Wat had je willen dragen vandaag? Deel III

Deze overheerlijke Aqua Terra met nieuwe ‘gecorrigeerde’ donkerblauwe plaat, dus de splinternieuwe ref. 220.10.41.21.03.004 => 41mm en die belachelijke lichtblauwe accenten van de vorige versie weggewerkt. Well done, Omega! Dit icoon met de donkerblauwe plaat is eindelijk terug wat ie hoort te zijn.

12 likes

Oke RLC, easy there.

Leuk ding hoor, maar in welk opzicht is een AT ooit baanbrekend, vernieuwend, grensverleggend hence iconisch geweest?

OT, doe mij de blauwe maar voor een middagje:

7 likes


ik vind dit merk zo gaaf. alleen overpriced IMO

4 likes

Het is persoonlijke beleving uiteraard, maar:

  • één van de laatste ‘from scratch’ ontwerpen die Omega succesvol in de markt heeft gezet, en tevens de eerste keer dat modern Omega het ‘elegante alleskunner’ gat in het gamma wist te dichten;
  • ik vind de ‘teak-deck’ vormgeving van de wijzerplaten ondertussen wel erg herkenbaar en tijdloos (hence iconisch);
  • gewoonweg een erg aantrekkelijk design, al generaties lang, het geheel klopt. De verticale teak streepjes ware nog net iets aantrekkelijker imo, maar goed.

Naar mijn aanvoelen gaat de Aqua Terra een gewaardeerde classic worden binnen 30 jaar. Al is de kans groot dat de tijd tegen dan op de onderkant van onze hersenpan geprojecteerd wordt door één of andere chip uit de fabrieken van Musk.

Alles staat of valt natuurlijk bij de invulling van het begrip ‘iconisch’ hé…

3 likes


Deze lijkt mij wel gaaf, een iets lager kermisgehalte dan sommige andere uitvoeringen :nerd_face:

8 likes

5 likes

Da’s klassiek zoals klassiek hoort te zijn. Prachtig.

Yes, maar of ze de datum nou plaatsen op de zes of bij de drie; ik blijf me er aan storen. Zou een nog mooiere dial als ze de datum gewoon weglaten!

3 likes

Dat geldt in principe voor elk horloge :nerd_face:

Bij mijn Datejust kan ik het nog wel waarderen…:grin:. Komt denk ik doordat de dial van de El Primera toch al wat druk is. Heb wel eens een limited gezien zonder datum, echt prachtig! :yum:
Ga een plaatje zoeken

1 like

8 likes

5 likes

Ik heb de brequet 5157 omgehad. Is wellicht beetje appels met peren vergelijken mbt deze BP. De Romeinse cijfers zijn niet echt mijn ding on the long run schat ik zo.

En daarom voor de thin gekozen maar voor een dagje zou ik de BP wel willen dragen. Deze zag trouwens pas toen ik de catalogus recent heb mogen ontvangen. Dus (nog) niet gepast.

1 like

Kan heel goed erbij, en als je wil zwemmen gooi je er een stalen band omheen

1 like

Zo nog een allerlaatste plaatje. Volgende week zijn t wristshots. Bijna hele dikke blij. :star_struck:

16 likes

Mooi, dan zien we de NA wel verschijnen!
Alvast een goede reis gewenst.

1 like

Thanks.

Mis toch maar een (belabberde gsm pics) rapportage maken. Van de reis en de aanschaf. :stuck_out_tongue:.

Mja ook nog DSLR meenemen en de Lange bij me hebben in de rugzak. Nah. Doe ik maar niet. Obvious reasons :sweat_smile:

Extreem veel geld uitgeven aan een gsm met super camera weiger ik uit principe… :joy:

2 likes

Ja leuk toch, denk dat meerdere leden net zoveel uitkijken naar deze NA. Je hebt ons behoorlijk gek lekker gemaakt. :blush::wink:

1 like

Hahah.

Ik had in december 2019 of was t nu januari 2020 in een bepaald topic nooit moeten verkondigen dat ik een Lange wilde passen… Hopeloos verloren. :sweat_smile:

Heb eigenlijk nooit zo een intense reis meegemaakt voor een horloge. Word t een in witgoud of rosegoud. Zweizeiger of toch met kleine sekunde… Mja t is me toch een bak met geld voor 1 klok vind ik persoonlijk.

Volgende week. Wanneer precies is even afwachten crappy gsm pics van mijn persoonlijke über dress grail. :heart_eyes:

14 likes