Damn, Son. Een 4mm dik chronograaf-uurwerk met column wheel en vertical clutch, resulterend in een 39x9,7mm monopoussoir horloge. Ik ben geïnteresseerd.
Allemachtig, dat is zeker twee Speedy’s waard.
Nondeju. Poeh Poeh.
En dat vragen ze er ook voor.
Doen… ga je je niet beklagen en al zeker niet voor wat ze nog kosten (2dehandsje)
Geen ‘automatique’ tekst
Mooie rotor
En dat allemaal in een 38,5 x 7,6mm pakketje
@tompj @Fate_Amenable_To_Change , misschien bestaat er toch perfectie
Dit forum maakt je ziek. Ik zit mezelf de afgelopen weken weer helemaal op te vreten en moet me inhouden niet het zoveelste horloge te kopen dit jaar.
Maar zo’n gouden Grande Taille….
Of toch een extra sportief horloge in de collectie…?
Voor nu weet ik mezelf te bedwingen door het feit dat de Tank Américaine de lust naar iets rechthoekigs als de Reverso bevredigt. De Galbéé zou mijn tweede two-tone worden en ik heb dus ook al een Cartier. Maar één is geen… toch?
Maar goed, ik had vandaag dus wel één van deze twee horloges willen dragen
Ik blijf dit toch echt wel de aller aller mooiste maanfase vinden. Zo in balans. En een mooie maat.
Alleen +€9 k voor staal. En weer een lichte wijzerplaat. Tsja. Op staal wellicht een van de weinige modellen waar ik zou voor willen door sparen en dan uitloggen.
Hij is vandaag al eerder gepost. ‘Koopje’ tov de 39 mm met €12k nog wat.
36 mm JLC mut moon.
Wat voor lug to lug size zou die hebben.
Ik vermoed 42mm.
Hij is super mooi qua proporties inderdaad.
erfectie
ure
orno
Grappig. Ik vind 'm wat klinisch. Dat autmatique deed het voor me.
De Ebel waar @Otter mee komt is ook tof. Al vermoed ik dat ie te groot is, een millimetertje.
Beter.
Nog veel beter.
Dit weerhoudt mij ook wel enigszins van een nieuwe aankoop. Op mijn ‘89 DJ na heeft alles een witte/crême/champagne plaat. Volgende aankoop zou eigenlijk een zwarte plaat oid moeten zijn. Maar goed, die Reverso GT en Galbée krijg ik nog even niet uit mijn hoofd…
Als jij nou snel een Grande Taille op de kop tikt en in je NA topic oreert over hoe erg hij tegenvalt, dan krijg ik hem wellícht uit mijn hoofd. Al vrees ik dat het omgekeerde het geval zal zijn. Tja, en dan moet ik wel…
Waarom?
Als je lichte platen fijn vindt: Gewoon doen. We “moeten” natuurlijk niks. Ik heb in de loop der tijd heel veel dingen verzameld omdat ik vond dat ik B moest hebben als ik A had, en negen van de tien brainfarts waren gewoon niet bijster productief.
Koop wat je mooi vindt, zou ik zeggen.
Volgend jaar. Komt allemaal goed.
Zit wat in natuurlijk. Maar ik merk dat ik een donkere plaat soms ‘mis’ in de roulatie. Een Longines conquest heritage 35mm met zwarte dial lijkt me bijvoorbeeld prachtig. Of een Hanhart 417 ES 1954 voor de sportieve dagen, maar dan moet ik wel even de stalen look helemaal gaan omarmen.
Genoeg te willen in ieder geval.
Hij is prachtig!
17mm bandje
Of deze leuke Timex.
Expedition Traprock Solar 40mm Eco-friendly Strap Watch - TW2W71000 | Timex US