Wat had je willen dragen vandaag? deel VIII

Dit is iets dat ik denk bij elke re-issue. Heruitgaven / herinterpretaties van vintage modellen zijn helemaal hot de laatste jaren, maar er is er vrijwel geen één die erop vooruit gaat.

2 likes

Een Bellmatic staat nog steeds op de wensenlijst, maar deze is ook wel heel erg fraai!

16 likes

Ik ben in de war.

6 likes

De meningen zijn verdeeld over wat nu een echte dresser is (Die mag volgens puristen niet eens een seconde wijzer hebben)

Maar een Panerai een dresser noemen. Dat vind ik wel heeul erg scheef. En dan ook nog eens 42 mm? :speak_no_evil:

1 like

Niks mis mee met dat horloge. 42 is een geweldige maat voor deze.
Maar een dress horloge is het in geen geval.

8 likes

Eh, hehehe… Ik vrees dat onze definities van dress watch een klein beetje uiteen lopen.

Mooie bonkige toolwatch, zo’n Luminor.

5 likes

Ik vind deze toch wel heel erg mooi!

16 likes

Kijk vooral ook eens naar de Quaranta versies. Die zijn iets dikker, maar daar kun je iig wel je flute mee afwassen na afloop van je partijtje.

2 likes

Die maar liefst 30 m onder water mag :see_no_evil:

Wat dat betreft lijkt hij dan in elk geval nog wel op een dresswatch :upside_down_face:

3 likes

Da’s best diep.

1 like

Zeker, dieper dan de zwembaden waar ik kom in elk geval. Maar voor een Panerai wel een beetje raar toch?

2 likes

Je gaat toch niet zwemmen met dat ding door het leren bandje. Spatwaterdicht was ook prima geweest, toch? :man_shrugging:

1 like

Ik heb tijdens mijn fietstocht vanmiddag besloten om toleranter te worden tov toolwatches als dresswatch te benoemen.

Mijn bekrompen geest stelt zich steeds zoiets voor.

Maar voor sommigen betekent dit dressy
image
Daar past ongetwijfeld een dikke duiker bij!

Fietsen, levert me steeds frisse inzichten!

7 likes

De postmoderne reflex tot absoluut relativisme wordt de ondergang van onze beschaving :wink:

1 like

Nou ja. Die zijn historisch gezien bedoeld voor net onder de oppervlakte.

1 like

Natuurlijk, maar toch. In het ene topic vragen we ons af of 100 m waterdichtheid voldoende is om mee te zwemmen, in het andere topic hebben we het over een duikhorloge dat 30 m onder water mag. Niet dat het verder wat uitmaakt overigens, want vermoedelijk is dit inderdaad het belangrijkste gebruiksscenario:

Hoewel deze Paneristi er dan weer niet echt uitzien als champagnedrinkende luxepoezen:

2 likes

Dat is dus nog een reden dat er nooit hoofden te zien zijn op GTG foto’s. Daar gaat het imago :scream:

4 likes

14 likes

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar noch @Tompj, noch ik zijn Agnelli genoeg om welk horloge dan ook op een overhemd te dragen. Maar you do you!

Zelf vind ik de Radiomir al dressier dan de Luminor. Mijn PAM zou ook een 44mm Radiomir zijn, als ik eerlijk ben.

Verder kun je heel, heel veel horloges bij overhemden dragen, zeker wanneer het linnen is of je het manchet omslaat, da’s een soort sprezzatura, maar op het moment dat je er een jasje bij doet kan die PAM echt niet meer. :slight_smile: Naar mijn niet zo bescheiden mening.

Dat gezegd: Cool horloge. Ik houd van PAM, ook al zou ik beter moeten weten.

Ook zonder hoofden zijn die sneue foto’s waar 20 polsjes bij elkaar worden gestoken om een soort… eh, ja, wat zijn dat voor foto’s eigenlijk? Multi-wrist-shot? Enfin. Om zo’n foto te maken.

Super erg.

4 likes

Ho ho! Je hebt mij nooit gezien!

Maar het klopt uiteraard wel…

1 like