Gisteren ook uitgebreid kennis gemaakt met de 39mm versie van de Longines Hydroconquest. Ik moet zeggen, samen met de nieuwste Seiko Spb453, is dit de best zittende duiker op mijn smalle pols.
Voor velen een bekende, in real life ziet deze duiker er heel mooi uit met vefijnde details in de dial, ceramic bezel is mooi, mooi blauwe sunburst en ik vond de armband gewoon erg mooi. Obv foto’s zou ik dat niet zeggen. De clasp is een lachertje, zelfs Seiko doet dat beter.
De Spb en deze verschillen niet eens zo veel in prijs. Dus het komt dan meer op smaak aan.
Quartz voor meer dan 1000 euro waar heb ik dat eerder gezien?
1450 voor deze parel.
Maar ik snap je punt.
Aan de andere kant, hij is heel mooi en plat (7.66mm) maar belangrijker nog, in proportie met de 37mm maat.
Ik weet niet of je voor 1100 of zelfs 1500 een mechanisch moonphase movement is. En dan kom je zeker niet op een sub 9mm dikte uit die de proporties zo doen kloppen.
Dan krijg je zo’n bolletje op je pols.
Niks mis mee. Ik zou daar wel een tijdje blijven hangen.
Je brengt in ieder geval wat kleur binnen met je Doxa!
Gezien in je chrono24 lijstje. Mooi
Begrijpelijk Rik
Haha, ja, die heeft indruk gemaakt toen ik hem bij @horlogista gepast heb.
Over lijstjes gesproken: deze stond er al een tijdje op (ook bij jou zag ik):
En nu staat deze er ook bij
Mooi trio Koen. Go for it
De zilvervloot is nog niet gespot.
Die duo tone is echt tof. Maar telkens als ik zoiets pas dan vind ik het toch te ordi
Ja, ik ben ook wel benieuwd hoe vaak ik zo’n horloge nou echt zou dragen. Typisch iets voor de zomervakantie denk ik.
Ja prachtig! Dit is de platina versie, toch?