Wat had je willen dragen vandaag? deel VI

2e. Veel mooier

Hopelijk ooit op een dag…

9 likes

Zeker. Zo independent zelfs dat een van de oprichters, Marko Lang, het merk Lang&Heyne dat vrijwel niemand kent te groot vond worden. Hij is nu onder enkel zijn eigen naam verder gegaan en schijnt slechts 4 horloges per jaar te produceren.

3 likes

9 likes

Voor mij het enige nadeel: dat epistel op de wijzerplaat. :crazy_face:

Buiten dat een gaaf horloge die ik nog een keer moet gaan passen. :+1:

3 likes

Voor wat betreft de Ichimonji heb je gelijk; de wachttijd bedraagt maar 84 tot 90 maanden :clown_face:

1 like

Ik zit weer in een fase :roll_eyes:.

20 likes

Oh jee. Koopfase?

1 like

Zo zou je het ook kunnen noemen. Ik zou het willen bestempelen als ’ geef de collectie een andere wending fase’ :innocent:

2 likes

7 likes

Dat is een mooi horloge!

1 like

Tipje, sluier enzo?

1 like

De afgelopen jaren heb ik mezelf teveel de richting ingeduwd van het verzamelen, meer dan het genieten van de horloges op zich. Het gevolg daarvan is dat je al aan het kijken bent naar wat de volgende aankoop ‘moet’ worden nog voor je de huidige incoming om de pols hebt. Ook maakte ik altijd de afweging ’ past het horloge in mijn collectie?’ Dat maakt eigenlijk geen fluit uit, zolang je er maar van kan genieten. Nu gaat de focus even op een aantal modellen die ik al lang had willen proberen. Ik heb een anordain model 2 incoming. Hoop ook nog een nomos club neomatik en een universal geneve FS toe te kunnen voegen dit jaar. Daarvoor moeten er wel een paar horloges verkocht worden. De huidige collectie gaat dan ook in de kluis. Plan is om ze niet meer te bekijken voor ruim een jaar, en het dus met maximum 3 horloges te redden. Vind het best spannend :upside_down_face:

8 likes

Okay, licht herkenbaar. Ik zit nog in de ontkenningsfase van de verslaving.
Ben benieuwd hoe dat bevalt, 3 horloges? Zullen verschillende soorten zijn, neem ik aan.
De CWC’s zitten er nog wel aan te komen?

1 like

Die probeer ik ook even links te laten liggen. Maar de huidige G10 gaat niet in de verkoop. Daarvoor is ie te leuk.

1 like

Wel in combinatie met de gele trui.:grinning_face_with_smiling_eyes:

8 likes

Spannend!

Ik ben zelf ook echt bewust terug gegaan in het aantal horloges. Sommige lagen vooral in de kast zonder dat ik ze droeg. Voor mij is een stuk of 3 nu prima en draag ze nu lekker.

Met al het horloge nieuws wat ik volg blijft het soms wel een beetje inhouden om er 1 bij te kopen, dus makkelijk is het niet :slight_smile:

1 like

Ben van plan om een kistje met 5 of 6 slotjes te kopen. Hopelijk zorgt dat voor een soort van rem.

Zeker weten. Ik kijk er wel naar uit.

1 like

Stoppen met roken, 32 jaar geleden, was makkelijker :yum:.

2 likes

6 likes