Stowa Seatime Prodiver Rhodium edition… Ultieme duiker hoor
Deze Seiko Limited blijft in het hoofd rond spoken
Zou graag een porseleinen wijzerplaat aan de beperkte Seiko (Presage) collectie toevoegen
Tussen alle leuke duikers die ze daar hebben kies je de saaiste uit
Ultieme duiker heeft een beetje kleur bruh, bijvoorbeeld deze.
of misschien deze
En ik begin ook steeds meer wat te voelen voor Archimede horloges.
Naast mijn flieger , zit ik nu aan een Outdoor model te denken.
Maar ook hun duikers mogen er best zijn.
Jammer van de datum op vier alleen.
edit: Hey ik zit mij zelf nu te beantwoorden. Ik ga maar weer eens aan het werk.
Die gele is top!! Ik vind de Rhodium versie daarentegen wel dan wat meer tijdloos design door die sandblasted wijzerplaat, maar als het jou happy maakt pleuren we daar toch gewoon een kek kleurtje in
Ik snap dat je door de sneeuw niet veel kan zien maar of een ruitenwisser op de wijzerplaat daar de oplossing voor is, weet ik niet.
Sterk gevonden, maar nog niet overtuigd.
wauw… en toen was het erg stil.
haha, nou zou hem er ook niet voor laten liggen hoor
Hij lijkt mij trouwens wel ‘goedkoop’? Zijn de ‘gewone’ niet duurder? Voordeel hiervan is wel 100 meter waterdicht. Als ik all black will zou ik zelf liever voor de ceramic versie gaan, maar die is maar 30 meter waterdicht…
Zo. Klaar.
Maar wat ik vandaag had willen dragen komt pas over 2 weken bij de dealer aan. Man man man. Dan ben ik er zelf twee weken niet. Dus nog een maand wachten:
Ja, grosso modo is ie net zo mooi. Zeker in donkerblauw. Ik vond wit en groen iets minder.
Nee.
Ik moet zeggen dat ik de Tosa-Washi dials er mooi, en het stukje glas er tussen wat er voor zorgt dat de indices lijken te zweven laat me ook niet koud. Maar de indices op de 12-, 6- en de 9-uurs positie vind ik minder mooi. Net als het lettertype waarmee chronomaster is geschreven, alsof de ontwerper van het horloge net word-art heeft uitgevonden. En dan de omlijsting van het datum venster. Die had best wat slanker gemogen. Ik zal verder niks zeggen over het logo.
Ik vind Citizen geen naam voor een horloge op dit niveau. Niet dat Grand Seiko veel beter is, Maar het logo is in ieder geval beter te pruimen. Citizen betekent letterlijk vertaald inwoner of burger, en dat doet toch wel iets wat ik niet op mijn rechtse VVD pols wil hebben.