Wat had je willen dragen vandaag? deel IV (Deel 1)

De ex van @Batossai

Dat ik die gemist heb… :unamused:

Screenshot_20210412-155701_Google

6 likes

3 likes

10 likes

wauw… en toen was het erg stil.

1 like

haha, nou zou hem er ook niet voor laten liggen hoor :slight_smile:

Hij lijkt mij trouwens wel ‘goedkoop’? Zijn de ‘gewone’ niet duurder? Voordeel hiervan is wel 100 meter waterdicht. Als ik all black will zou ik zelf liever voor de ceramic versie gaan, maar die is maar 30 meter waterdicht…

1 like

22 likes

Zo. Klaar. :slight_smile:

Maar wat ik vandaag had willen dragen komt pas over 2 weken bij de dealer aan. Man man man. Dan ben ik er zelf twee weken niet. Dus nog een maand wachten:

17 likes

Ja, grosso modo is ie net zo mooi. Zeker in donkerblauw. Ik vond wit en groen iets minder.

1 like

Nee.

Ik moet zeggen dat ik de Tosa-Washi dials er mooi, en het stukje glas er tussen wat er voor zorgt dat de indices lijken te zweven laat me ook niet koud. Maar de indices op de 12-, 6- en de 9-uurs positie vind ik minder mooi. Net als het lettertype waarmee chronomaster is geschreven, alsof de ontwerper van het horloge net word-art heeft uitgevonden. En dan de omlijsting van het datum venster. Die had best wat slanker gemogen. Ik zal verder niks zeggen over het logo.
image
Ik vind Citizen geen naam voor een horloge op dit niveau. Niet dat Grand Seiko veel beter is, Maar het logo is in ieder geval beter te pruimen. Citizen betekent letterlijk vertaald inwoner of burger, en dat doet toch wel iets wat ik niet op mijn rechtse VVD pols wil hebben.

1 like

Die Sinn gaat echt heel mooi zijn!!! Ben nu al nieuwsgierig naar het NA topic wat je daar over gaat schrijven.

1 like

Ik had vandaag zelf willen dragen…
Een Grand Seiko uit mijn geboortejaar (1979), zonder datum.

Morgen zou ik graag een koper of brons horloge dragen, ik vind de patina die er op komt erg fraai. Mijn koper Kaweco vulpen heeft dat ook… Te mooi :blush:

Stof tot NAdenken…

Hahahaha… Ja, da’s de partij tegen de burgers, dat kan ik goed begrijpen. Dank voor het schrijven van dit verhaal, ik ben mijn Citizen een stuk meer gaan waarderen door je relaas. :+1: Kijken of ik nog een rooie kan scoren, dat zou het compleet maken.

Nee, juist niet. Die is zo detailrijk, die springt er echt uit. Ik vind dat mooi gedaan. Ook het cursieve Chronomaster is fantastisch. Die hele wijzerplaat is zo rustig, zo koud, dan is een cursief accentje wel even mooi om het wat minder kil te maken.

Maar goed, jij zei “Best dial ever”, en ofschoon Snowflakes en Skyflakes erg mooi zijn vind ik dat er betere wijzerplaten zijn. De Tosi-washi is er een van, maar zo is daar ook de Shunbun voorjaars-plaat, en Chopard heeft er nog eentje die @Haaren steeds post.

En dan was daar nog de wijzerplaat die @HanDavinci op z’n Rolex DJ heeft zitten. Porselein. Prachtig. De eerste Rolex die ik in handen heb gehad die ik zo zou kopen. Dat doet me denken aan nog zo’n betere wijzerplaat: De Eichi II. Al was het maar omdat ie niet ontsiert wordt door een power reserve. :slight_smile:

4 likes

Daar begint het helaas wel steeds meer op te lijken.

Ik vind dat juist een leuk detail, anders wordt een wijzerplaat zo saai. Zo’n power reserve indicator geeft juist een beetje diepte aan de plaat.

Ik niet.

Ook deze is mooi maar wint het bij mij niet van de GS.

Ik neem aan dat je deze bedoeld. Sorry dat ik het zeg maar ik vind er echt niks aan. Maar misschien komt nog dat met de jaren. Vroeger hield ik alleen maar van grote matzwarte klatsers dus op dat gebied zijn er al grote stappen gemaakt.


Nog even een fotootje voor de sfeer:

9 likes

15 likes

Deze graag :ok_hand: :ok_hand:
image

3 likes

Pffff mooi hoor :fire:

14 likes

Ik doe eens gek vandaag… Cartier Ballon Blue :slightly_smiling_face:

cartier-ballon-bleu-movement

4 likes

Ben wel benieuwd naar deze:

2 likes

6 likes

Nee, absoluut niet. Dat emaille is prachtig. Maar het is niet zo prachtig als die porseleinen dial in die Rolex, de Washi paper dial in de Chronomaster of de Shunbun-plaat.

Laten we eerlijk zijn: Het is en blijft een horloge wat in een bepaalde prijscategorie opereert, en als emaille is het fantastisch, maar we moeten niet pretenderen dat het mooier is dan GS, Rolex en The Citizen geweld van minimaal 3 en maximaal 7 maal de prijs.