Wat had je willen dragen vandaag? deel VIII

@Kind_of_Blue refereert naar een Nomos Lambda 39mm. Die @illewoare en @tompj voorstelden toen K_o_ B de 43mm als veel te groot bestempelde.

Trouwens, de GO SeaQ met panodatum kan onmogelijk in 40 of 41. Caliber is veel te groot om daar nog een functionerende duiker bezel rond te krijgen.

2 likes

:joy: idd ik zie het nu … had niet goed gekeken

Maar wat de maat betreft , ik moest ff zoeken want het is even geleden dat ik deze gehad heb (was toen op stalenband)
Toen in een 39mm kast, zal tegenwoordig dan toch wel in een 40/41mm duikertje passen :thinking:
Lijkt mij in ieder geval niet onmogelijk

Glashutte Original [39-42-07-12-04]
Senator Navigator Panorama Date,
brushed stainless steel case with Arabic numerals, automatic movement, synchronizing second hand with hacking device, big date at 4 o’clock, water resistant 50 meters, size 39mm, thickness 11.2mm

3 likes

Dat is juist hoe het bedoeld is. :slightly_smiling_face: Je zoekt het Zuiden op de manier die @anon98360732EV liet zien, zet de bezel handmatig in de correcte richting, en vervolgens kun je de windstreken aflezen.

Ik gebruik dit principe zelf weleens om te navigeren bij toerritten waar het gebruik van telefoon / navigatie verboden is, omdat een magnetisch kompas in de auto vaak niet zo lekker werkt.

Overigens werkt dit ook prima zonder zo’n speciale bezel, maar ach.

1 like

Band zit direct aan/in de kast. Geen mogelijkheid om deze los te halen. Ook geen lugs of plek voor push pins om een lederen band te bevestigen.
Dan kom je op deze uit

8 likes

Modern sportief vandaag

11 likes

Kaliber 39-42 is al sinds 2005 uit productie.
https://www.watch-wiki.net/doku.php?id=go_39

1 like

Zo zie je maar , rond die tijd begon dat alle horloges groter en groter moesten en de kleine uurwerkjes in de grote kasten geen porem waren.
Volgens mij was de Navigator na mijn 39mm ook ineens 44mm als ik het goed heb.
Nu wordt het tijd om de oudjes weer eens af te stoffen :yum::+1:

16 likes

Deze is ook wel nice :heart_eyes:

5 likes

16 likes

7 likes

Erg fraai imho :heart_eyes:

Iemand een idee van - of ervaring met de extra kosten bij import van een Nivada Grenchen? Rekening houden met de bekende 25%?

8 likes

Niet doen joh. Dit is echt vet!

Jammer dat ik helemaal niks weet van vintage of waar ze te vinden zijn. Anders zocht ik ook eens zo’n UG.

1 like

Dan is dit toch een makkelijk model om vintage in te stappen? Er is niet erg veel om op te letten. Zorg dat de wijzerplaat nog in goede staat is, er durft al eens wat kleur af te bladeren, en bestudeer het uurwerkje met plaatjes op internet. Ik denk dat ik deze op het lijstje voor volgend jaar zet. Ze worden ook elk jaar duurder, dus hoe langer ik wacht hoe lastiger het word. Zou ook nog eens een Genta ontwerp zijn, al moet ik daar nog eens wat meer info over vinden.

Ja en nee.

Op C24 zie ik allemaal voor 1.7+ met stick markers.
Die andere platen zijn een stuk goedkoper.

Watchrecon vind ik niet veel.

Geen idee wat een reeele prijs is, of er sprake is van redials, veel particulier ver weg zonder ref. Etc

1 like

20 likes

Ik denk dat het wel zal meevallen wat betreft redials. De prijzen op chrono zijn idd optimistisch.

1 like

Waar kun je dit soort dingen nog meer vinden dan?

1 like

Ik zei dat al in een ander topic… Als dit geen titaan was had ik 'm niet gekocht, maar juist omdat het allemaal zo licht is draagt dit fantastisch. Nu heb ik degene met een kloddertje roze, maar de winter variant was ook erg mooi. Mooier dan ik had verwacht, gegeven veel foto’s.

1 like

Ja, die is inderdaad moeilijk te bevatten op foto, zoals wel vaker met GS. En titanium is zeker the way to go :+1:

1 like