Wat had je willen dragen vandaag? deel XIII

Ik ben niet onvoorzichtig met mijn horloges. Maar ik wil gewoon niet na hoeven denken over de normale dagelijkse dingen die ik doe. En ik weet uit ervaring dat ik dit met een vintage om m’n pols dus wél doe. Mijn horloge krijgt wel 'ns een tikje, wordt wel 'ns vies en ook zeker (onbedoeld) wel 'ns nat (regenbui, tuin sproeien, noem maar op). Dat is, in het geval van mijn moderne horloges, nooit een probleem: ze kunnen het prima hebben en zo niet, dan is een vervangend onderdeel/reparatie of zelfs compleet nieuw (zelfde) horloge simpel en snel geregeld. Ik vind sommige vintage horloges mooi. Maar ze passen gewoon niet in mijn leven. Ik heb al genoeg aan m’n hoofd. Maar goed, ik besef dat dit persoonlijk is. :sweat_smile: :person_shrugging:

2 likes

Als het echt dermate als een last voelt, moet je het natuurlijk niet doen.
Ik vind het juist fijn om m’n vintage horloge (maar ook m’n nieuwe) af te doen als ik de afwas ga doen. Geeft me weer een moment dat ik me bewust ben en stilsta bij wat voor iets moois ik in handen heb en dat ik daar zuinig op ben.

Ik heb een nieuwe 3861 en ben daar eigenlijk net zo voorzichtig mee als met m’n vintage horloges. Juist omdat er nog geen krasjes op zitten en het horloge groter, dikker en zwaarder is en daardoor sneller een ongelukje oploopt

Ik niet hè. Diegene die hem nieuw kocht wel. Was een onbezorgd horloge toen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Je ziet het resultaat nog steeds. Ellende. Daarom ook bij nieuw, niet tuinieren! :nerd_face:

1 like

Handbewerke lapis lazuli, dunste volgoud kaliber op de markt (2.15mm). :drooling_face:

22 likes

Met een soort eta-chron :face_with_monocle:

Ik lust wel een Sinn u50 vandaag! :saluting_face:

15 likes

Dat sanp ik! Duitse degelijkheid ten top :sunglasses:

1 like

Ja ik kijk sinds een tijdje bij Sinn in de catalogus, maar de specs zijn indrukwekkend! 500m wr en 11 mm dun. Fraai horloge! :heart_eyes:

2 likes

Ik wil nog even een vintage CWC pilot chronograaf dragen vanavond

20 likes

5 likes

Waar kijk ik naar? Merk en model?

1 like

Heuer Carrera Ref. 3647T

23 likes

Dat zijn inderdaad indrukwekkende specificaties! Een dergelijk uurwerk zou ongetwijfeld een waardevolle aanvulling zijn op jou collectie, naast je Rolex en Doxa👌

Zeer aantrekkelijk🤩

1 like

TONDA PF AUTOMATIC

15 likes

24c485f60a5e713ab573ddb2e77b44ad

9 likes

Vandaag de standaard u50 met stalen bezel.
Wat een fotogeniek horloge is dit. En lekker toolish.:heart_eyes:

21 likes

Dat zegt volgens mij meer over je leefstijl en dagelijkse bezigheden. Ik werk de helft van de tijd actief en de andere helft achter een computer. Ik heb een tuin die ik regelmatig spontaan ga onderhouden zodra ik zie dat er iets moet gebeuren. Daarnaast heb ik jonge kinderen die willen basketballen, voetballen, noem maar op. En een schoonmaakster die de afwas doet heb ik ook niet, dus ik zit simpelweg niet rustig genoeg stil om een vintage horloge te dragen.

3 likes

Denk dat we dezelfde leefstijl hebben. :sweat_smile:

Ik lees niks wat ik niet doe, behoudens dan dat ik met snoeiwerk e.d. het horloge afdoe.

Ja en afwassen en douchen doe ik niet met mijn horloge om.

Zoals gezegd gewoon dagelijks spelen/ fietsen/ voetballen met de kids (en werken) doe ik gewoon met mijn horloges.

Maar vooral doen waar je jezelf prettig bij voelt. Maar een normale leefstijl is in mijn ogen niet een reden om geen vintage te dragen of te kopen.

En nogmaals, normale omstandigheden. Geen politiewerk, defensie, in de zeevaart, (metaal)bouw, stratenmaker, ziekenhuizen etc etc.

3 likes

Ah dat valt me dan mee. Ik had een ander beeld van je :sunglasses:.
Ik heb wel een (neo)vintage horloge, daar ben ik toch het zuinigst op. En ik heb een keer een Zenith chronograph gehad, prachtig horloge. Maar toch een hoop gedoe gehad toen ik hem wilde servicen en verkopen. Geen vintage complicaties meer voor mij!
Blijft prachtig om te zien :sweat_smile:.

16 likes

Toch maar eens gaan passen :innocent:

28 likes