje klaar met dat hele MP.

Pieter.

Ik zoek nooit naar horloges op marktplaats, het leven is m.i. te kort voor dergelijke ellende ;).

ik heb er een fantastische Longines chrono uit de mastercollection voor een relatief prikkie gevonden. Dus MP is niet alleen kommer en kwel, je kan er ook topdeals tegenkomen…

Ik heb ook een paar mooie horloges via MP. Het is vooral een kwestie van goed opletten en vooral vragen stellen. En als iets te mooi is om waar te zijn dan is het meestal ook.

Als je kunt bieden een bod doen met gebruikers naam ‘deze is fake’ oid
vroeger maakte ik eenzelfde advertentie, met de gebruikte foto’s, waarin ik uitlegde waarom het een fake was.

Guess what ?

ik werd van MP afgeflikkerd , dus nu zoeken ze (zowel potentieele kopers van fakes als MP) het maar lekker uit
Ik gebruik het nog om e.e.a. te verkopen maar ik reageer absoluut niet meer op fakes die ik zie. op Ebay ben ik daar ook mee gestopt, gaat teveel tijd inzitten.

MP controleert de advertenties wel. Heb al 2 keer gehad dat mijn advertentie van een marina militare eraf moest. (en ik had hem niet te koop staan als panerai, maar gewoon als MM voor 65.- per stuk).

Verder kan ik het me wel voorstellen dat MP er geen rol in in neemt, is ook meer iets voor de politie (die er niets aan doet). Daarnaast valt de schaalt grote van oplichting met horloges nog mee in vergelijking met concert kaarten… (die echt heel groot en professioneel is met katvangers, burners en automatische antwoord diensten)

BobT Schreef:

ik heb er een fantastische Longines chrono uit de
mastercollection voor een relatief prikkie
gevonden. Dus MP is niet alleen kommer en kwel, je
kan er ook topdeals tegenkomen…

Heb ooit voor 2300 een puntgave Rolex Explorer met doos en papieren gekocht van een aardige aanbieder. Het is echt niet allemaal shit hoor.

hcptdg Schreef:

BobT Schreef:

ik heb er een fantastische Longines chrono uit
de
gevonden. Dus MP is niet alleen kommer en kwel,
je

Heb ooit voor 2300 een puntgave Rolex Explorer met
doos en papieren gekocht van een aardige
aanbieder. Het is echt niet allemaal shit hoor.

In 1985…!

Spoon1 Schreef:

hcptdg Schreef:

BobT Schreef:

ik heb er een fantastische Longines chrono
uit
de

gevonden. Dus MP is niet alleen kommer en
kwel,
je

Heb ooit voor 2300 een puntgave Rolex Explorer
met
aanbieder. Het is echt niet allemaal shit hoor.

In 1985…!

Onzin.

hcptdg Schreef:

Spoon1 Schreef:

hcptdg Schreef:

BobT Schreef:

ik heb er een fantastische Longines chrono
uit
de

kwel,
je

Heb ooit voor 2300 een puntgave Rolex
Explorer
met

aanbieder. Het is echt niet allemaal shit
hoor.

In 1985…!

Onzin.

Niet zo serieus…Just joking…zucht

Spoon1 Schreef:

hcptdg Schreef:

Spoon1 Schreef:

hcptdg Schreef:

BobT Schreef:

ik heb er een fantastische Longines
chrono

uit

de

mastercollection voor een relatief
prikkie

kwel,
je

Explorer
met

hoor.

In 1985…!

Onzin.

Dus: :wink:

hcptdg Schreef:

Spoon1 Schreef:

hcptdg Schreef:

Spoon1 Schreef:

hcptdg Schreef:

BobT Schreef:

ik heb er een fantastische Longines
chrono

uit

de

mastercollection voor een relatief
prikkie

gevonden. Dus MP is niet alleen kommer
en

kwel,

je

Explorer
met

hoor.

In 1985…!

Onzin.

Dus: :wink:

(tu)

Tijdje terug wilde ik wat verkopen. Lekker heen en weer contact met een gozer op vrijdagavond. Zegt die gast … wat is je adres dan kom ik het direct halen. Vervolgens komt hij niet en hoor ik niets meer :S

Na 24 u een bericht verzonden dat ik in een team zit die dergelijke zaken op MP onderzoekt en als hij niet binnen 24 u reageert dat ik al zijn kanalen zou screenen. Want het is best vreemd als je duidelijk communiceert en daarna aangeeft direct langs te komen als je mijn adres gemaild krijgt en dan helemaal niet meer reageren:?

Al heel snel werd hij bang en heb ik hem een officiële waarschuwing gegeven (:smiley:

Nee, via MP spreek ik pas af als ik iemand eerst telefonisch heb gesproken. Soms rij ik zelf langs of we spreken af op locatie. Mijn vrouw die babyprulletjes verkoopt en zij heeft nooit zulke rare gasten. Die dames sturen alles netjes per post en mailen netjes heen en weer;)

Ik denk dat het vooral met de “waarde” van de geboden goederen te maken heeft…

“luxe” artikelen zoals horloges… daar is een hoop namaak, en list& bedrog mee… daar heb je dat gedonder…

Ik koop zelf nog wel eens een bouwmodel via MP… en daar heb ik eigenlijk nooit gelazer mee… soms komen verkopers wel eens met “zeldzame kit” of dergelijke kreten… maar als je ook beurzen bezoekt… dan weet je wel wat zeldzaam is en wat niet… ze zijn er wel… zeldzame kits… de Bimota Tesi van Tamiya bijvoorbeeld… of de Moto Guzzi 850 California van Protar… die is ECHT zeldzaam… zo zeldzaam zelfs dat sommigen aan het bestaan van die kit twijfelen, omdat ze em nog nooit gezien hebben… dat heeft ook invloed op de prijs… en dan moet je uit gaan kijken… 1200,- voor een bouwmodel?.. Ok… wel een bijzondere… maar toch… 't blijft een doosje met plastic onderdeeltjes… 770 totaal… :slight_smile:

Ik denk dat als je een Horloge koopt via MP… dat je dan het veiligste bent als je persoonlijk langs kan komen… of ergens kan afspreken… dan kun je 't object beoordelen, en dan besluiten…

Ik doe dat met Modelbouwdozen ook wel… als’t in de buurt is… dan haal ik em zelf op… kan ik meteen zien of de kit daadwerkelijk nog ingeseald is…