Ja, das geen snack… Voor mij in ieder geval.
Als je er überhaupt al één kan vinden die te koop is; nieuw zijn ze uitverkocht (net als alle andere Laventure modellen) en tweedehands worden ze ook vrijwel niet aangeboden. ![]()
Ja. Hangt ook een beetje samen met rondhangen op HF, socials en podcasts volgen, etc… Ik zit nu in jaar 31 van de horlogehobby en eindelijk heb ik het gevoel dat de collectie een vaste kern heeft. Voor mij bestaat deze uit mijn drie favoriete chrono’s: Autavia, Monaco en Carrera. Dat is een drietal dat sowieso zal blijven. Daarnaast altijd minimaal één duiker en één betaalbaar/vervangbaar, maar leuk vakantiehorloge (in praktijk ook altijd een duiker).
En de rest dan? Nou ja, dat is een beetje de bij-collectie. Zal wel 'ns wat gaan en weer bijkomen. Maar die hebben niet per se een vaste plek, in de horlogekist.
Mijn punt: probeer een/de horloge(s) te krijgen die je echt door-en-door geweldig vindt. Dat geeft rust en stabiliteit. En dan is het helemaal prima als je af en toe eens wat koopt en weer verkoopt, uit je, zeg maar ‘courante wisselvoorraad’.
Nou ja, zo kijk ik er tegenaan en misschien heb jij er ook wat aan.
![]()
Probleem is alleen dat dat bij mij nogal wisselt
Ik heb een klein jaar alleen een bb54 gehad en dat was eigenlijk prima
Toch weer twee horloges erbij gekocht en nu heb ik een horloge doos met 4 plekken waar maar drie horloges inzitten. Dat begint te irriteren ![]()
Dan ga je weer wat meer filmpjes en socials bekijken en dan blijft dat je algoritme waardoor je alleen maar meer lokaas voor je neus krijgt
Verder een leuke hobby hoor
Dé oplossing:
Koop een horlogedoos met 3 plekken. ![]()
daar heb ik idd ook over nagedacht
Maar leek me een dwaas idee
![]()
![]()
Ja, heb in wat internationale groepen een zoekertje geplaatst, maar met weinig hoop. Kon mezelf niet bedwingen en heb een snack gehaald als placeholder ![]()
Ja, heeft bij mij best even geduurd, hoor. Nou ja, ik had wel al vrij snel door wat mijn favoriete merk was. Dat hielp wel.
Maar ik heb ook allerlei zijstappen gemaakt: van Certina tot Seiko tot Squale. Maar dat maakt het ook wel weer een leuke reis. Neem de tijd en geniet ervan! En als het echt teveel tijd en energie (en geld) in beslag gaat nemen, dan gewoon tijdelijk op een horlogemediadieet. Heb ik in de loop der jaren ook meerdere keren gedaan en geeft heerlijk rust en ruimte. Voordeel van zo’n break is ook dat je weer wat meer tijd (en geld) hebt voor een andere (nieuwe?) hobby!
Geweldig!![]()
Zeker weten?![]()