Wat had je gewild dat anderen vandaag dragen?

Durable Metal… :slight_smile:

de grote T aan het eind… is om de tekst een beetje symmetrie te geven…

3 likes

dat ligt aan je rekensom

Als je het op een bepaalde manier uitspreekt lijkt het alsof er ā€œDoomed watchesā€ staat.

Maar tof! Hoop dat je bereikt wat je hierboven beschrijft!

Ziet er puik uit…apart! :thumbsup:

'k zal haast wel moeten… een weg terug lijkt er niet meer te zijn… :slight_smile:

11 werkbanken… 130 horloges, en nog wat andere projecten… en dat in 2½ jaar tijd… DumeT is opgericht op 4 Juli 2014… Ja… inderdaad… Independance Day… :slight_smile:

1 like

Vooropgesteld dat ik niet zo’n rekenaar ben, maar…
Gaat het dan om DumeT horloge’s die dan € 2.000,00 moeten gaan kosten.?
Dan lijkt mij gedegen marktonderzoek op zijn plaats, gaat nogal om een bedrag.
Of gaat het ook om kasten maken voor derden.?
Ik vind het allemaal best verwarrend. :thinking:

Wie helpt mij uit de droom. :sleeping:

1 like

4 likes

't loopt zo wel een beetje van het onderwerp af, maar ik zal wat licht op de zaak werpen…

er zijn heel wat merken die alles uitbesteden… die maken een ontwerp, laten het uitwerken door een engineer, bestellen de diverse onderdelen bij de toeleveranciers, zetten het in elkaar, of laten dat doen… en durven daar rustig een prijs van 2500,- op te zetten… om maar een zijstraat te noemen…

Ik steek wat dat betreft mijn nek uit… ik wil de fabricage in eigen beheer doen… dus moet ik investeren in machines…

Momenteel heb ik weliswaar een freesmachine en een draaimachine, maar de draaimachine, hoewel zeer nauwkeurig, heeft slechts een motorvermogen van 300 Watt ( de besturingsPC trekt net zo veel stroom), een horlogekast draaien duurt zo’n 1½ uur… gelukkig heeft deze machine een gereedschapswisselaar, hij kan dus automatisch de juiste beitel wisselen…
Per horlogekast heb je 2 beitels nodig per bewerking… een voordraai beitel, en een nadraaibeitel… waarom?.. omdat de voordraaibeitel het meeste materiaal weghaalt, zal die ook het hardste slijten… als ie na 50 horlogekasten 50µm is afgesleten… dan is de boel niet meer op maat… maar… de nadraaibeitel haalt niet meer dan de laatste 200µm weg… dus… als de voordraaibeitel versleten is… ach… boeie… (tot op zekere hoogte)… de naadraaibeitel slijt niet meetbaar op 50 kasten… die haalt alleen het laatste ā€œschilletjeā€ weg…

dat werkt prima… maar het kost me gewoon heel veel tijd…

Dan de freesbank… prima machine… stabiel, zuiver… maar… geen gereedschapwisselaar… ik moet dus alles met 1 gereedschap doen… en dat kost tijd, ook moet ik om de zoveel kasten mijn gereedschap vervangen… ƩƩn freesje waarmee ik de buitenomtrek van de kast frees… kost 45,- ex BTW… het freesje voor het maken van de schroefdraad 130,- ex…

Ook moet ik de kasten nu per stuk op de freesbank meerdere keren opspannen… ƩƩn keer voor de buitencontour… dan ondersteboven voor de schroefdraad, dan op de 4de as voor de gaten voor stift en bandpennen…

Met een 5 assige machine kan ik dat in 1 opspanning doen… hooguit 2… zeker als ie ook automatisch gereedschappen kan wisselen…

Die investering MOET ik doen… dat brengt het in eigen huis fabriceren met zich mee… en dan moet ik de kosten ook meenemen in de prijs…
Maar da’s ook het verhaal achter mijn horloges… ik hoef geen marketing verhaal te verzinnen… what you see is what you get…

Als je kijkt naar wat er zoal op de markt is… zie ik hier ook heel wat horloges uit de prijsklasse tussen de laten we zeggen 1500,- en 2500,-, Meistersinger, Pellikaan, Ook horloges waar de liefde voor het vak in doorklinkt…

Kasten voor derden… dat hangt sterk af van de vorm van de kast, en de oplage… als ik 100 kasten moet maken… is de tijd die ik besteed aan het maken van de programma’s en het instellen van de machines te verwaarlozen… moet ik er echter minder dan 10 maken… dan gaat dat serieus mee tellen…

3 likes

Ik begrijp je punt en uitleg, je moet je alleen ernstig afvragen of er genoeg mensen zijn die dit bedrag voor jouw horloge willen uitgeven.

Ondanks de achterliggende liefde en vakmanschap.
Er is zoveel te koop in dit segment…

Maar nogmaals respect voor je drive en vakmanschap en uiteraard veel succes toegewenst. :thumbsup:

2 likes

Ik zou willen dat hij dit ding af zou doen en een fatsoenlijke Seiko zou kopen. Al was het maar een vijfje.

[URL=http://s1360.photobucket.com/user/Gnik51/media/1EF91E00-947B-4BDC-A0FC-295E921294AF_zps3ryissal.jpg.html][/URL]

of… we moeten gewoon genoeg mensen zover zien te krijgen… :)… Daarom zou ik dus graag zien dat veel mensen een DumeT Instrument 1, 2 of mogelijk 3 zouden dragen… hoe die eruit komt te zien… dat weet ik nog niet… maar kans is groot dat het een duiker wordt

Wat is je website? Voor deze keer mag je hem hier een keer posten. Mijn topic dus ik ben de baas :slight_smile:

1 like

Ik voel de nood komen aan een nieuw topic: wat had je gewild dat anderen graag hadden gewild dat jij vandaag zou dragen?

#spoton B-)

1 like

Ja of: wat had je gewild dat anderen graag hadden gewild dat jij vandaag zou dragen maar wat je met je eigenwijze harses toch niet draagt.

Of is dat gewoon ā€œWat dragen we vandaagā€?

1 like

Mijn website ligt plat momenteel… maar ik ben wel te vinden op Facebook… mag dat ook?

daar staat van alles op… ook projecten naast de fabricage van horlogekasten voor derden…
ook foto’s van het prototype Instrument 2 wat ik sinds begin 2014 vol op zijn lazer geef… om te zien of ie het uithoudt.en ik ben er niet voorzichtig mee…:slight_smile:

1 like

Mocht je ooit een website nodig hebben… Ik bouw websites :wink:

Door de vorm van de T lijkt die toch een beetje los te staan van de rest, zegt mijn OCS :wink:

Mijn OCD vind dit maar raar…

1 like

Rondleidingen bij Dumet : Ik zeg doen :sunglasses:

Zodra ik een bedrijfspand heb m een het is ingericht dan geef ik sowiezo een open dag

1 like