Wat had je willen dragen vandaag? deel VII

Bij mij helpt het dat ik, voor ik me er in verdiepte, die Seiko chronograaf ooit kocht. Die is van titaan, en ik droeg 'm van 2005 tot 2010 onafgebroken, tot ik een grotere Citizen Promaster kocht. Grappig genoeg omdat ik dat als netter ervoer, op dat moment. Een mens heeft veel geleerd. Hoe dan ook, ik ben ooit met licht begonnen.

Plaatje voor de sfeer. Ik voelde de inspiratie, dus heb ik de bolle Junghans maar weer eens om.

3 likes

24 gram!
Nooit geweten. :blush:

1 like

Die 24g is inclusief het Junghans lederen bandje. :slight_smile: Wat ook goed in elkaar steekt. Dit horloge heb ik gekocht omdat het gewoon zo veel techniek bevat…

Er ligt een zonnecel onder de wijzerplaat die ook gebold is. Dat ding is met 2 minuten licht per dag efficiënt genoeg om op te laden. Daar kan mijn Citizen Chronomaster nog een puntje aan zuigen.

Dat er dan ook nog een radio-sync unit in zit die wereldwijd ontvangt is fabelhaft, maar je kunt met je telefoon app een tijdssignaal uitzenden om 'm op andere tijdzones te stellen als je dat zou willen.

Tot slot is het uurwerk een HAQ als je de synchronisatie wegdenkt, want ze garanderen 'm op 8 seconden per jaar.

In 24 gram. Met band.

Maar goed, da’s één van de redenen dat ik die Ressence zo geil vind. In 42 gram zo’n complicatie bovenop een 2892-2 uurwerk knutselen bij een dikte van 11mm is gewoon de bom. En dan zo clean en minimalistisch.

In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister.

7 likes

:heart_eyes:

15 likes

image

11 likes

10 likes

En toevallig staat er een in het blauw :grimacing:🫣

6 likes

Kopen dan. Prijs is mooi :ok_hand:

2 likes

Hele goeie prijs, echt top horloge :ok_hand:t2: De rubberen band is echt heel fijn, maar zou eigenlijk wel altijd op staal kopen :speak_no_evil:

1 like

Ja dat is zo, al hoor ik ook dat veel mensen de standaard stalen band vervangen voor een Forstner band.

Tsja het is maar net waar je van houdt, de band is niet heel mooi maar wel goed. Ik val niet over dat die doorlopend 20mm is. Meeste andere banden gaan van 22mm naar bijv 18mm dus Jah 20mm zit er tussen in.

2 likes

Ik wil nog de blauwe rubber en inderdaad zo´n Forstner band enkel en alleen om eens te kunnen afwisselen :blush: ligt niet aan de kwaliteit hoor van de originele band :+1:

2 likes

Dat is zeker zo. Stof tot nadenken!

1 like

Lol dit ben ik na het passen van titanium horloges :joy:🥲

2 likes

Blauw rubber bij zwarte seamaster? Oew gewaagd :eyes:

Nee ik heb ze beide maar de blauwe heb ik enkel staal de zwarte heb ik rubber en op staal :sunglasses:

7 likes

Zo luxe probleem, maar net in welke stemming je bent? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Verzamelwoede denk ik :joy: nee serieus ik ben verzot op die seamasters en die blauwe wou ik er bij… :innocent:

3 likes

Snap ik, ben ook erg blij met mijn zwarte :sunglasses:
Hele goeie bang for your buck als je het mij vraagt :ok_hand:t2:

1 like

Ik vind ze prima aflezen, zeker als het de zwarte uitvoering is. En anders de lume ff opladen.:grin:

1 like