Dat is niet voor de poes. Maar een prachtig horloge desalniettemin
Geen slecht woord van mij over de mensen van Velini. Zijn echt out of their way gegaan om mij een plezier te doen, enorm over ze te spreken!
Denk eerder dat dit door de vervoerder komt.
De fit is vergelijkbaar met deze, net iets kleiner als het goed is
Of ik het zou kopen of niet is een tweede. Er zijn trouwens ook integrated bracelets die ik wel mooi vind, zoals de IWC Ingenieur in OG vorm her-uitgegeven is, en de Credor Locomotive. Je zou zelfs m’n Santos in dat rijtje kunnen scharen, een soort van.
Maar die Feynman is, ondanks nog steeds de aanwezigheid van een Rehaut, meer gefocust. Die rehaut kan hier omdat het meer naar geïntegreerd sport leunt, zoals het op mijn Shunbun wel kan omdat dat een lomp sporthorloge is, terwijl het op de SBGW231 niet zou kunnen, zeg maar.
Het enige wat ik me afvraag: Hoe dik is dat ding?
Tja. Ik heb al die dingen vast gehad en bekeken, inclusief ook de Flagship lijn die wat goedkoper is, en ze vallen letterlijk allemaal tegen in het handje. Zelfs de Dolce Vita die ik zelf nota bene kocht is een tandje te dik. Dat was met 2mm minder beter geweest.
Longines weet wel hoe het moet:
Ze doen het alleen zo zelden.
Die Lorier is goed bemeten en een leuk horloge.
Ik vind de lorier ook leuk maar de tonneau vind Ik niet staan bij mij, hoop dat er een klik is met de rechthoek
8.5-7mm meen ik me te herinneren… (Feynman, de Longines is volgens mij iets dikker, maar automaat)
Hier pas ik echt geen regeltjes op toe. Ik zou zelfs zeggen dat ik het enorm waardeer als het niet meer zo duidelijk is of een horloge dress of sports of field oid pretendeert te zijn. Zolang het ontwerp naar goed in elkaar steekt. Nu ik de Longines en de Feynman zo direct onder elkaar zie, ben ik geneigd het met je eens te zijn, de Feynman is geconcentreerder. De verhoudingen kloppen misschien nog iets beter. Maar het is zeker niet zonder zijn eigenaardigheden en ik kan me voorstellen dat velen vooral door die eigenaardigheden het horloge niet meer zien.
Oef… Dat is wel echt jammer. De Dolce Vita is de enige die ik in het echie zag en vond ik inderdaad direct te dik ogen. Heeft ook met de vorm te maken. Ik vreesde hetzelfde bij mij excentrieke Montmartre en helaas is die met ervaring in persoon ook nog niet afgevallen.
Over de heritage sector zijn we het eens, hoewel ik de geheel geborstelde kast en toch ook het wat plat liggende grotere formaat puntjes van twijfel vind, terwijl de plaat zelf dan weer ietsje pietsje té klassiek is, maar daarbij moet gezegd dat het hier natuurlijk mag, want uit eigen archief. Ik zou deze graag eens proberen. 3atm vind ik wel een regelrechte constructiefout.
Als het betaalbaar zou zijn, bied ik me wel aan hoor
Ik refereerde zojuist aan de Montmartre die mentaal al op het slachtblok ligt, maar daar moest ik toegeven dat zo’n tonneau dus wél goed staat bij mij. Maar ik heb de juiste tonneau nog niet gevonden. De Lorier zou ik best eens willen testen, zogezegd. Misschien overreedt het me wel. Het is zeker niet onaantrekkelijk, maar bepaalde aspecten van de uitvoering had ik graag strakker of verfijnder gezien
Is ook een beetje een slang die z’n eigen staart bijt. Zo lang een neovintage tourbillon, 3350 of 3357, minder kost dan een nieuwe time only instapper, wordt het een lastig verhaal.
Ik ook! Rolex laat soms zien dat ze best wat kunnen, maar dan kijkt het gros weg kennelijk
Dit is een ondanks zijn bescheiden formaat 130 gram wegend brokje goud volgens de aanbieder. Klinkt goed. Dit word helaas wel steed meer gewaardeerd en dat zie je terug in de prijzen. Evenals bijvoorbeeld de king midas modellen.
Strak! Mooie kast en wijzers ook!
Heel mooi om te bewonderen! Maar net iets te delicaat voor mij met die cabochon en dat maantje denk ik.
Goud staat wel nog op mijn verlanglijstje… 1 van deze 2 mag het vandaag wel worden:
Als ik eentje aan de helft van de catalogusprijs vind zal ik eens beginnen nadenken
Ik sluit me graag bij @bnv aan… De prijs is wat, eh, fors. Gelukkig zijn er plenty tweedehands voor een fatsoenlijke penning te scoren, dus staan ze op de ooit lijst.