Wat had je willen dragen vandaag? deel VII

Die mag best om de pols hoor.
Lekker flexen op Zandvoort
:sunglasses:

1 like

Okay….

Omdat er Patek op staat dan. Want het is werkelijk een gedrocht in mijn ogen. Maar ja, er staat wel Patek op!

11 likes

Als het ding dan toch ge-iced moet zijn liever Patek, ik zeg het eerlijk.

Dat is eerlijk inderdaad.

Maar zeg nou ook eerlijk, los van de steentjes, die wijzerplaat is echt door een malloot ontworpen. Klopt echt helemaal niets van.

7 likes

Heel mooi deze :ok_hand:.

1 like

Wat klopt er niet?
Toonbeeld van symmetrie en balans met notabene het datumvenster zoals het hoort zo ver mogelijk naar buiten.
De subdails liggen mooi om de centrale as gepositioneerd, rekening houden met het logo.
De indices zorgen voor balans en de dubbele op 12 zorgt voor evenwicht met het datumvenster.
Ik zou niet weten wat er ‘echt helemaal niet klopt’…

1 like

De nieuwe 1908 zou ik wel een dagje willen proberen :ok_hand:

Zwarte plaat mag ook…

19 likes

Tsja.

Je beschrijft een symmetrisch geheel en dat klopt. Helaas staan de subdials, zoals heel vaak bij Patek, totaal verkeerd. Te hoog en teveel naar binnen. Lettertype subdials is ook te groot. De wijzers zijn twijfelachtig qua vorm op z’n minst, maar dat kan nog je smaak zijn. Die railway track gaat ook nergens over bij een dergelijk horloge. Dan is het hele boeltje ook nog gepolijst. Jakkes.
Ik zwijg nog over de oerlelijke band. En ik begin ook niet over die steentjes.

Het ziet er uit alsof het uurwerk de positie van de subdials dicteert. Zoals hier:

8 likes

Wat?

Zit hetzelfde uurwerk van deze

In deze?

Hint; heel sarcastisch… het uurwerk en de kast dicteert inderdaad hoe de wijzerplaat gemaakt wordt en hoe groot de wijzerplaat wordt.

2 likes

En dat leidt tot een hoop ellendige wijzerplaatontwerpen.

Maar het kan ook goed!

Zo doe je dat.

21 likes

Eens. Ik denk dat er nog bijkomt als op de afgebeelde Patek Philippe “Jeager-leCoultre” zou staan, het horloge overigens terecht door het gehele Horlogeforum zou zijn veroordeeld. Maar sommige merken worden vaak bij voorbaat heilig verklaard. De kunst is om voortdurend objectief te blijven.

5 likes

Mwah, ik weet het niet. Altijd een liefhebber die het mooi of niets vindt. Wat mij betreft mag iedereen alles mooi of lelijk vinden, maar heb ik ook nog een eigen mening. En niet elke mening hoef je altijd te delen :slight_smile:

1 like

Ben even in een bui.

Dus, deze.

10 likes

Deze custom guilloche wijzerplaat van mr. Benzinger himself in een nieuwe Staudt Chrono
Wachten tot eind april maar wat een mooi handwerk
Nog even geduld

7 likes

Prachtige EBEL… maar verkeerd model😉

Sonny Crocket had de massief gouden uitvoering van deze!

Niks mis mee, imo. Mijn boot is ook iets meer bescheiden dan die van hem. Maar aan de andere kant, zo’n beetje alle spullen waarmee hij flexte, waren eigenlijk van de overheid (hij was immers gewoon politie-agent die heel veel mocht). Ik moet helaas alles zelf betalen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Miami Vice was natuurlijk een mooie marketing stunt van EBEL (in de tijd dat het nog een groot merk was). Heb wel eens gelezen dat er altijd iemand van EBEL op de set was die alle horloges na de opnames weer mee nam.

1 like

En toch hou ik er wel van. Aandacht voor details, zoals mooie horloges. Maakt een serie of film nog wat mooier.

straum-fratello-jan-mayen-LE-7~2

13 likes

Heel gaaf! Goed gedaan @Tuur1968!