116234
Gek op roti!
Ik vind een horloge van krap 35mm met een dikte van 6mm nou niet direct op een kerktoren lijken, maar ik zie wel dat je een stel mooie wijzerplaten met klassieke wijzersets uitgezocht hebt. Hulde. Ik krijg spontaan zin in een Stowa Marine Roman.
Meh. Ik vind het gemiddelde naan brood of een libanees plat brood veruit superieur. Bovendien… Pollo comes con arroz, ese.
De mooiste is de blauwe Saxonia automatic (onderste foto). Die heeft iets extras door cijfers op de kleine seconde te plaatsen. De diameter vd kleine sec. is wat groter wat ik ook meer in balans vind. Verder moet je bij de blauwe Saxonia nadenken over de maatvoering (diameter kast en bandaanzet) van de handopwinder tov automaat. Je laat ze nml allebei zien. Is dat bewust?
Keuze voor 1815 vs Saxonia zou ik ook de finish op de kast meenemen. Volledig gepolijst vs zijkant brush. De gewone 1815 is ook mooi. Die geblauwde wijzers De noodzaak van gangreserve bij de up/down tja …
Als die lange Saxonia met kleine seconde met zilveren of champagne wijzerplaat was was het een no-brainer. Met blauwe plaat vind ik hem ook vele malen mooier dan die rare murw geslagen chronograaf, maar met lichte plaat heb je een veel flexibeler inzetbaar horloge, in mijn ogen.
Heeft een tweede tijdzone functie.
OT.
Ik hoef eigenlijk geen goud meer maar voor deze maak ik graag een uitzondering. Maar dan wel op een andere kleur band.
Excuses voor de kud belichting bij de AD
Voor zo’n svelte horloge zou ik bovendien een platte band kiezen. Een band die het beter doet in een dark room, om @Ojjz te parafraseren.
Er is ook een 36x6mm variant, dus dat is interessant. Of ik er 14.000 Euro voor neer zou leggen is tweede vraag, maar ik vind ze zeker erg mooi.
Tank moet voor mij goud zijn. Maar dat is persoonlijk. Icm met een zwarte band zou ik m tres chique vinden.
Maare die Hermes die je had geplaatst hier. Ik zie m niet staan op de officiële site. Special edition?
De Zenith als ik het zelf niet moet betalen.
De Carrera moest ik het zelf betalen.
Zelf ben ik aan het twijfelen of ik deze niet zal kopen.
‘Ticks all the boxes for me’ zoals ze in het Engels zeggen.
Grand Seiko SBGX093