Een beauty
Wil ik ook wel
Allebei fraai!
Patser
Nog maar een keer de unicompax uit de jaren 40. Dit horloge blijft mij boeien. Over mooie proporties gesproken! 35 mm chrono. Mooie blauwe details.
De reactie is wat laat (i know) maar ik heb me eens wat verdiept in JLC.
Het is inderdaad wel een prachtig merk met toch wel een zeer respectabele geschiedenis.
Als je ziet hoeveel patenten ze hebben etc. is het toch wel een merk om u tegen te zeggen vind ik.
Ja GS en JLC zijn twee totaal verschillende bedrijven, tot nu toe heb ik de prijs/kwaliteit altijd bepaald door wat er echt in het horloge zit.
Zoals bvb. High intensity titanium en de ever brilliant varianten zijn toch wel high end als je het mij vraagt.
De high beat kalibers, spring drive… om nog maar te zwijgen over de dials.
Maar ik snap wat je bedoeld bij JLC, ik verschiet ervan dat ik me zo aangetrokken voel tot het merk.
Ik ben een GS fan en ik hou van hun in your face modellen zoals die van de evo9 lijn.
Maar de simpele look van de JLC master ultra thin lijn is echt prachtig.
Zo prachtig in zijn eenvoud en toch spreekt het enorm.
Ik vind deze echt subliem:
Ik kan er naar blijven kijken, gelukkig heb ik nog lang het geld niet voor beiden.
Ik nog veel tijd om na te denken

Heel lekker ziet dit er altijd uit maar vraag me af hoe het er irl uitziet…
Waarom joh? Ik houd heel erg van gestoomde Ha Kau, maar kan een coq au vin ook erg waarderen. Ik zie geen conflict.
Sterker nog, beide merken hebben op hun manier erg veel rust uitstralende modellen. Ik vind het eminent logisch dat een GS fan JLC waardeert.
Ja dat snap ik als je meer naar de modellen kijkt waar jij fan van bent.
Jij kiest over het algemeen rustigere horloges van een kleiner gestalte als ik me niet vergis.
Ik kies meer voor de robuuste modellen met een zeer uitgesproken dial, daarom dat het me zo verbaast dat ik dit echt ONGELOOFELIJK mooi vind .
Wel grappig dat je van het begin af aan tegen me zei om deze modellen ook eens een kans te geven en ik betrap me erop dat ik deze eigenlijk wel mooi vind.
Ik begin te snappen wat je bedoeld met het
‘rustig en simpel’ maar toch ongeloofelijk mooi .
Ik heb van die dagen dat ik een Breguet boven een Lange zou kiezen als grail watch… vandaag is zoeentje, geef me deze maar

Ik blijf de cal 89 modelletjes zeer aantrekkelijk vinden, deze mag er ook wezen
Ze zijn zeker heel mooi! Top uurwerken en massief gouden kasten. Dat konden ze wel bij IWC! Vaak zijn deze modellen 36 a 37mm dus prima te dragen.