Wat had je willen dragen vandaag? deel VIII

Één van deze twee :heart_eyes:

Ook ben ik wel erg benieuwd hoe 36mm staat op mijn 18cm pols.

18 likes

Exact dezelfde wens hier vandaag :sweat_smile: gelukkig heb ik een 17cm pols dus die 36mm zou moeten lukken :wink:

1 like

17.5cm hier.

39mm is voor mij perfect.

9 likes

Dank! Dat maakt het weer iets lastiger want dat ziet er inderdaad perfect passend uit. Iedereen lijkt 36mm aan te bevelen voor deze…

2 likes

Vermoedelijk omdat 36mm de originele maat is?
Mij lijkt een kleiner horloge ook wel eens fijn!
Ik heb 38, 39mm, 40mm en 42mm gehad en het staat allemaal prima! Dus waarom ook niet eens een 36mm proberen hahaha.

Wel jammer dat de AD’s hier niet in de buurt zitten.

1 like

Een tandje te groot als je het mij vraagt.

Maar ok, wat had ik vandaag willen dragen? …

Dit vind ik nou eens smakelijke Chinese uurwerken.

Prachtig, helemaal die ene met die drie op cams lijkende bruggen. Super.

11 likes

Binnenkort maar eens langs wippen afspraak is reeds gemaakt :eyes:

7 likes

Heel heel klein, vroeger droeg ik op mijn 17.5 cm pols constant 36 mm, maar sinds ik naar +40 ben geëvolueerd en dat nu ‘de norm’ vind voor mij, draag ik geen 36 meer. Heb nog één omdat ik die gewoon niet kan verkopen en per jaar draag ik ze wel eens een uurtje of 2, maar dat is het dan ook.
YMMV natuurlijk :innocent:

2 likes

Jouw bericht zeg eigenlijk dat het puur gewenning is :grin:

Dat gezegd hebbende draag ik 36mm - 42mm horloges ofzo. 36mm explorer vond ik te klein. Bandje tapert ook te veel m.i.
Maarja ik ben dus de explorer 39mm gewend dus ben ook niet objectief :sweat_smile:

Puur gewenning idd! Maar, dat gezegd zijnde, voor mij is er geen weg meer terug.
In mijn overgangsfase heb ik mezelf nog wijs gemaakt dat ik 36 ook ok vond maar dat bleek zelfbedrog te zijn. En het is niet per se die 36mm die me stoort maar de kleine dial als gevolg van die kleine kast.
Dat is ook de reden dat ik een Sub te klein vind. Of de bezel te dik. Een SLA017 met een kast van minder dan 40mm vind ik best ok en draag ik graag. Maar daar is de wijzerplaat een stuk groter met een dunne bezel.

Als het een Rollie moet zijn, dan gelijk de top!!!
🫣

3 likes

Zou deze 40,3mm No Rad wel een dagje (of 2) willen proberen…

12 likes

Dan doe ik mee met een andere 40.3 mm :heart_eyes:

Plaatje hodinkee.

Gr, Vigorelli

13 likes

Jongens, hou nou toch eens op met conclusies trekken over de maat van een horloge op basis van foto’s.

Zelfde horloge, zelfde pols.

Gewoon zelf passen.

10 likes

Is die 2e foto gemaakt met zo’n bolle lach spiegel?

Wij laten ons niet foppen Tom.

5 likes

:grin:
Nope.

Enig idee hoeveel de breedte van de clasp is? Bij de Oris Divers 65 gaat ie van 20mm naar 14mm. Bij de Speedmaster van 20mm naar 15mm. Een flinke taper ben ik inmiddels wel gewend hahaha. Ik vind het heel comfortabel dragen.

Je ne sais pas. Ik meen 14mm bij de sluiting. (Die zelf iets breder is)

2 likes

Deze is stiekem misschien nog wel een tandje mooier :wink:

1 like

Van 19 naar 14 bij de 36mm dacht ik.

1 like