Wat draag je bij een zakendiner?

Een zwart pak draag ik enkel op een (ger. gem ) begravenis…

2 likes

Ik begrijp het wel. Gelegenheden voor zoiets zijn er steeds minder en het is toch leuk om eens als groep allemaal bij elkaar te passen. En dat op kosten jagen voor de aanschaf? Je kan gewoon fatsoenlijke avondkleding huren.

En het maakt het ook wel makkelijk. Niets zo hatelijk als een dresscode “Feestelijk” en dan met je rode glitterjasje en je spiraalgestreepte feestmuts tussen de steenkolengrijze pakken staan. Maar goed, dat ik dat niet aanvoel is ook apart natuurlijk en daarmee heb ik jullie al ten overvloede lastig gevallen.

1 like

Zeker! Maar in mijn hoofd geeft die ontstaangeschiedenis me met black tie events net wat meer vrijheid om wat te spelen met de dress code dan bij white tie events.
Zo draag ik onder een smoking weleens zonder veel schuldgevoel een horloge, al is het wel een dresshorloge en liefst een vintage. En in het buitenland vervang ik de zwarte strik of lakschoenen weleens door knaloranje exemplaren…

Stahp, dit is niet ok.

Vanaf 0:19
1 like

En dan psalmen meegalmen, oude berijming, hele noten onder begeleiding van een 102 jarige organist!

Knaloranje lakschoenen :grinning:

image

Ik heb me altijd uitgesproken tegen gedwongen dragen van smokings. Dat weten vrienden ook. Gelukkig mocht ik bij elke bruiloft en elk feest opdraven in mij eigen kloffie. :wink:

Vrouwen in gala kan ik me nog voorstellen. Elke vrouw wil er leuk uit zien in een andere jurk, met de nadruk op andere. Mannen zien er allemaal uit als een ober met James Bond aspiraties.

Een feest (en vooral een bruiloft) is alleen maar leuk als iedereen het naar zijn/haar zin heeft. Voor de een is dat in smoking en de ander voelt zich fijn in een t-shirt en spijkerbroek. Heerlijk toch! Wat fijn dat we niet allemaal hetzelfde zijn!

stahp?

image
XD

Ik heb er even geen onder m’n smoking, maar ze doen het ook erg goed onder Indian traditional wear in Jaipur:

5 likes

Hammer Time? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Dat is ballen man. Respect.

1 like

Vast net zo vaak als Omega de betreffende film sponsorde.

1 like

Die film had nog geen horloge sponsor.

En ze zongen met veel gegalm, de hele 119den psalm.
Dan ben je nog niet thuis :rofl:

image
Of juist wel thuis, begeleid door het harmonium ook wel bekend als de “psalmentrapper of psalmenpomp”

2 likes

Cirkelzaag des geloofs, gereformeerde hometrainer.

2 likes

Smullen! :grinning:

1 like

Hallo hee, ik ben met mijn achtergrond niet zo thuis in de psalmen dus van puur benieuwen ben ik er even naartoe gebladerd. Dan ben je inderdaad nog niet thuis. Hallo hee.

2 likes

Gelukkig is er ook dresscode waar horloges wel bij passen…

1 like