Wat had je willen dragen vandaag? deel VII

Dat is misschien waar, maar natuurlijk wel hier op een forum vol nerds. Aan de andere kant wordt dit nog zelden vertaald naar nieuwe horloges in kleinere maten, en (dus) geldt dit nog niet voor algemene beschikbaarheid.

Dat klopt natuurlijk helemaal, alleen diameter en ‘lug to lug’ zijn slechts indicatief voor de perceptie van de ‘maat’.

1 like

5 likes

Haha, geen representatieve steekproef, dat is waar.

Je valt nu wel van een voetstuk. Of is dat je slaapshirt?

6 likes

Ja wat dat betreft zou de 39mm van een 124270 wellicht beter passen qua bestaande set aan horloges.

Die wil ik dan vandaag best eens dragen :slight_smile:

1 like

Dat snap ik wel. Maar het werkt in beide richtingen. Ik heb een tijdje moeite gehad met mijn 35mm Tangente, maar nu ik een Club en een paar vintage Connies erbij heb gaat het beter.

Sterker, ik had terug een Grand Seiko SBGA293 om (40,5) en ik vond die alweer aan de forsere kant, terwijl ik dat vroeger niet vond. Bij duikers en andere horloges die een kleinere wijzerplaat hebben, stoort het me dan weer minder. Ik herinner me wel dat ik een 39mm Explorer eens om had naast mijn BB58 en ik vond de Explorer groter dragen, dus ik denk dat de 36 me beter zou afgaan (terwijl ik een 42mm PO ook perfect vind). Allemaal relatief dus inderdaad :blush:

2 likes

:joy:
‘Sporten’

3 likes

Waarom uberhaupt jezelf beperkingen opleggen qua maat? Vooral niet doen omdat iemand hier dat roept.

Ik draag van 35mm tot max 44mm met evenveel plezier. Ik heb liever verschillende formaten in een ‘collectie’ dan alleen maar kleine of grote horloges. Voor iedere gelegenheid/ mood iets.

4 likes

Ga je nu met m’n ex naar bed en sporten?

De 116600?

2 likes

:joy:
Niet dat ik weet…

1 like

Kijk nu zit ik ermee in mijn hoofd… geef mij de 36 maar vandaag :sunglasses:

17 likes

:blush:

7 likes

De nieuwe Sinn T50 GBDR vind ik wel mooi. Alleen die prijs :flushed:
Daarvoor heb je het vorige model Seamaster SMPC 300 (ook mooi).

Deze is dan een goede tweede ( maar ook nog duur)

4 likes

Beperkingen moet je nooit opleggen. Ik heb na een aantal jaar wel gemerkt wat voor mij de maten zijn die ik lekker vind dragen en goed vind staan.

Een duiker mag wat groter zijn, maar ik vind ze dan niet zo lekker dragen als een 36mm oyster of een 37mm Grand Seiko kast.

Dus zo moet iedereen het denk ik zelf bepalen. Mijn volgende wordt iig weer een 36-37 al beperkt dat de keuzes helaas wel heel erg.

Nomos Tangente 35mm
Grand Seiko SBGX26x
Longines Legend diver 36

Dan houdt het wel een beetje op helaas…

2 likes

13 likes

Lekkere kleur man…:sunglasses:

14 likes

9 likes

Avondwissel naar deze prachtige Zenith… prachtig stuk!

12 likes

Stel dat ik helemaal opnieuw zou beginnen…

Deze 2-piece collectie en klaar! :heart_eyes:

21 likes

Zit geen dresser bij?