Wat had je gewild dat anderen vandaag dragen?

Ik had wel gewild dat mijn collega vandaag deze om zijn pols had.

Beter dan die lelijke Diesel van hem.

Welk horloge had jij vandaag liever bij iemand anders om gezien?

10 likes

Max Verstappen met een Rolex, fuck it.

2 likes

Oeh goede!

Of wat dacht je van George Clooney met een Seiko?

Of Koning Willem Alexander met een Invicta?

3 likes

Ik had het wel leuk gevonden als jij deze om had…

En @anon50762135EV zoiets??

5 likes

Of een IWC met daarbij horende Mercedes :slight_smile:

En @25tien deze:

Maar nu weer serieus heren. :slight_smile:

2 likes

da’s de nieuwe Overseas… ik vind de oude mooier… die bezel heeft niet 6 maar 8 inhammetjes, de band loopt door tot in de bezel, en ook bij de kroon zit een inzetje dat in de bezel valt… da’s echt Fcuking moeilijk te maken… en daarom vind ik em mooier…

1 like

lijkt me appeltje eitje toch op jouw draaibanken :wink:

Draadvonkmachine zou een prima apparaat zijn om zoiets te maken… heb ik wel op mijn verlanglijstje staan… maar ze zijn nogal aan de prijs…
Pas geleden is een tweedehands Brother HS 100 verkocht door een bedrijf waar ik contact mee heb… die machine was “net voor mijn neus” weg… 't bleek de machine te zijn waar ik zelf in het verleden mee gewerkt heb… 8000,-… da’s niet duur voor een Brother HS 100… maar helaas meer dan ik momenteel kan betalen…

Met een Freesbank kan het ook, of zelfs met een schaafbank… maar dan is het wel heel arbeidsintensief…

1 like

Ah, die.

5 likes

zeg maar een kruising tussen een lintzaag en een piepschuimsnijder… :slight_smile:

Om niet te veel Off Topic te gaan, maar wel even te verduidelijken wat Draadvonken inhoudt…

qua wat ik zou willen dat anderen dragen?.. zoveel mogelijk DumeT Instruments natuurlijk… :slight_smile:

En dan de uitvoering met draden

2 likes

allemachtig wat een geld

dat verdien je toch nooit meer teug met kasten maken?

Heb je de prijzen van de gemiddelde DumeT wel eens gezien?

(ik serieus niet… Wist niet eens dat ze echt verkocht werden. Ik dacht dat het meer een hobby project was. Mi Scuzi)

(hornbach tune)

2 likes

On topic, ik zou het leuk vinden als iemand anders deze zou dragen:

4 likes

Iets wat ik te koop heb staan…

3 likes

Hou je even vast… een CNC Frees machine met gereedschapwisselaar: € 32.000.-, een CNC Draaimachine met gereedschapwisselaar: € 18.000,-… als je het nieuw koopt… een nieuwe draadvonkmachine?.. ik durf het haast niet te vragen… een 5 Assige CNC Freesmachine komt op €105.000,- :scream:

Mijn freesbank: zelfbouw… €13.000,-, draaibank: zelf(om)bouw €2200,-

Nou… da’s wel de bedoeling… maar… die machines gaan gelukkig lang mee…

er is niet zoiets als een “gemiddelde” DumeT… :slight_smile:
Persoonlijk denk ik dat het tamelijk uniek is dat een fabrikant in Nederland gevestigd zoveel mogelijk in eigen huis doet… zoals de kasten, wijzerplaten en wijzers… waarbij het gebruik van Titanium voor de kasten, en delen van de wijzerplaat niet geschuwd wordt… verre van zelfs… Titanium is “preferred material” voor die delen…

Hobby is het niet meer… momenteel bezig met een leveringsovereenkomst voor werkbank #11
de afgelopen 2½ jaar iets van 130 horlogekasten gemaakt… waarvan ongeveer de helft ook als compleet horloge hier het atelier verlaten heeft… en dat voor toch wel “Gerenommeerde” merken, en ambitieuze startups…

Ik wil er uiteindelijk mee in mijn levensonderhoud voorzien… en… wat mag zo’n horloge dan wel niet kosten?.. als je bedenkt dat Rolex elk jaar een miljoen horloges maakt, en dat die dingen toch minimaal iets van 5.000,- kosten?.. dan praat je over 5 Miljard omzet!..

Stel dat ik tot 150 horloges op jaarbasis ga maken… is 3 ton omzet dan veel?..

Als ik veel mensen met een DumeT om de pols wil zien… dan is dat omdat ik hoop dat ik er veel kan verkopen… als ik wil starten met de serieproductie van de Instrument 1 en 2… dan moet ik eigenlijk investeren in machines… 'k heb een freesbank op het oog… een modulair concept… die kan ik waarschijnlijk voor zo’n 10.000,- hier hebben staan… en twee draaibanken… zonder besturing… die knutsel ik er zelf wel op… ik heb voor mijn huidige draaibank hetzelfde gedaan… dat zou me per draaibank dan op 3500.- komen… dus 17.000 voor machines… is een klein bedrag tegen bovengenoemde omzet…

de kost gaat voor de baat uit… ik wil/moet die investering doen… omdat ik de productie ook zelf wil doen… ik ben geen Assemblagebedrijf zoals zoveel anderen… niets ten nadele van die bedrijven… er zijn er bij die toch echt wel mooie horloges neerzetten… ik noem bijvoorbeeld Stuckx en Eavig, maar ook Revolo… gaaf concept waarbij je zelf je horloge kan samenstellen… 't lijkt simpel… maar daar zit veel denk werk achter… (ja… die jongens hebben ook nog werkbanken nodig… ik ga weer even verder met de leveringsovereenkomst… “Later!” )

3 likes

Wel erg leuk om te lezen en dat deze uit-de-klauwen-gelopen-hobby wellicht kan voorzien in levensonderhoud…ik vind het top! :thumbsup:

Ps DumeT…? :innocent:

1 like