Wat had je willen dragen vandaag? Deel II

3 likes

Oeh, die vind ik ook wel leuk!


Niet belachelijk duur, saffierglas, Seiko NH35 ( = 4R35 ) uurwerkje.
Komt in verschillende uitvoeringen, kleuren, en ook met stalen band.
Niet verkeerd.

2 likes

Schwing schwiiingg :diamonds: :fireworks:

6 likes


Mijn “oude” niet meer in bezit maar zou hem graag weer dragen

7 likes

Zo eentje (eigen foto, en eigen pols, dus binnen de regels)
Helaas staat hij nog steeds op backorder :joy:

9 likes

`

19 likes

Nu zit ik weer een goeie week met de Speedmaster in mijn hoofd. Vind het enkel moeilijk hem een plaats te geven naast mijn Planet Ocean & Explorer.

Ik zie het als een daily wear, maar in welke zin is die dan beter dan de twee andere om die rol te vullen? Kan ik leven met plexiglas op dagelijkse basis?

Met het hele “wat vindt je baas van een rolex” gedoe, ben ik weer gaan denken over hoe ik soms zelf mijn Explorer niet wil dragen omwille van perceptie. Niet onder vrienden of collega’s, maar bij klanten en dergelijke. Tegelijk is mijn Planet Ocean ook een serieus “in your face” horloge :sweat_smile: Je kan er moeilijk naast kijken, zeg maar.

Dus er is wel plaats voor iets minder opvallend, minder bekend van merk bij de algemene bevolking. Maar is dat dan de speedy?

Food for thought.

1 like

Ja. Op leer is dat ding best subtiel.

Edit: als er een rolex is die subtiel is en niet als standaard rolex wordt opgemerkt dan is het de explorer wel.

1 like

Op zwart leer bandje valt een speedy niet op. Slechts 1x klant gehad die het opviel en erover begon.

1 like

Hé, die combinatie ken ik!

De Explorer vind ik een bijzonder acceptabel horloge om te dragen. Geen bling bling ding. Een Speedmaster is echt weer iets heel anders. Kan er natuurlijk goed naast. Zou bij mij alleen het onderspit delven t.o.v. de Explorer en de PO.
Ik heb er een GS in staal naast. Die mag dan weer wel regelmatig om.

2 likes

Maar je wordt sneller gezien als kenner/liefhebber bij een speedmaster. Bij Rolex zien ze je als de zoveelste ‘ik wil een duur horloge dus rolex’ gast.

Al heb ik daar schijt aan :rofl:

4 likes

Haha ja dat is herkenbaar.
Gisteren bij een nieuwe klant gezeten waarbij de eigenaar een daytona omhad. Toen ik ernaar vroeg keek hij of hij water zag branden. De beste man had los van het feit dat een Rolex was en wat hij ervoor betaald had 10jr geleden geen flauw benul.

3 likes

Ik had al in de smiezen (om het op z’n Vlaams te zeggen) dat wij een paar horloges gemeen hebben :blush:

Mijn grootste angst bij de Speedy is dat die gewoon in de kast belandt. PO en Explorer zijn zo veelzijdig dat het moeilijk is om iets anders te verantwoorden. Ik heb ook al een JLC triple calendar moonphase overwogen. Andere prijsklasse wel.

1 like

Ja dat dus. Als ik mijn Omega draag en iemand begint erover, is de toon meestal anders dan als het de Rolex is.

Dies vet.

:heart_eyes:

1 like

Ik kan je deze van harte aanbevelen. Heeft een iets vriendelijker prijskaartje.

15 likes

Onlangs nog gepast in de zilveren variant (toen ik kost wat kost een Panerai Radiomir moest hebben :see_no_evil:). Ook de triple calendar moon.

Ik denk dat voor mijn “collectie” de vereiste is dat ik eender wat moet kunnen doen met wat ik aan heb. Water in? Geen probleem. Ik val ergens in een dronken bui af (maand geleden met de Explorer)? Geen probleem.

Niet dat ik een extreem zwaar leven leid, maar ik wil horloges die ik gewoon kan omslaan en zonder enige zorg kan dragen, wat de dag ook mag brengen. Voorlopig blijven de JLC dressers mooi, maar niet passend bij mijn gedrag :sweat_smile:

1 like

Lijkt me erg mooi, misschien wel een van de mooiste van het moment. Maar dan met een rubber band…
En eigenlijk ietsje meer kleur… :wink: , maar een paar dagen zou ie niet vervelen.
En misschien is er een horloge-ingenieur te vinden die de dial bordeauxrood kan maken !

5 likes

Da’s de nieuwe Pepsi toch? Vind m wel erg onrustig met deze band.

1 like