Wel een bijzonder effect dat “frosted” maar ik vind het op de Royal Oak nou niet zo heel mooi uitkomen
Het maakt dat de hoeken wat afgerond overkomen en juist het hoekige vind ik zo mooi aan dit ontwerp
Maar, neemt niet weg dat ik ze wel een dagje zou willen dragen hoor
Is ook wel een zeer universeel ontwerp. Ik kan je van heel veel merken een horloge laten zien dat er zo uit ziet
Wij hebben deze discussie in andere topics als eens gehad: De geschiedenis van de Portugieser is dat ze een deck watch in een roestvrijstalen pols horloge wilden stoppen. Da’s exact wat ome Tourby ook wilde, maar dan zijn het allebei afgeleiden van de Deck Watch.
IWC, met de Portugieser, doet nou hetzelfde als met de pilot. Dat zijn ook gewoon maar horloges die door het RLM danwel de RAF gemaakt zijn, en dus gewoon een ontwerp in het publieke domein hebben. Een standaard ontwerp.
Je kunt geen ontwerp uit het publieke domein voor jezelf claimen. Sorry. Als je zo bezig gaat zijn alle ronde horloges met witte wijzerplaat, stalen wijzertjes en numerals die ooit gemaakt zijn een schaamteloze kopie van ome Breguet.
Dat zie ik nu pas…
IWC Hommage.
Klopt, daar heb je wel gelijk in. Het standaard ontwerp is echt prachtig. Desalniettemin voor een dagje of voor erbij zou het geen kwaad kunnen
Welke referentie is dit ??
REF. 3958420
Zo gaaf die afwerking van de dials.
Waarbij IWC een Breguet hommage is? Of is het nou een Pierre LeRoy hommage?
Want zo veel is er sinds 1774 niet aan een Deckwatch of chronometer veranderd dat we kunnen claimen dat IWC er in 1930 patent op kreeg.
Iedereen en z’n moeder. Letterlijk iedereen. Met feuille, breguet of klaver-wijzertjes.
Kijk, dat je die Tourby een Deckwatch hommage noemt, prima.
Maar dat je IWC het uitvinden van een standaard deckwatch aanwrijft, daar word ik zelf dan weer sacherijnig van.
Nee maar als het van één van die andere oudere merken was geweest had ik het ook gezegd.
De Tourby 40mm waren reeds beschikbaar voordat IWC met de 40mm uitvoeringen kwam
Kijk dan bijvoorbeeld maar eens naar deze mooie Tissot Antimagnetique uit 1942 van @JimSoul
Er is niks IWC specifiek aan dat ontwerp
Daar zit je wel een stukje naast; deze Tissot is 37.6 mm
Verder maakte Tissot in de jaren 30 ook polshorloges met zakhorloge-uurwerken, diameters meestal rond de 44 mm. Hier een voorbeeld van een exemplaar uit 1936 (van internet, ik heb er helaas geen zelf):
Prijzen tussen de 5k en 10k voor deze Tissot exemplaren zijn geen uitzondering.