Wat had je willen dragen vandaag? deel IX

Ja die is heel mooi.

Denk wel dat ik voor een iets mindere monochrome en wellicht sportievere versie zou kiezen om vandaag op deze al zo monochrome dag te dragen. :sunglasses:

.

Ik noem dit ook gewoon een manufacture. Fleury ontwerpt en bouwt zelf uurwerken. En inmiddels ook horloges.

En ja alles is een afgeleide. So what.

Plaats jij het YouTube filmpje van Miles @Fate_Amenable_To_Change? :sunglasses:

Om jlc te benoemen als luie cashgrab van richemont gaat mij iets te ver. Zo snob ben ik niet.

Alles en iedereen is hier om geld te verdienen. De 1 wat subtieler en maatschappelijk verantwoorder dan de ander.

Maar ja. Iemand moet mijn horloge afschrijving betalen. :joy:

7 likes

Heb hier een beetje moeite mee, een chrono moet op zijn minst cijferaanduidingen in de subdials hebben imho.

4 likes

Goede oprmerking. Maar het gaat natuurlijk niet om de functionaliteit bij dit horloge. Dan kun je beter een Sinn kopen.

Overigens met cijfers zijn sommige subdials in een chrono nog niet fatsoenlijk af te lezen. Deze bevoordeeld, een hel om snel af te lezen:

Alleen 10 en 20 min :see_no_evil:

9 likes

Waarvoor dient die knop op 8 uur?
Ontwerpfout? :wink:

1 like

Geen idee, zeg het maar :sweat_smile:

Tja, marketeers hebben nu eenmaal als werk om begrippen zo ver op te rekken dat het nog nét niet crimineel wordt.

Volgens mij kun je ze op de vingers van één hand tellen, de merken die een mechanische chronograaf 100% in eigen beheer kunnen en willen ontwikkelen en produceren, zonder gebruik te maken van externe partijen of iets af te leiden van reeds bestaande uurwerken.

2 likes

Ah gelukkig.

Minimalisme ten top, qua cijfers in de bezel.

6 likes

Volstrekt belachelijk ding natuurlijk, maar toch heb ik er een zwak voor.

Wat er stiekem best lekker uitziet en wat echt een goed idee is, dat komt niet altijd 100% overeen.

1 like

Ja maar op de dial staan er des te meer :joy:

1 like

Daardoor hoef je niet naar het raam te lopen om te kijken of het al donker is maar die Pusher op 8?
Geen idee nog.
Bij de Lemania 2310 waar deze van afgeleid is zit die knop er niet….

1 like

Hee, ja, die had ik op de radar, maar vergeet ik steeds. Frederique Constant’s Monolithic is er nog zo eentje.

Grappig genoeg alledrie van de hand van Japanse bedrijven, in dit geval Citizen Group en Seiko Epson.

Nee, het ging mij er juist om het nodeloze snobisme van de JLC liefhebber ietsjes te temperen. Doen alsof JLC the end-all-be-all van de horlogerie is, is natuurlijk kolderiek, aangezien ze al 50 jaar lang niet meer noemenswaardig innoveren. Dan staan Ulysse Nardin, Rolex, en Patek nog even voor in die rij. :slight_smile:

Aangeven dat het JLC uit 1940 een ander JLC is dan wat nu zieltogend aan de Richemont groep hangt is in mijn ogen niet bijster snobistisch.

2 likes

Datum wijzigen misschien?

2 likes

:drooling_face:

14 likes

Nu we het over manufacture, innovatie en chronografen hebben, wil ik deze niet onvermeld laten.

Mijn mening is dat een manufacture-caliber iets moet toevoegen. Zo lang het dat niet doet, leef ik graag met een 2824, 2892 of Frédérique Piguet, afhankelijk van de prijsrange.

IWC die een ‘in-house’ chronograaf maakt die net zo dik is als een 7750, is kolderiek kortzichtig.

5 likes

Wat een flauwekul zeg. Kijk eens wat die jongens allemaal maken. In house. Bizar gecompliceerde uurwerken. Kijk alleen eens naar de Hybris Mechanica. Daar komt niemand in de buurt. Het feit dat ze onder een groep vallen heeft daar geen ene moer mee te maken.
Heeft ook helemaal niets met snobisme van doen. Dat zit in jouw hoofd.

7 likes

Hoho. De Code Universelle van AP.

Code Universelle:

23 complicaties
40 functies
1155 onderdelen
64 uur gangreserve

JLC Hybris:

11 complicaties
18 functies
800 onderdelen
50 uur gangreserve

Plaatje voor de sfeer:

Verder helemaal eens.

9 likes

Nou, ‘‘my two cents’’ zeg maar en niet de meest originele, maar ben hem afgelopen weekend eens gaan passen, de Tudor Black Bay 58 - 79030N.

Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik Tudors altijd erg mooi heb gevonden en de combinatie zwart met gouden accenten, die vond ik al wat hebben sinds er in de 80’s een RC Formule 1 Lotus op de markt kwam (heb ik nog steeds) in die kleurcombinatie.

Lang verhaal kort, gepast, vond hem goed staan, dus nu een beetje creatief boekhouden, om vervolgens mijn eigen 79030N aan jullie te mogen voorstellen :wink:

Fijn weekend alvast aan iedereen!

9 likes

afbeelding

5 likes

12 likes

:rofl: :rofl: Dat is precies mijn blik tijdens het ‘‘creatieve boekhouden’’

2 likes