Wat had je willen dragen vandaag? deel X

Hoezeer ik de Panomatic Date ook waardeer is Glashütte Original gewoon een verzonnen merk. Ze zijn in 1994 opgericht uit delen van het teloor gaande GUB. Dat ze de naam van het dorp geco-opt hebben als merknaam is leuk, maar de “heritage” die in 1845 begonnen zou zijn omdat een paar onderdelen-makers neerstreek in het dorp is zo blaartrekkend vergezocht dat de geschiedenis van Blancpain er zelfs goed bij afsteekt.

Er zijn Spezichron duikhorloges die een zelfde wijzerplaat ontwerp hebben als de voornoemde Wolbrook/Douglas/Airain horloges, maar voor zover ik weet is de Spezichron slechts tussen 1978 - 1985 gebouwd, terwijl die ontwerpen uit de jaren zestig stammen.

Ik wou dat merken als Glashütte Original en Lange gewoon ophielden met dat gelul over de opera-huizen die ooit in het dorp gebouwd werden, want hun producten spreken voor zich. Die kunnen een voorbeeld nemen aan Nomos. Gewoon in 1990 opgericht, en we maken horloges, klaar.

Wat mij betreft is het enige bedrijf wat enige heritage mag claimen in Glashütte feitelijk Mühle Glashütte. Dat is een familiebedrijf wat tot aan 1945 meetinstrumenten, precisiewerktuigen en later ook klokken en scheepsklokken maakte, tot het door de communisten tot tweemaal toe genationaliseerd werd, en vanaf 1994 ook horloges maakt.

Die gasten hebben altijd, ook tijdens de GUB en VEB Feinmechanik Glashütte tijd, de vinger aan de pols van dat bedrijf gehouden. Ik denk ook niet dat die familie de Sovjets een warm hart toedraagt. :slight_smile: Ik weet dat Walter Lange familie is van een horlogeboer in het dorp, maar dat werd doorverkocht aan Richemont, dus tja… Bij mijn weten werkt er geen Lange meer bij Lange. :slight_smile:

Nja, ik heb altijd wat moeite met de Gucci-Gang logo’s.

Als ze dat lieten gaan: Prachtig. Nu nog steeds een cool uurwerk, maar ik vind de rotor ongelukkig gekozen.

2 likes

Ah die. Die is er alleen in het goud. :ok_hand::ok_hand:

13 likes

Vooral memorabel vanwege de hilarische, officiële(!) release foto:

:joy:

Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de productie versie erg goed gelukt is.

7 likes

Echt he? En toch was het exact die afbeelding die me deed intekenen :face_with_peeking_eye:

1 like

Maar ze maken bovengemiddeld spul. Dat maakt mij vergevingsgezinder tegenover marketing BS.

2 likes

14 likes

Ik was er niet bij :grimacing:. Wat ik belangrijker vind is wat ze maken. Ik kan me moeilijk voorstellen dat je een GO SeaQ met opgelegde nummers en een niveau van afwerking om je vingers bij af te leggen niet mooier vindt dan een Douglas of Wolbrook.

19 likes

Om eens te zien hoe zoiets draagt en voelt, erg geslaagd.

24 likes

Klopt zeker. Maar of ik Panomatic Date doeloe aan een duiker uit zou geven? Want duiker.

1 like

Gewoon kopen. Hij heeft fondsen nodig voor zijn Reverso.

2 likes

Ftfy

1 like

Is goed, koop jij dan mijn Rectangular. Ik heb fondsen nodig voor mijn volgende aankoop :wink:

2 likes

Maar je hebt al een Doxa, en je duikcursus moet nog van start gaan

1 like

Ik kan wel een eitje koken. Daar heb een cursus van la mama voor gekregen.

1 like

Alles wat ik niet wil in een horloge:

• Rainbow icing? :white_check_mark:
  • Geïntegreerde bracelet? :white_check_mark:
  • Edelmetaal? :white_check_mark:

Geweldig! Ik zou 'm zo willen hebben. Een prachtige daily driver. Mode-horloges for the win.

21 likes

7 likes

Ik snap dat wel. Die band is echt prachtig. Beetje begrotelijk alleen.

1 like

Haha, dit is zo herkenbaar. We hebben allemaal onze principes over wat we -in de regel- wel en niet zoeken/accepteren in een horloge.

Louis Vuitton
Icing
Rainbow

Maar deze klopt echt als een bus. Ik zou hem met plezier dragen. :partying_face:

Maar dan de :pig2: vraag: quanta costa?

1 like

De meningen zijn er over verdeeld, maar ergens vind ik hem tof, voor het geld.

3 likes