Wat had je willen dragen vandaag? deel XIII

Begrijp me niet verkeerd want een originele pie pan Connie is geweldig. Maar wel klein. Is het nou 34 of 35 mm? En dan hebben we het nog niet over de kwetsbaarheid van vintage. Doe mij dan toch maar modern.

1 like

Dat zijn inderdaad de enige twee tegenargumenten, maar ik zou niet kunnen leven met het feit dat je dan voor enorme bak geld een veel lelijkere variant heb van een ander horloge. Een horloge is bij mij vorm > functie. Anders had ik wel een Apple Watch.

De maatvoering is smaakgerelateerd. Ik vind 34-38mm vrijwel altijd mooier staan dan alles daarbuiten.
En kwetsbaarheid is kwestie van beetje normaal doen :woman_shrugging: ik draag vrijwel alleen maar vintage, al jaren, en dat gaat prima. Zo’n Constellation valt echt niet zo maar uit elkaar en kan ook wel een paar druppies regen weerstaan. Maar als je nóóit wil hoeven stilstaan bij wat je om hebt, dan is die moderne constellation ook niet de juiste keuze.

2 likes

Zeker ook mooi. Maar -volgens mij wel 'ns eerder genoemd- ik ben niet iemand voor vintage horloges. Heb er wel een paar. Maar draag ze eigenlijk nooit. Passen niet goed in mijn leven. Hoogstens een keertje bij een heel speciale gelegenheid. Dus nee, doe mij maar een moderne.

1 like

Dat is sec gezien…

Dit natuurlijk ook :wink:

Anyway, ieder het zijne natuurlijk. Mijn ondergrens is echt 36mm met een behoorlijke l2l. En idd, vintage hoeft niet kwetsbaar te zijn maar voelt voor mij toch vaak zo.

Ik vind de Observatory echt wel mooi gelukt. Beoordeeld op z’n eigen merites vind ik het een zeer geslaagd horloge waar wel 1 mm af had gemogen maar dat is muggenziften.

3 likes

je hebt wel weer meteen de mooiste en de duurste haha

Ik zeg: “Doe het goed of doe het niet!” :wink:

1 like

Ah, de Spider :+1:

Prima Timex om lekker onbezorgd de dag mee door te komen.

9 likes

En ik kan echt geen onderdeel aanwijzen dat ze goed hebben gedaan in mijn ogen, maar die wijzers doen wel de meeste kwaad. Te lang, te stomp, te glimmend.

1 like

Eerst maar eens verhuizen :grinning:

27 likes

Tja en ik kan echt geen onderdeel aanwijzen dat me stoort. Dit is geen vintage Omega en zelfs geen reissue. Door dit model wél op die manier te beoordelen, sla je imo de plank mis. Het is een modern horloge, met een duidelijke link/knipoog naar eerdere modellen en dat hebben ze, vind ik, gewoon goed gedaan. :person_shrugging: :+1:

1 like

Behalve de maat dan. Met die lugs is dat een veel te groot horloge voor die stijl. Ze moesten gewoon de 37mm kast van de MC editie genomen hebben. Die is ook wat aan de dikke kant, maar de diameter is veel eleganter :blush:

Geef me die maar vandaag!

10 likes

Prachtig in al zijn eenvoud. Ik durf te wedden dat de achterzijde nog veel mooier is !

1 like

Deze graag. Heerlijke kleuren combi en toffe kast.

15 likes

dat is geen wedden hoor, maar een zekerheid

11 likes

spannend ding wel, achterkant is ook eens wat anders, alleen die wok op de secondewijzer? :thinking:

2 likes

image

:kissing_heart:

2 likes

Heel leuk. Speciaal binnenwerk ook :ok_hand:

Dat is een bonus. Extra leuk :sunglasses:

2 likes

Ik beoordeel hem niet als zodanig. Het vintage model laat vooral zien hoeveel potentie dit design heeft en welke duidelijke missers ze hebben gemaakt (in mijn ogen). Als ik het gewoon als zelfstandig model beschouw:

• De maat is slecht. niet alleen is hij te breed, maar vooral de dikte. 12.3mm voor een dresser zonder secondewijzer… man man, alles boven de 10 moet je je kapot voor schamen bij zo’n horloge. En dan ben ik coulant.
  • de tekst op de wijzerplaat zit te dicht naar het midden.
  • de groeven aan de rand zijn té opvallend en maken het design te druk. De kast, plaat, wijzers, tekst, het is too much.
  • PT prominent op de wijzerplaat :face_vomiting:
  • minutenwijzer is veel te lang, maar dat moet wel omdat hij anders te veel op de urenwijzer lijkt, omdat ze allebei als stompjes recht van de as komen.
  • afwerking van het uurwerk is prima op een aqua terra of seamaster <10k, maar die Omega uurwerken horen niet in deze klasse dress watches thuis.
  • de prijs (van meer 55k voor de platina variant) laten we maar even buiten beschouwing.
3 likes

Helemaal eens.

Doe mij deze maar vandaag. Dat die datum dwars door die 24-uurs aanduiding loopt neem ik voor lief.

10 likes