Wat had je willen dragen vandaag? Deel II

Welke Rolex heb je verkocht?

Ben benieuwd wat het gaat worden!

ik ook

1 like

Vandaag de jlc mut moon in het zwart gepast. Prachtig horloge en zeer verrast door de hoge aangeboden korting. Maar ik merk dat de sportieve business casual horloges met wat meer body en substance me meer kunnen bekoren. Morgen ook nog ergens ff passen en dan de kogel door de kerk!

1 like

De enige met datumšŸ™ˆ De vervanger moet ook een sportieve business casual worden met datum. Ben al aardig aan het passen al valt met mijn smaak best veel af.

Ik wil (sportief) business casual. Donkere wijzerplaat. Max 42mm, dikte tussen 10 en 14mm. Niet te dress en goed afleesbare datum. Kwalitatief goed merk. Budget ongeveer 7k, jong gebruikt in perfecte staat geen probleem.

Voorkeur voor cijfers op de wijzerplaat omdat mijn andere horloges dat niet hebben.

Best nog lastig om mooie gegadigden te vinden.

Nu gepast:

Glashutte original panomatic lunar en de reverse, beide grijs
Jaeger le counter polaris date, blauw
Jaeger le coultre mut moon , zwart
Iwc Portugieser 7 days, zwart en blauw
Iwc Portugieser chrono, zwart en blauw
Zenith el primero 38mm , kleurtjes

Leuk traject!

4 likes

Zeker een leuk traject!

Gezien jouw ā€œhistorieā€ vrees ik dat je de Zenith in 38mm te klein gaat vinden? Ik vind ā€˜m zelf heel tof. Een blijver. Op polsen van 17cm past ā€˜ie perfect door de lange lugs

De 7 days IWC lijkt me echt iets voor jou (als het geen Rolex hoeft te zijn). Echt een klassieker en de lug-to-lug maat valt prima mee. Alleen de 14mm dikte is niet voor iedereen.

Met de LE Chrono van IWC ben ik ook heel content, vooral ook door het in-house uurwerk en de mooie wijzerplaat. Maar deze heeft geen datum:

Succes en plezier met zoeken!

3 likes

Ik vermoed dat ik de zenith te druk vind maar we gaan het beleven!

De Iwc portugieser die ik vandaag gepast heb was geen inhouse en een donkere kleur blauw.

De 7 days was lug to lug prima. Draagt wel groot (bijna geen bezel) en wellicht iets te dik maar gezien wat ik gewend ben meer dan prima. Mijn paneraiā€™s waren allemaal flink dikker!

Ik neig nu het meeste naar de Iwc 7 days . Een echte klassieker en voor mij prima business te dragen en casual als ik wil. List prijs wel te fors vind ik persoonlijk.

Ik wil ook de vc sixtyfive bekijken maar dan moet ik de provincie uitšŸ˜‚
En op de foto storen me de driehoekjes bij de lugs maar dat kan live anders zijn!

We gaan het zien. Leuk om zo enkele winkels te bezoeken en te passen. Mijn Rolex aanschaffingen gingen snelleršŸ˜‡ (sommige ook weer snel wegšŸ¤£)

Maar gezien het afschrijvingspotentieel van deze exercitie iets meer overwogen te werk dit keer!

Ps. Mijn polsjes zijn ook nog maar 17.2 maar wel flink plat, lug to lug 5.5 blijft nog binnen boord!

Eigenlijk wil ik een AP 39mm maar voor mij financieel niet haalbaar zonder meer slachtoffers te maken en dat wil ik (nog) niet.

2 likes

Yes please :star_struck:

7 likes

De JLC Ultra Thin modellen zijn (logischerwijs) dun en behoorlijk dressy. Kan me voorstellen dat, als je niet zo van de echte dressers bent, je wat sportievers wilt. Ik gooi er gewoon nog eens wat in om het je extra moeilijk te maken :wink::

Sportief en dressy:

Dressy, maar met een mooie twist die hem niet te klassiek maakt:


Retail boven budget, maar er staat er een in de aanbieding voor je klaar.

Of natuurlijk iets van onze Japanse vrienden:

In de eerste twee gevallen geen datum, maar dat is meestal veel mooier. En je hebt je telefoon om je aan de datum te herinneren.

4 likes

Eens aamgaande de datum. Heb er nu 3 zonder datum (sub, milgauss en airking).

Voor mijn business horloge vind ik een datum wel mooi. Die parmā€¦ moeilijke naam vind ik mooi. De andere voor mij te klassiek.

Ik ga os kijken waar ik die moeilijke naam live kan bekijkenšŸ˜‚

1 like

Zie PM

Iets sportiever dan de UT series maar ook erg fraai.
Wijzerplaat is frosted

9 likes

Killer, maar de wijzerplaat is niet heel donker.

2 likes

Klinkt goed!
Bij Jaeger is ā€˜standaardā€™ idd veel mogelijk qua korting.

Erg mooi, maar snap je punt!

1 like

Heel mooi! maar ik wil perse een donkere wijzerplaat. Deze is wel bulls eye aangaande looks, maat en prijs!

Ik wil de witte milgauss houden en in mijn kleine bescheiden collectie is 1 lichte wijzerplaat voldoende.

Maar wat is die jlc mooi zeg!

2 likes

19

Bron: https://www.forbes.com/sites/carolbesler/2016/11/12/breaking-news-patek-philippe-ref-1518-in-steel-is-the-worlds-most-expensive-watch-at-11-million/#1c25ae047f44

2 likes

18 likes

Prachtig!
Uit de nieuwe serie (5007) met verbeterd uurwerk?

Nou ja, alles wel gewenst. Zonder horloge op vakantiešŸ¤Ŗ. Niet fijn.

Ja, iw500704. Uurwerk is wel verbeterd tov de 5001 dacht ik en band sluit wat dichter op de kast.

2 likes