Heb hem laten servicen, en dan vraag ik altijd om foto’s.
Eenvoudig binnenwerk je.
Heb je hier wat aan?
Veel plezier! Met de trein die kant op?
Wauw, mooie combi met die band!
Dank je! Ben zelf ook erg tevreden erover 
Het is een EB 8021 uurwerkje. Een z.g. penanker uurwerk, gemaakt door Ebauches Bettlag. Zal dan toch eerder jaren '60 tot begin 1970 zijn dan '50 zijn denk ik, ook gezien het design van het horloge. Maar ik ben geen kenner hoor, alleen liefhebber, dus kan mij vergissen. 

Edit: hier is tie…
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2uswk&EB_8021
Vroege jaren 70 denk ik zelfs, aangezien het om een volledig gesteende penanker gaat en dat was common in de jaren 70. Ondanks dat het penankers zijn heb ik positieve ervaringen met de uurwerken van EB.
Fun fact: Bettlach ligt naast Grenchen, in de omgeving van Biel/Bienne.
Vandaag mag deze KonTiki mee met Klokkengek. Dit is een van mijn fijnst draagbare vintage horloges en zelfs nog steeds waterdicht. Afwijking 1 seconde per dag. Heerlijk ding! 
Een TOPdag gewenst! 

Dank voor het delen Opa! Interessante achtergrond informatie. 

Dank Harry.
Denk dat jij een beter spoor hebt dan ik.
Eens kijken waar opa mee komt 
@HorlogeOpa: ook jouw post net gelezen:
Super! Dank!
@Klokkengek en @HorlogeOpa : toch mooi dat er zo weer iets blootgelegd kan worden.
Perspectief maakt de zaak leuker!




Ha kerel, het zijn de leuke kanten van onze hobby inderdaad. 
Ik denk dat ik misschien ook nog wel ergens een oude Sicura heb liggen- nu wij er toch mee bezig zijn- zal eens in mijn laatjes gaan kijken dit weekend.
Fijne dag Frank! 














Mooie historie! 


