Wat dragen wij vandaag deel XV

8 likes

Deze maar weer eens om nu de temperatuur wat lager is vandaag

33 likes

32 likes

Heb hem laten servicen, en dan vraag ik altijd om foto’s.
Eenvoudig binnenwerk je.


Heb je hier wat aan?

8 likes

11 likes

Voor op vakantie aan het strand in de zon is zo’n oranje SKX 011 wel erg leuk.

10 likes

Veel plezier! Met de trein die kant op?

26 likes

Wauw, mooie combi met die band!

1 like

Dank je! Ben zelf ook erg tevreden erover :smile:

1 like

27 likes

Het is een EB 8021 uurwerkje. Een z.g. penanker uurwerk, gemaakt door Ebauches Bettlag. Zal dan toch eerder jaren '60 tot begin 1970 zijn dan '50 zijn denk ik, ook gezien het design van het horloge. Maar ik ben geen kenner hoor, alleen liefhebber, dus kan mij vergissen. :slightly_smiling_face::+1:

Edit: hier is tie…

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2uswk&EB_8021

1 like

16 likes

Vroege jaren 70 denk ik zelfs, aangezien het om een volledig gesteende penanker gaat en dat was common in de jaren 70. Ondanks dat het penankers zijn heb ik positieve ervaringen met de uurwerken van EB.

Fun fact: Bettlach ligt naast Grenchen, in de omgeving van Biel/Bienne.

1 like

At your service :slight_smile: Mooie historie! @HorlogeHalle

2 likes

Vandaag mag deze KonTiki mee met Klokkengek. Dit is een van mijn fijnst draagbare vintage horloges en zelfs nog steeds waterdicht. Afwijking 1 seconde per dag. Heerlijk ding! :slightly_smiling_face:

Een TOPdag gewenst! :+1::sunglasses:

21 likes

Dank voor het delen Opa! Interessante achtergrond informatie. :slightly_smiling_face::+1:

2 likes

Fijne dag allemaal.

13 likes

Dank Harry.
Denk dat jij een beter spoor hebt dan ik.
Eens kijken waar opa mee komt :sunglasses:

@HorlogeOpa: ook jouw post net gelezen:
Super! Dank!

@Klokkengek en @HorlogeOpa : toch mooi dat er zo weer iets blootgelegd kan worden.
Perspectief maakt de zaak leuker!

:+1::+1::+1::+1:

1 like

Ha kerel, het zijn de leuke kanten van onze hobby inderdaad. :+1::slightly_smiling_face: Ik denk dat ik misschien ook nog wel ergens een oude Sicura heb liggen- nu wij er toch mee bezig zijn- zal eens in mijn laatjes gaan kijken dit weekend.

Fijne dag Frank! :slightly_smiling_face:

2 likes