Wat had je willen dragen vandaag? Deel II

Ook geprobeerd. Te groot voor mij. En een tikkie ‘kaal’.

Het is een waar kunstwerk.
Ik zie er eentje op Chrono aangeboden worden en ik schrik behoorlijk van de prijs.
Ik neem aan dat list daar een stuk onder ligt, als je m kan krijgen uiteraard.
Ik hoop dat je m ooit mag bezitten, mocht die dag komen: graag fotos, dan kunnen degenen die niet zo gefortuneerd zijn ook een beetje mee genieten.

1 like

Geen idee.

Welke maat? Dit is de 38mm en paste prima op mijn dunne pols. Uurwerk met 100 uur gangreserve. Is een kandidaat voor mijn volgende aankoop.

Alleen Lange he… Damn lange. :roll_eyes:

1 like

Aha. Dat was degene die ik heb gepast zeker niet. Ik denk dat bij een kleinere maat de wijzerplaat ook minder leeg lijkt.

ik zal dan een bezichtiging organiseren, soort HF open dag :wink:

Helaas wordt er met F.P. Journe’s op dit moment nog harder geflipperd dan Rolex, Richard Mille en AP samen. Heel knap van zo’n kleine independent (ook al heeft de familie van Chanel er een minderheidsbelang in genomen) om zo goed te scoren. De retailprijs is gelukkig lager, maar nog steeds erg hoog. Ik heb mij iets langer dan een jaar geleden ingeschreven voor de wachtlijst en een half jaar later werd deze gesloten omdat ze er minder gingen maken (aandacht ging naar nieuwere modellen) en nu wordt dus de huidige wachtlijst afgewerkt. Hopelijk verhogen ze de prijs niet meer, want die staat momenteel op 25.500 eurotjes…Maar met 6 jaar wachten valt het nog wel mee…en zoniet dan zijn er genoeg andere leuke dingen in het leven :wink:

3 likes

:joy:

Hou die laatste gedachte vast!

Een oplage van vijftig per jaar? Dan is je verjaardag volgend jaar een leuke aanleiding om wat hoger op de wachtlijst te geraken toch? Wie weet zijn ze er gevoelig voor :slight_smile:

Precies en des te specialer het horloge is als je hem
eindelijk om kan doen. Heb op sommige horloges ook meerdere jaren moeten wachten en zoeken.
Maakt ze nog net even specialer; althans voor mij.

1 like

Had vandaag graag een skx013 om de pols geslingerd.

Stond vandaag op het punt om 1 te bestellen bij Monsterwatches en ja hoor…net uit verkocht, dan maar even (lang) wachten :sweat_smile:

4 likes

Correct! Dat was ook de insteek maar daar hebben ze geen boodschap aan helaas. Ze sturen geeneens een catalogus op :sweat_smile:.

Deze render van @jvk_1971, met de date perfect uitgelijnd :heart_eyes:

13 likes


Deze, hopen dat hij op de mat ligt als ik thuiskom.

4 likes

Haha dank je wel.
Wellicht is het interessant om te weten dat de datum in dit ontwerp exact op dezelfde plek staat als de 39mm spitfire. Mag nog steeds iets meer naar buiten, maar niet slecht.

Hieronder nog een oude vergelijking:

6 likes

Deze, maar is al door iemand anders gereserveerd…:smile:

2 likes

Ligt dat niet aan de plaatsing van de 2 en de 4 dan

Deze handwinder van CW. Toch best mooi!

10 likes

8 likes

9 likes

Correct! Ik was daar nieuwsgierig naar en heb het vergeleken. De nieuwe inhouse entry level uurwerken van IWC zijn volledig gebaseerd op de ETA uurwerken. Dus wel geheel inhouse ontwikkeld en gemaakt, maar ze hebben dezelfde basic layout gebruikt zodat het zonder problemen in de huidige collectie verwerkt kan worden. Daarmee staat het datumvenster precies op dezelfde plek als bij de ETA en Sellita uurwerken.

Ik heb hun nieuwe 39mm Spitfire vergeleken met de 40mm Mark XVIII met nog het 30111 uurwerk (Sellita SW300-1). Je ziet inderdaad -als je kijkt naar de lugs- dat het datumvenster 1 mm meer naar buiten staat door de kleinere kast. Voor een optimaal resultaat zullen ze het design moeten aanpassen zodat de cijfers meer naar binnen staan zodat het datumvenster beter lijkt uit te lijnen. Dat trucje hebben ze al gedaan met de nieuwe inhouse 39mm Spitfire en deden ze al eerder met de 38mm Mark XV (daar staan de cijfers ook meer naar het midden). Ik vraag me overigens wel af waarom ze niet gewoon de datumschijf aanpassen en deze groter maken of de data meer naar buiten op de datumschijf plaatsen.

5 likes