Jazeker! Even getwijfeld, maar de Serica gaat er uit.
Van jou?
Jazeker! Even getwijfeld, maar de Serica gaat er uit.
Van jou?
Mooitje Nico! Volgens mij staat er nog eentje te koop hier op HF. Elke week een flesje Campari minder en je hebt hem zo bij elkaar
Gevonden, zelfs in de aanbieding
Nee hoor, ik maar ik ga hem volgende week eens bekijken.
https://wp-content/uploads/2012/05/Jaeger-LeCoultre-Deep-Sea-Chronograph-diving-5.jpg
Mag vandaag het Friese water op. Dit lijkt me wel geschikt
Inspiratie komt van:
Jammer van die enorm dikke rehaut die hem ontsiert.
Ik heb natuurlijk de licht blauwe, maar als je de bracelet fatsoenlijk pas krijgt is hij geweldig. De clasp is het enige zwakke punt aan dat horloge, op zich comfortabel draagbaar, maar een ontwerp wat die keer ruk is, met zo’n zelfde onnodige en lelijke wetsuit extension waar niemand op zit te wachten, en dan maar één gat verstelling.
Niettegenstaande dat een fantastisch horloge, verder. Mooie maten, goeie lume, erg goed afgewerkt, gefocust en compact.
Doe deze maar een dagje. In mijn ogen misschien wel de coolste moderne Datejust, hoewel deze ook hoog scoort (ondanks de lompere kastvorm):
Dat vind ik bijna erg, dat die paar stuks nog niet zijn verkocht. Maar goed, zou ik zelf 10k om mijn pols doen zelfs als ik vond dat ik het kon uitgeven…? Het is wel heel fraai in alle elegante eenvoud.
Wat is er aan de hand?
Geen idee maar hij staat al sinds maandag op “in transit”
Zou ergens verwachten dat luchtpost binnen 4 dagen z’n bestemming bereikt.
Zag vanmorgen wel een scan ergens maar dat is nog in het land van herkomst (UAE)
Duimen maar
Van de Longines? Die staat gelukkig mooi diagonaal, dus voegt ook veel dieptebeleving toe. Bovendien past het proportioneel goed bij de eveneens lijvig ogende kast. Ik heb daarnaast een klein zwak voor die gegradueerde ronde puntjes en die komen er mooi op uit, terwijl de wijzerplaat zo niet teveel schotelformaat krijgt. Al met al snap ik de ontwerpkeuze goed en voelt het daarmee ook gelijk minder vintage. Maar goed, wij liefhebbers kunnen enorm afknappen op specifieke details. Het is een gegeven.
Klinkt als een gevalletje van heel erg langzaam uitgestuurd of heel laat pas daadwerkelijk aangeboden aan de shipper. Ik ben heel benieuwd naar de indrukken en formaat om de pols wanneer die aankomt.
De maat, rehaut en lengte van de wijzers maken het voor mij een typische mall watch. Dit horloge wil klassiek zijn, maar het lukt gewoon niet. In mijn ogen is het eigenlijk goedkoop ogende shlock, zeker als je bedenkt wat voor tranentrekkend mooie dingen Longines in de jaren 40, 50, en 60 deed.
Zo is hier ook een topic van iemand wiens vrouw een Omega DeVille kocht, en dan zie je zo’n skere datum midden in de wijzerplaat staan op zes uur, met daaronder een zieltogend blingy Romeinse numeral, en dan denk ik weer… Dit is gewoon een dure versie van een Tissot mall watch.
Dat de Swatch groep zoveel horloges blijft verkopen ieder jaar verbaast me al tien jaar lang.
Die is echt heel gaaf. Uitverkocht en onbetaalbaar zeker?
Hahaha! Ik wist wel dat er meer venijn in zat! Dit Longines model waardeer ik toch behoorlijk, maar ik ben ook nog niet naar de winkel gerend om eens te passen. Waarom? Moeilijk. Misschien omdat ik (niet zo) stiekem bijna altijd neig naar excentriekere en individuele de keuzes. Wat jij ‘mall’ noemt vind ik echt te denigrerend voor gewoon een heel mooi gestijld horloge, maar wat ik wel snap is dat hier een horloge is geprobeerd neer te zetten dat in heel veel ogen gewoon snel mooi gevonden kan worden. En misschien is het daarom teveel een middenweg… Voor mezelf gesproken zit ik 't af tegen de hoe dan ook excentrieke Feynman VI en als ik deze bedragen wil uitgeven (denkend aan de 38mm met kleine seconde) aan een nieuwe aankoop dan ga ik daartussen heen en weer. Nu vind jij deze misschien weer teveel neigen naar integrated bracelet, dus aan jou is het waarschijnlijk niet besteed. De Longines pas makkelijker in alle dag, maar zo’n Feyman zou wel écht van mij zijn.
57k, beschikbaarheid moet je ze denk ik even bellen
Net even opgezocht, 10 stuks maar per 22 mei niet meer in te tekenen, zou in de lente van 2026 weer mogelijk zijn.
44k ex invoer is wel onbetaalbaar voor een stalen horloge imho.