Wat had je willen dragen vandaag? deel X

De afwerking van het uurwerk is in lijn met wat je van een dergelijk merk dat gebruik maakt van een Peseux 7001 mag verwachten. Gaat me persoonlijk meer om de afwerking van de case. Vind de deksel op de caseback nogal knullig overkomen. De deksel lijkt daarbij ook iets ‘bol’ te staan. te strak dichtgeschroefd met die vreemd gevormde schroeven in de deksel.

Over 1,5 week ben ik in de buurt van het hoofdkantoor van Echo/Neutra. Ik heb de beste lui gemaild met de vraag of het mogelijk is het horloge / het prototype te bekijken. :smiling_face:

13 likes

Ahh ik zie nu wat je bedoelt!

Dat is wel gaaf zeg! Hopelijk kan je wat foto’s maken ter plaatse!
Het is sowieso een prachtig ontwerp!

2 likes

28 likes

7 likes

What has been seen :face_with_peeking_eye:

@Fate_Amenable_To_Change. Is dit de 37 mm? Jammer dat alles wat nog kleiner is eigenlijk alleen maar met diamantjes op de plaat te verkrijgen is.

Ot. Grijs dagje dus knallend pink. Hopelijk in november nog eens ergens passen. En daar blijft t bij want zolang de regulator er niet is gaat geen geld meer uitgegeven worden voor een nieuw horloge.

8 likes

Yup. De 37mm. Ik vind het een mooie maat voor een sporthorloge.

Eerlijk is eerlijk, ik accepteer het een soort van op de Shunbun, maar eigenlijk heb ik een teringhekel aan de rehaut als minute track, met dan te korte wijzers als gevolg. Maar 'm dan 2mm kleiner en print die minute track gewoon op de wijzerplaat.

Ook die grote zilver omkaderde datum op 6 is niet m’n ding, zeg maar. Maar die rehaut:

:+1:

:-1:

De helaasheid der dingen.

Dus ik zou rustig die regulateur afwachten zonder snacks te kopen. :slight_smile:

8 likes

Mooi horloge! Maar als het groen moet zijn ga ik voor:

Dit zou zo maar eens mijn laatste horloge kunnen worden…:slightly_smiling_face:

26 likes

12 likes

11 likes

9k :neutral_face:

1 like

Mooi

Benieuwd naar de gesp

1 like

Hahahahaha

2 likes

Ja. Ik ben afgelopen weekend begonnen met de verkoop van de eerste horloges. Er gaan er nog een stuk of 10 volgen, om uiteindelijk op 12 horloges uit te komen. Als afsluiter wil ik een Grand Seiko. Waarschijnlijk deze, of er moet nog een mooiere uitgebracht worden in de tussentijd. En dan gaat het voor mij stoppen✌️.

Was jij niet op zoek naar een SJE093? Of vergis ik mij?

2 likes

Ik hoop binnenkort eigenaar te zijn van een mooie seiko spb143!

3 likes

Schitterend

Maar ook ik sta op het punt om de collectie uit te dunnen

1 like

Hahahaha…:wink:

1 like

Ik ben wel benieuwd hoe dit in den lijve uitpakt. Een Nomos van 37 mm ziet er op de pols amper kleiner uit dan een Ebel van 41 mm.

Het is niet uit te sluiten dat zo’n kast bij 37 mm, met een groene plaat dan nog, op de pols een soort kinderhorloge lijkt, of op z’n minst wat aan de kleine kant voor een sporthorloge.

5 likes

Heb je mijn anordain gepast Koen? Ik durf te stellen dat die qua dragen erg goed te vergelijken is met die ebel. 36mm beefy kast met een groene plaat.

13 likes

Ga jij die van jou weg doen dan?

1 like

Poah, die is wel heel lekker. Wat is het referentienummer?

1 like