Misschien het mooiste horloge ooit?
Eens, maar het heeft bij mij allang een mooie plek. Maar nu besloot mijn broertje dat hij zijn huis (mijn ouderlijk huis) wil verbouwen en moesten we samen door die stoffige zolder
Het was wel wat vreemd om met 28 en 30 jaar al zo terug te kijken op wat ooit een gezin was. Dat hoort eigenlijk niet.
Herkent één van de oude garde dit?
Pagina 1: Krijgstucht. Oke, laat maar. Hier ben ik niet voor gemaakt.
Mocht één van jullie nog een oude Uzi geserviced willen hebben, ik denk dat het mij gaat lukken met deze handleiding erbij.
Ja… en nee… van modern zeker!
Maar…
Ik ben echt vintage Rolex liefhebber.
Als je daar de beste configuratie hebt… dan verslaat dat alle hedendaagse horloges. Op patek en lange und sohne na…
Oei oei oei.
️
Ja.
Lichting 83-4…
En ja, ook nog met de Uzi geschoten af en toe. En daarna uit elkaar halen, schoonmaken en weer in elkaar zetten. ‘Leuk’ klusje, na tijgeren door zand en modder…
Dodelijk ding, maar stúk minder gecompliceerd dan bijvoorbeeld een eh… Rolex.
Pesuex ofzo zit er toch in?
Ah. Ja ik zie het al eta 7001.
https://wornandwound.com/caliber-spec-peseuxeta-7001/
ja bij ons nog originele eta zonder Nomos opsmuck
Wat een mooi model, zeker in combo met die strap! Wil je me er iets meer over vertellen?
Vandaag heb ik alle bandjes even in het leervet gezet dus alles mocht naderhand om voor een fotosessie, maar deze jongen blijft qua staat favoriet.
2e of 3e wissel, #kweetnietmeer
Espressootje erbij, buikje vol, lekker warm en voorlopig nog helemaal niets waar je bij na moet denken…
OK, dat boekje ken ik wel. Oude garde? Lichtingsploeg 72-3. Een paar maanden voor het officiële einde van mijn verplichte dienstverband er uit vanwege de opleiding tot radio-officier (“sparks”).
Geen Uzi. Wel het Browning pistool, de FAL (heel even, gedurende de opleiding) en later nog een paar keer met de M1 karabijn.
Doe mij - in plaats daarvan - die DJ maar
Dank je! De band is een Colareb vintage. Erg comfortabel en mooie prijs.
Het horloge is de Seiko 6217-8001 aka 62MAS. Seiko’s eerste standaard duiker gemaakt in de periode 1965-1968. Deze is uit juni 1966 dus 53 jaar oud. En paar jaar terug service gehad dus helemaal top.