Zoals ik het ook interessant zou vinden wat voor gitaar een gitaarluthier bespeelt of waar een surfboardshaper zelf op surft, wat dragen de horlogemakers om hun pols. Met name de reden waarom ze dit horloge dragen, vind ik wel interessant!
Deze had ik precies in gedachten 🫣
Bij Blancpain weet ik van een horlogemaker die een Omega Speedmaster 861 met datum droeg. Een prototype wel te verstaan.
Bij de meeste fabrieken draagt het personeel een horloge van het merk zelf. Met aanzienlijke korting kan men 1 x per X jaar dan iets kopen.
Iets met een binnenwerk waar je happy van wordt als je er naar kijkt.
Pennenmerk dat wel, maar dus ook leuke horloges hoor.
Het is ook wel een mooi exemplaar!!
Voor mij een Omega Seamaster, die heb ik van mijn lief gehad voor mijn 50ste verjaardag en gewoon een geweldig binnenwerk met het Coaxial echappement en eigen uurwerk.
Leuk topic. Ik ken wel een aantal horlogemakers hier maar die dragen voornamelijk vintage.
Ik heb wel eens ooit gehoord dat je bij Daf het terrein niet op komt in een Skania.
Ik kan me dus wel voorstellen dat men ,bijvoorbeeld, in de Breitling boetiek ook niet staat te werken met een Invicta om.
Ik doelde voornamelijk op de HF-leden die ook horlogemaker zijn. Geen idee of er leden zijn die ook in dienst zijn bij een bepaald horlogemerk.
Gezien het type is een service nog niet nodig geweest schat ik in, zou je dat wel zelf doen?? En inderdaad een heel mooi horloge!!
Ik momenteel een vers geservicede vintage, op proef. Is altijd in overleg met de eigenaar en ik gebruik eigen quick-release bandjes. Omega cal. 564 met enkele nieuwe (NOS in originele blister) onderdelen; loopt nu aan de pols plus 1 s. per dag. Het is een officiele chronometer en hoort ook zo te kunnen lopen…!
Foto plaats ik niet, hij wacht er al heel lang op en aan hem straks die eer.
Ben Gecertificeerd Omega horlogemaker dus service is niet een groot probleem
Chapeau voor de achtergrond ook.
Je moet een beetje van het leven genieten😀
Vroeger kwam je bij michelin de dam niet op zonder michelin banden. Bij mercedes benz was lossen van grondstoffen ook niet mogelijk zonder ster op de gril… Deze 2 voorbeelden weet ik zeker.
@Niels1983 kun je aangeven wat je verstaat onder horlogemaker? Is dat een reparateur? Of iemand die een kast laat maken en er een standaard uurwerk in zet? Iemand die een kast zelf maakt en een standaard uurwerk (eventueel met wat modificatie) erin plaatst? Of alles van binnen tot buiten maakt? Of alles in dit spectrum?
Eigenlijk alles wat je aangeeft. De mensen die ofwel een horloge in elkaar zetten, servicen, ontwerpen etc. hebben sowieso meer verstand van de uurwerken dan ik, waar ik ook weer wat van opsteken. Met name daarom ben ik benieuwd wat de experts dan dragen.