Wat had je willen dragen vandaag? deel X

Ziet mooi uit op de wijzers na die vind ik niet geweldig

Zo jammer dat ze ‘automatique’ op die plek hebben gezet. Verpest hem echt voor me.

1 like

Ik heb van de oude FOIS wel eens gezien dat iemand de wijzers had vervangen voor de gewone wijzerset, dat stond erg goed.
Met deze fauxtina zou je dan alleen ook aan de slag moeten met het vervangen van de lume. Wel weer een extra hobbel.

1 like

Ik kan het wel hebben. De perfecte bestaat niet, daar heb ik me al bij neergelegd.

Misschien moet ik me maar eens toespitsen op de nodige fondsen, want deze lijkt uit het gamma te gaan.

Zoiets

Upgraded as follows to resemble the Ed White.

FOIS dial was replaced with Broad Arrow dial (so that the Omega logo matches the 1962 version and the Ed White)
FOIS handset was replaced with Speedmaster professional handset

5 likes

Binnen Kurono Tokyo bestaan geen instappers. Daar bestaan alleen opeenvolgende projecten. Die kun je mooi vinden of niet.

Hajime Asaoka is natuurlijk een independent die onder eigen merknaam opereert, maar Kurono Tokyo is een volledig ander concept. Eigenlijk een micro-brand die limited runs produceert.

Dat Hajime daar aan de knoppen zit omdat hij z’n eigen handgemaakte horloges niet kon betalen en toch graag een Art Deco ontwerp om zou klappen is sympathiek, meer niet.

In mijn optiek zijn de Kurono horloges ergens charmanter, als ik eerlijk ben.

Eigenlijk wil ik ooit nog eens een Hisui 3 bij kopen. Dat vind ik zo’n tranentrekkend mooie en charmante chronograaf… Maar goed, 3500 ballen voor import via C24.

Dit is in het handje echt geweldig. Super vokking cool. Het ontschiet me even welk forumlid er eentje had… @Phodebimos , weet jij nog wie het was?

11 likes

Ja, ik heb hem hier ook eerder gezien. Maar wie? …

1 like

Welke referentie is dat? Ze hebben m’n interesse.

Ik kan het goed hebben. Deels omdat de KS goed geplaatst is, en deels omdat het hem net even speelser maakt, wat hij ergens nodig zou kunnen hebben.

:wink:

Ik weet heel erg zeker wat m’n volgende project is, en dan zit de doos vol.

6 likes

Q1218420

2 likes

End game talk … wat wordt het?

:point_down:

Iets van een Grande Taille, Reverso Monoface medium KS of zo. Als wildcard zou een Breguet 5157 ook in de running zijn, maar ik heb op dit moment erg veel schik in rechthoekig, en al genoeg rond en dressy in de kist.

3 likes

Dit is toch de kleine? Ik heb eens de grotere gepast. Zat niet lekker op de pols en ik vond het geen pan. Mijn vriendin zei 'da’s net een ouwe Ronson aansteker :grin:

2 likes

Hij is prachtig. De grote lag gewoon niet zo goed op mijn pols. Maar als hij past, zeker een topper.

1 like

Klein, klein… de 26 of 27mm variant, qua breedte. Ik denk dat het woord medium valt, volgens JLC. Ik heb zowel grande taille als de KS medium gepast, en dat zit heerlijk. De grote is inderdaad kolder. Dat is inderdaad net zo’n plak van zo’n jaren zeventig dunhill aansteker, dat klopt.

Kijk.

3 likes

Het was me ontgaan dat Orient eindelijk de Bambino in een prima maatvoering van 38mm heeft uitgebracht. Prima dresser zo die vraagt om een croc duurder dan het horloge zelf :grin:

15 likes

Het wil me helaas even niet te binnen schieten… Ik heb hem overigens al een hele tijd niet meer voorbij zien komen in de diverse topics, ik durf niet te zeggen dat hij nog bij een actief lid is-- of zelfs binnen het forum, aanwezig is :pensive:

Deze om de pols van Kristof

17 likes

Deze zou ik eens in het echt willen zien.
Vooral of hij leesbaar is :smile:

12 likes

Hij is zeker afleesbaar, vnl door het contrast met de lume. Ik heb vorig jaar de ceramic gepast, heel mooie skeleton :blush:

9 likes

10 likes