Een dresscode respecteer je natuurlijk ongeacht wat anderen doen of laten.
Ik neem aan dat je de dresscode respecteert, door niet in b.v. een korte broek en een hawaiishirt ten tonele te verschijnen. Als je maling hebt aan de dresscode, dan is een horloge prima. Anders niet doen.
Dress code is geen maar als je toch een horloge wil dan de rolex
Ik wil de bedrijven niet de kost geven die ‘eens wat anders willen doen’ en zo’n dresscode voorschrijven. En dat vervolgens de helft er niets mee kan of het niet gelezen heeft…
Eens. Soms houdt zelfs de gastheer/-dame zich niet aan de zelf gestelde dresscode. Da’s helemaal treurig. Maar wat blijft is dat een heer (en een dame) zich houdt aan de dresscode. Dat betekent ook, geen horloge bij een smoking. (En een duikhologe is al helemaal een gruwel).
Zoals eerder in andere bewoordingen al genoemd…
Als je wilt laten zien dat je het niet snapt lekker een horloge omdoen!
Hoe vaak droeg James Bond een horloge onder een smoking?
Juist.
De Rolex mag dus, mits op een te smalle nato.
Oh my god…
En zo is dat!
Wat grappig, leer ik hier toch nog wat. Ik heb nog nooit een black tie gedragen maar ik zou zo de Rolex om de pols gedaan hebben. Een Hawaii shirt snap ik, maar een horloge? Misschien ben ik wel gewoon een boer hoor…kan ook
M.a.w. de Rolex
Ik ben een keer met oa een afropruik naar een feest met dresscode “a touch of disco” gegaan. De gastheer- en vrouw liepen als enige in normale kleding rond, wat voor hun erg ongemakkelijk moet zijn geweest .
Zonder gekheid, sommige dresscodes zijn wat strikter dan de andere. Black tie is een voorbeeld van een strikte dress code, waar geen horloge bijhoort. Hoe je iets als “business casual” invult is veel subjectiever. Waar de één het al casual vindt om geen das te dragen, vind de ander een overhemd al heftig gekleed.
Is het belangrijkste bij etiquetten niet dat je moet doen zoals de gastheer/vrouw doet??? moet je wel ff weten of de gastheer/vrouw iets draagt. Ik zou echter nooit een horloge dragen onder een smoking.
Je hoeft me geen God te noemen hoor
De Rolex vind ik bij een pak al ongepast… Laat staan bij Black Tie.
Wat ben ik toch blij dat ik een uit de klei getrokken strontboer ben…
Ga zo een patatje speciaal met een smulrol halen, wel met een 18k gouden Titus om
Tegenwoordig heeft zelfs een uit de klei getrokken strontboer wel toegang tot het internet, toch? Google is je vriend.
M’n beste zelfs…
Haha prachtig. En herkenbaar. Ik kom eigenlijk nooit buiten de deur zonder een horloge om te hebben, al is het maar naar de appie…
Ik droeg bij black tie vaak het zakhorloge van mijn opa. Het best is natuurlijk geen horloge, maar ja, ik voel me dan behoorlijk naakt.