Dit vind ik ook wel erg fraai.
Heel erg cool ![]()
Ik vind de nieuwe Connie ook echt geweldig geslaagd.
Jammer van die prijs. ![]()
@daffie oeeeee, ik had die Grand Seiko graag van je overgenomen maar de financiĂ«n (lees; de ballotage van mijn vrouw) laten het even niet toe helaasâŠ
Tjah⊠dit is wel waar het heen gaat met de iconen van de horlogewereld. Zo durf ik de dogleg Connie wel te noemen. 10.7 k ligt opzich wel in lijn met bijv. de Ingenieur die voor dik 12 k een stalen band heeft. Het is veel geld! Maar dat is 11 of 12 k voor een Submariner of GMT ook.
Ja dat is idd helaas zo. Zien we bij Grand Seiko ook over de afgelopen jaren heel duidelijk. Jammer. Maar onvermijdelijk. ![]()
Even lekker doorsparen. Het geluk met deze modellen is wel dat er grijs over een jaartje hopelijk een derde vanaf gaat. Moet hij wel eerst nieuw verkocht worden. Dat gebeurd bij de planet ocean ook nauwelijks. ![]()
Potverdikke, dat moet de mooiste Credor zijn die ik al zag. Wat een plaat. Kom er maar in @Fate_Amenable_To_Change .
Die PO werd me met -25% nieuw op staal aangeboden op chrono, met uitzondering van de oranje bezel variant dan. Dus je hoeft daarvoor niet te wachten op een tweedehandsje!
Nog 2j wachten.
Dat is een mooie deal lijkt me! ![]()
Sorry man, het is niet mân ding. Die rare Flieger wijzers zijn het niet op zoân soort horloge. Lume is ĂŒberhaupt misplaatst. Dan vind ik het Art Nouveau-achtige font van de Romeinse cijfers niet je dat, en hangen ze bovendien niet fatsoenlijk samen met de indices op 12, 9 en 6. Dat datumveld kan ik 'm vergeven, maar ook die rare rehaut-achtige rand met die minute track er op die dan weer niet aangeraakt wordt door die secondewijzer⊠Het is een rommeltje. Ik vind zelfs de kast niet cool.
Overigens is de Cartier Roadster ook niet mân ding. Cartier is een Frans merk, die zouden zich helemaal niet bezig moeten houden met horloges die er uit proberen te zien als een Amerikaanse jaren 50 auto. Ik vind het ergens heel erg cool dat ze het doen, allemaal, maar het is niet voor mij.
long story short idd
Heerlijke kleur, dit en de med blue zijn voor mij toch de 2 kleuren die er tussenuit springen. Ik heb sinds kort mijn med blue opgehaald in 41 en vind deze zelfs te klein voor men pols. Ik twijfel zelfs of dit het wel voor me is en denk al ergens aan inruil al was dat zeker initieel niet de bedoeling. Let op dat die 36 echt wel heel klein oogt. Tenzij je enorm fijne polsen hebt is de 41 altijd de keuze. Ik heb wel 18,5 polsmaat en heb zelfs alle schakels op de 41 moeten houden. Mijn AirKing 40mm oogde en voelde groter, od het ligt aan mij. Kan ook zijn dat ik mijn 42mm Zenith gewoon ben.
Ter info: dit is geen startdiscussie voor grote of kleine horloges dragen maar bij de OP is 41 eingelijk hetzelfde als een 38-39 dragen. Die 36 oogt echt echt klein terwijl ik dat bij een datejust bv niet noodzakelijk heb.
Wat is je polsomtrek? Want dat heeft een zekere invloed op hoe horloges ogen, en zonder dat ijkpunt is het een beetje âHau Long is a piece of stringâ.
Staat in men post een 18,5 is de polsomtrek. Ik weet dat jij bv wel fan bent van kleinere horloges wat zeker niet verkeerd is. Maar met mijn polsomtrek heb ik meestal een voorkeur voor 40-41 maar het probleem van de OP is dat die gewoon veel kleiner draagt. Er staan ook genoeg filmpjes op internet dat aantonen dat die eigenlijk maar 39 is. Vandaar dat ik reageer met pas op voor een 36 en wss is 41 voor de meeste toch de betere maat in verhouding tov andere horloges.
Dat vind ik dan gewoon spijtig voor een model dat zo veel verschillende maten heeft. Ik heb een Seiko coctail en die oogt voor mij ongeveer hetzelfde. Nuja een horloge van 400 of 7000 ballen laat je anders nadenken en er kritischer naar kijken hoogst waarschijnlijk. Die Seiko vind ik ook klein.
Deze, en ik ben niet per sé van de duikers. De Sub 200T Sea Emerald.





