Wat had je willen dragen vandaag? deel IX

Die heb ik al jaren niet meer bekeken, maar goede suggestie! De catalogus is er flink op gegroeid zie ik :face_with_peeking_eye::+1:

Ook een goeie, maar PCL’s helaas…

Bijzonder! Citizen is toch een merk die blijft verbazen met ongelofelijk veel goeie modellen :blush:

3 likes

11 likes

Ik geloof dat @Petteflet afstand doet van zijn nagenoeg mieuwe seiko SPB317

2 likes

22 likes

Max Bill Regulator Bauhaus

16 likes

8 likes

Screenshot_20240510_101534_Instagram.jpg

een van deze…

2 likes

Ff @whisky taggen

L2L zal 43mm zijn vermoed ik

5 likes

Maar geen guilloche😅 Met 40mm en vooral (lichte) plaat zal deze om de polsen van @whisky waarschijnlijk heel groot lijken. Hell ook op mijn kleine polsen is deze waarschijnlijk te groot.

Deze krijg je trouwens ook zonder de rode elementen maar die vond ik iets te steriel.

1 like

Misschien wil de persoon die 110k CHF (excl?) heeft betaald voor de set er eentje kwijt voor 27.5k:

3 likes

17 likes

Deze gaat er toch binnenkort echt komen.

Nog heel even en dan mag ik die kant weer op even puntjes op de i zetten :laughing:

Vraag is eigenlijk alleen Guilloche of geen guilloche plaat.

8 likes

Gaaf! Alvast gefeliciteerd! En hoezeer ik fan ben van guilloche wijzerplaten, voor deze regulateur zou ik het een tandje teveel vinden. Met deze drie draaiende wijzers gebeurt er al genoeg. Ach, misschien kan het er daarom wel gewoon bij… Heb je beide uitvoeringen gezien ‘in het metaal’? Zou dat de doorslag laten geven.

2 likes

Nee alleen de non Guilloche. Daarom ga ik ook terug. Op basis van een paar foto’s €2k meer uitgeven doe ik niet.

1 like

Vandaag deze malse duiker!

15 likes

Ik ben groot fan van de SPB. Als het een Sinn moest worden zou ik eerder de veel fijnere maat van de U50 Hydro kiezen, maar dan heb je nog steeds een lelijk horloge. De SPB is buiten dat ook nog eens 1750 ballen goedkoper.

Merk op dat je een foto van een SPB317 laat zien, maar dat je tekst een 147 noemt. Ik ben fan van de 317. Die draagt fijn.

1 like

Gisteren naar Wesselink & Vreeker voor full service. Die ben ik dus even kwijt, want ze hebben het razend druk…

5 likes

Blijf lekker thuis en hou dat geld in je zak. De gewone wijzerplaat heeft de minute track op de plaat staan, zoal dat hoort.

De guilloche heeft dat niet, en met die lelijke zilveren ring er om heen is het net alsof je tegen de rehaut van een moderne Longines aan zit te staren. Dat is zo skeer gedaan…

Ik zou er meer geld voor over hebben om niet de guilloche te nemen. :upside_down_face:

4 likes

Niet mijn stiel maar 100% géén guilloche. Cleane dial is veel mooier.

1 like

Deze 3 spelen door het hoofd. Knock-on-wood komt er een moment aan dat het verdient om te worden gevierd en gemarkeerd met de aanschaf van een horloge, dat later kan worden doorgegeven…

8 likes