Wat draag je bij een zakendiner?

Hoi iedereen,

Vanavond hebben we een nieuwjaarsgala met thema Black tie.
Waar mijn vrouw een dilemma heeft met kiezen van een gepaste jurk… heb ik een ander dillema… waar gaan jullie voor dress watch of sport watch. Dit zijn mijn persoonlijke opties:

2 likes

Ik zie geen dresswatch. :thinking:

26 likes

Volgens de oorspronkelijke etiquette bij een dress code Black tie: geen horloge. :slightly_smiling_face:

46 likes

Goede gelegenheid om een echt net horloge voor bij een pak te kopen.

3 likes

Black tie = geen horloge. Maar niemand zal je erop aanspreken. Leren band is het beste.

2 likes

Black tie = geen horloges.

Oh en lak schoenen!
Veel plezier!

:beers:

4 likes

Wat @klokkengek zegt klopt. Echter heb ik reeds meerdere zakendiners gehad waarbij juist het horloge dat ik of mijn buurman aan tafel droeg een leuk gespreksonderwerp vormde.

Er zijn wat grote / schreeuwerige klokjes die ik liever zou laten. Wat betreft jouw opties maakt het denk ik niet zo veel uit wat je kiest.

Veel plezier!

1 like

Polsen vrij bij een black tie diner. Wel opteer ik voor een gaaf zakhorloge!

2 likes

Geen van beiden. Als je al een horloge draagt, dan een simpele onopvallende driehander zonder complicaties (datum mag). Geen duiker, chrono, forse flieger of iets dergelijks.

Of je lapt de regels aan je laars, en draagt gewoon wat jij passend vindt :slight_smile:

5 likes

Heb niks met de longines dus ik zeg rolex…

1 like

Geen van tweeën

Leer!
De netste optie van deze 2

Wat mij betreft geen optie, want duiker / toolwatch. Een mooie elegante Omega De Ville zou een prima keuze zijn (maar dan moet je die wel hebben).

Alles is al gezegd geloof ik. Ik zou voor de Rolex gaan als je persé wat wil dragen. Die andere is simpelweg te druk/groot.

Heb je niet iets kleiners of met een meer rustige dial?

2 likes

Als de dresscode geen horloge toe staat, dan geen horloge.

Mocht je dat aan je laars lappen, dan hangt er veel af van het gala en het volk dat er loopt. Sta je tussen je eigen werknemers die je tijdens de kerstreceptie nog een kerstpakket moest weigeren omdat het het afgelopen jaar zakelijk slecht ging, dan lijkt me een horloge van +6k niet de meest subtiele keuze. Is het gala een informeel warmhoudertje voor succesvolle zakenrelaties, dan is het al wat minder kritisch.

3 likes

Met die Rolex om loop echt voor aap in een smoking, sorry.
Geen horloge natuurlijk! Never nooit een horloge onder een smoking.

7 likes

Tussen deze 2 zou ik rolex kiezen… inderdaad een duiker maar vind hem mooier dan de longines… persoonlijk zou ik zelf ook een dresswatch nemen maar als je die niet hebt dan is dat zo… goed excuus om eentje aan te schaffen… dat wel!

1 like

Als de TS alleen deze twee heeft, dan is de juiste keuze mijns inziens géén horloge. De Rolex is een duiker en de Longines is veel te druk. Beiden dus niet optimaal bij een smoking.

1 like

Kan ook natuurlijk… zou me wel kaal voelen

Als je medebezoekers de dress code kennen en hier gehoor aan geven, dan zeker geen stalen band. Anders heb je zeker wat gespreksstof :hushed:

Als -zoals zovaak- de dress code toch met voeten wordt getreden, dan lekker omdoen wat je mooi vindt