Wat een week!

In een week twee mooie nieuwe aanwinsten mogen ontvangen.
De hier bekende Seiko MM300 en de Seiko Brightz SDGZ013.

Deze LE van 500 stuks, uitgebracht eind 2014, is ter gelegeheid van dat het 50 jaar geleden is dat Seiko’s eerste chronograaf uitgebracht werd: de single pusher Seiko crown chronograph.

Het panda design heeft veel weg van de bekende vintage Seiko 6138-8020 met daarbij een vleugje El Primero :wink:
De chrono registers zijn goed herkenbaar doordat deze zwart gemaakt zijn. Het secondenwijzer register is zilvergrijs.
Het steentje in de kroon is Onyx.

Het uurwerk is de nieuwe Seiko 8R48 34J. Deze heeft, net als de 8R28, drie verticale clutches waardoor alle chrono wijzers vloeiend en continu lopen. Dit schijnt iets unieks te zijn van Seiko.
Dit model wordt handgemaakt in Ninohe Tokei Kogyo.

De specs:
Max wrist size: 20.0cm(7.8inch)
Case Bracelet: Titanium (with Dia-shiled)
Crystal: Sapphire/ See-through back: Hardlex
Diameter: 41.9 mm (without the crown)
Thickness: 14.7 mm Weight: 135g
Movement: 8R48 34J Automatic (with Hand winding and Hack function)
Accuracy: +25/-15 sec/day
Power reserve: 45 Hour
Water resistance: 10 ATM
48.9mm x 41.9mm x 14.7mm

De geruchten:

  • Het schijnt dat Seiko dit jaar een non-spring drive GS chrono gaat uitbrengen met daarin dit uurwerk. Uiteraard dan afgewerkt naar GS maatstaven.
  • Het schijnt ook dat de kast voor een GS model gebruikt gaat worden.

Hier naast de 6138-8020 (niet mijn foto):

3 likes

Dat is een prachtige set!

Mooi!(tu)
Vind 'm stuk mooier dan de MM

Proficiat!

Dank, momenteel vind ik ze zelf beiden even mooi maar dat zal wel gaan veranderen :slight_smile:

Mooi, man!!

Erg mooi setje.
Ik doe het voorlopig nog maar met de oude “Panda” :slight_smile:

Beide prachtige horloges, gefeliciteerd!

Mooi, vooral de “Duitse” MM300!!

Dank je, mis je jouw mm300 al?

Tja, zou onze Duitse vriend ze weer krijgen of is hij op de vingers getikt door Seiko…

rest mij een vraag waar heb je de SDGZ013 gekocht? Wat een beauty zeg.

Groet Bert

Dank, ik heb deze gekocht via rakuten bij seiko specialty store 3s.
Seiya heeft dit model overigens ook.

Ik ben normaal gesproken geen grote fan van de oosterse merken, maar die chrono is zeer fraai zeg! Mooie pushers voor de chrono en algeheel design, goed formaat, titanium. Alleen die kroon is een beetje vreemd/klein. Heeft dat zwarte knopje (is het een knopje?) een functie?

Dank, het steentje is gewoon een versiering op de kroon en heeft verder geen functie.
Ik wist eerst niet zo wat ik daarvan vond maar nu ik het in het echt heb gezien vind ik het wel passen bij dit model.

Wauw, die chrono is prachtig! Gefeliciteerd!

Hier krijg je de concurrentie wel stil mee. Wat een KANJERS! Gefeliciteerd X(

Proficiat met je nieuwe aanwisten, allebei super gave horloges!!

Geniet er lekker van;)

Ben stiekem benieuwd wat Louis er van vind. Ik snap namelijk wel dat sommigen het design van de meeste Seiko’s maar niks vinden, maar vraag me af of deze o.a. een uitzondering kan zijn.

Allebei heel erg mooi! :}