Jij hebt normaal zo’n uitgelezen smaak dat ik me iedere keer weer verbaas als je met deze horreur aan komt zetten. Dit is een oprechte vraag: wat blijft jou toch zo trekken aan deze TAG?
Ik zie met name te korte wijzers, de ongelukkige keuze om het horloge gewoon te groot te maken, waarbij de maat maar opgevangen wordt door een rehaut waar de minute track op staat, een plompverloren witte datum, en een kleur die zo fout is dat hij de poging tot speels ontwerp teniet doet, en gewoon plat en kunstmatig aanvoelt.
Gegeven jouw verdere verzameling: waarom? Nogmaals, niet om lullig te doen, dit is oprechte interesse.
Als je dan iets roze wilt stel ik deze twee voor:
Grand Seiko Heritage Sakura Kakushi 38mm (nog steeds met rehaut, maar minder in het oog springend)
Die kleur knalt gewoon dat valt denk ik niet te ontkennen. Mooie maat met 36 mm. En t is eens wat anders als blauw of zwart.
De suggesties vind ik prima maar ik heb al een OP en volgens mij zijn de kleurtjes nog altijd niet makkelijk te krijgen. De GS vind ik een beetje flets.
Mss moet ik binnenkort maar eens een rondje Amsterdam gaan doen. Heb nog nooit een (rode) Oris rectangular mogen bepotelen en Ace heeft Fears (Cherry red) zag ik recent
OT.
De MUT moon kost bijna €10k.
Nu moet ik zeggen dat ik dit wellicht nog wel voor een beetje meer een grosseres kino vind.
Gemiste kans dat ze op de dial aan de linkerzijde niet iets als ‘Time’ hebben geschreven. Nu laat je de drager toch in het ongewisse wat daar weergegeven wordt. Jammer.
Je kunt lullen wat je wilt, maar in tegenstelling tot Lange staat er de eerste negen dagen wel gewoon een nul in dat venster. Ik vind de GO mooier dan de Lange, qua Großdatum. Toen ik 'm om had was het indrukwekkend mooi. Maar ik zou zelf geen van die twee horloges kopen als er een MUT Moon mee deed in de race.
Simpelweg omdat de MUT dun is. En discreet. Ik ervaar Duitse Großdatum horloges als statement pieces, en mijn statement is dat ik geen statements wil maken die van de overkant van de straat zichtbaar zijn.
Tja. Bij GS maakt de kleur wijzerplaat niet uit, dankzij de indices en wijzers is het horloge nooit flets. Dat ga je niet zien als je 'm niet in handen hebt. Maar als je iets kleurrijkers wilt…