Er is 1 ebel model (hét ebel model) dat ik heel mooi vind.
Zie post hier onder had verkeerde knop gebruikt
Ik vond op heden geen andere ebel modellen die in de buurt komen van deze klassieker qua elegantie en balans. Goud, staal of two tone, het ontwerp klopt gewoon.
Prachtig
Nieuw merk voor mij
https://a.storyblok.com/f/220661/969x641/6d9e249cda/bild-013_969.jpeg/m/1000x1000/filters:grayscale(false):blur(0):quality(80):format(webp)
Pure klasse, maar voor mij een beetje veel goud
Als ik er één zou winnen zou ik hem met trots dragen daar niet van
Inderdaad prachtige horloges, voor mij ook de stalen of max two tone variant. De stalen oogt wat frisser, de two tone vind ik wat nostalgischer aan doen.
Dit kwam langs in mijn chrono 24 feed en laat me al 24 uur niet meer los, mijn onderbewustzijn maakt op dit moment overuren om redenen te vinden waarom dit een compleet rationele aankoop zou zijn….
Deze gaat er komen, liever vroeger dan later! Perfect exemplaar tegen een goede prijs vinden blijkt een opgave, maar ik heb een lange adem als het nodig is
De foto’s van Mr Watchley zijn inderdaad gevaarlijk op in te snuisteren
Poah!! Wat is het referentienummer hiervan? Is hij er ook nog met andere kleuren wijzerplaten?
Grand Seiko SBGV245.
“The grey beast.”
High ens quartz. Is er zeker ook in zwarte (243) plaat. Een van de weinige quartz die ik zou overwegen.
Er is ook zwart en wit met een iets andere kast en stalen band (SBGX341 en SBGX343).
Best mooi horloge met klassieke pushers. Mocht je argumenten zoeken om het niet te doen:
- Off-center subdials
- Afgekapte numerals
- Te lang contragewicht chrono-wijzer
- Obligate gravure balansbrug
Dat zouden ontwerp-keuzes kunnen zijn waarop iemand af zou kunnen knappen. Ik weet niet of dat voor jou geldt, maar het is het proberen waard.